Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Alles kapot

Featured Replies

Geplaatst:

kan ik nog opnieuw starten met de moestuin

zaterdag hagelbuien bij ons alles lag onder 50 cm hagelbollen van +/- 6 cm

een ramp ! auto geblutst - dakpannen stuk - velux stuk - lichtkoepels stuk - tuinset stuk - fruitbomen kaal pfff sommige afgeknapt op een meter boven de grond

plastiek serre met gaten (tomaten/komkommer/augurken/ijsbergsalade nog kunnen redden) - kooi met frambozen aardbeien jeneverbessen alles tot schroot - aardbeien zijn puree - jeneverbessen afgeslagen op de grond - frambozen omgeplooid

moestuin zelf aardappelen in de bloei nu nog enkel stokjes

boontjes in bloei - koolplanten - knolselder - doperwten - zomerprei - wortelen - witloof - uien - snijselder - rode biet - salade - rabarber - courgetten - pompoenen - bieslook -peterselie - zonnebloemen enz alles met de grond gelijk

bloemenperk gemaaid door de storm - grasplein overal putjes tot 3 a 4 cm diep alles weg op 15 minuten tijd

maisveld rondom mijn woning alles plat - tarweveld enkel nog stukjes stengel - serres in de omgeving herleid tot schroot

gans t weekend opkuisen en schade vaststellen

om de moed te verliezen

Geplaatst:

Vreselijk...

Sterkte ermee, hopen dat er nog íets te redden valt en ik duim voor een hele mooie oogst van wat je hebt kunnen redden.

Geplaatst:

Erg vervelend, sterkte. Maar geen menselijken of dierlijke schade?

Geplaatst:

Nou, ik zou daar wel behoorlijk ziek van kunnen worden ja, als mij dat zou overkomen op de tuin. Mja. Kans is er inderdaad altijd he ?

Ik zat me vandaag wel even af te vragen: je zal er helemaal van moeten leven zeg ( 200 jaar terug ) en dan zo'n ravage op de tuin meemaken. Wat moesten die mensen dan ?

Best erg.

Geplaatst:

Mijn auto dus ook kapot Kaatje, stond in Wingene voor een BBQ.

Hier in Aalter was er overstroming verleden nacht en de aardappelen hebben erg te lijden gehad zag ik zo net, die staan in Lotenhulle waar de kippen zitten.

Ze gaan het rampenplan opstarten heb ik gelezen op Google nieuws. Kris Peeters is er komen kijken (ramptoerist)

Om opnieuw te beginnen zou ik u aanraden om eens binnen te springen bij Cannoot in Ruiselede, dat is aan de achterkant van Poeke park, dus veel dichter bij Poeke dan bij Ruiselede. Die mensen doen in de voormiddag de markten met zaad en plantjes maar na de middag kunt ge daar alles kopen en dikwijls krijgt ge méér dan wat ge vraagt. Ik hoop maar dat zijn serres niet kapot zijn.

En nu dondert het al terug in het zuiden, ergens bij u dan Kaatje.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Wat ontzettend zonde van al het werk!

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Geplaatst:

Aiaiai.... Ocharme....

Wij zijn gelukkig gespaard gebleven gisteren ( wel een indrukwekkend lichtspel gehad om 3:00 am.

Ik ga verder afkloppen want buiten wat hagel deze middag ( geen schade ) en wat regen en interessante wolkenfirmaties nu nog niets ernstigs...

Ik hoop op het beste voor deze nacht.

Alvast veel sterkte gewenst, en een mooie oogst gewenst van wat er gespaard is gebleven.

Geplaatst:

Wat naar! Daar zou ik ook heel verdrietig van worden!

Sterkte!

(door dit topic besef ik wel dat ik alles wat ik in losse potten heb staan voor vannacht even onder een afdakje moet zetten. Voor de zekerheid...)

Geplaatst:

Jeetje wat een verhaal.

Echt zwaar balen voor je zeg!

En voor een ieder die hetzelfde of iets soortgelijks mee heeft gemaakt de laatste dagen(en nog steeds ).

Sterkte allemaal.

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Och Kaatje wat vreselijk..

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

voor alle zuiderburen........hoop dat de ellende nu voorbij is en

er nog iets van de tuin te redden valt!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Wat vreselijk zeg ik moet er niet aan denken! Veel sterkte ermee.

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

Vreselijk sterkte .

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Wat erg voor je!

Geplaatst:

Oh nee! De nachtmerrie van elke tuinvrouw/man!!!

Veel sterkte...!

Ga je nog opnieuw beginnen, of ben je er nu wel even klaar mee...?

Geplaatst:

In Limburg (het deel waar ik woon dan toch) bleven we gelukkig gespaard van die golfballen! Gelukkig is de auto waarmee we naar de voetbal waren (Heisel lag in de hagelbui) omnium verzekerd, ziet er niet uit

Veel goede moed, ik zou (nadat ik eerst gek zou worden!) knolplanten laten staan en hopen dat ze niet veel kracht verliezen aan het loofherstel. De rest zal (opnieuw) kopen worden vrees ik. Ook zeer erg van de serres en andere blijvende costructies die verwoesd zijn. Eventueel is bij je verzekerings makelaar je licht opsteken zou ik zeggen.

Geplaatst:

oh wat ontzettend naar Kaatje!. Sterkte.

Geplaatst:
  • Auteur
Mijn auto dus ook kapot Kaatje, stond in Wingene voor een BBQ.

Hier in Aalter was er overstroming verleden nacht en de aardappelen hebben erg te lijden gehad zag ik zo net, die staan in Lotenhulle waar de kippen zitten.

Ze gaan het rampenplan opstarten heb ik gelezen op Google nieuws. Kris Peeters is er komen kijken (ramptoerist)

Om opnieuw te beginnen zou ik u aanraden om eens binnen te springen bij Cannoot in Ruiselede, dat is aan de achterkant van Poeke park, dus veel dichter bij Poeke dan bij Ruiselede. Die mensen doen in de voormiddag de markten met zaad en plantjes maar na de middag kunt ge daar alles kopen en dikwijls krijgt ge méér dan wat ge vraagt. Ik hoop maar dat zijn serres niet kapot zijn.

En nu dondert het al terug in het zuiden, ergens bij u dan Kaatje.

donder en regen met sterke rukwinden momenteel

zo'n hagelbollen alles moest daarvan stuk

en voor ons oud bakje da komt de verzekering niet meer tussen misschien heb jij meer geluk met jouw auto

ga doen wat je zegt en plantgoed aankopen i p v alles terug nog zelf te zaaien en op te kweken zal het nu wel te laat zijn

bedankt voor de tip en altijd welkom

Geplaatst:
  • Auteur

dank aan iedereen

ik moest het even kwijt

alles gezaaid en verzorgd en dan op 15 minuten tijd alles stuk

dat neemt je moed weg

had over een 4 tal weken hier een soort aarde zand storm met draaikolken waardoor je dacht dat je in de sahara woonde en nu dit

t mag niet zijn dit seizoen blijkbaar

buiten materiele schade geen mens of dier die gekwetst was dus dat is nog het belangrijkste

ik laat het nog even bezinken en moed bij elkaar zoeken en dan opnieuw beginnen zoals willy voorsteld

Geplaatst:

Graag gedaan Kaatje.

Mijn auto krijg ik misschien het glas betaald, de builen en blutsen niet, is ook al acht jaar.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Wij hebben denk ik een 3 tal weken geleden onze omnium stop gezet voor onze wagen en nu dit

Geplaatst:
  • Auteur

bjorn

ik kan het goed verstaan

je betaald zoveel voor niets aan de verzekering en als ze moeten tussenkomen is het een peulenschil dat je terug kan krijgen

inderdaad bij omniumverzekering kan je de schade inbrengen bij gewone autoverzekering niets

Geplaatst:

Kaatje, wat verdrietig voor je.

'k Wens je sterkte om de boel weer op te bouwen.

Kan ik je wat zaden sturen als troost?

Stuur maar een pb.

Geplaatst:
  • Auteur
Kaatje, wat verdrietig voor je.

'k Wens je sterkte om de boel weer op te bouwen.

Kan ik je wat zaden sturen als troost?

Stuur maar een pb.

Marijke

heel lief van je

ik zoek / koop nu best plantgoed

wanneer ik nu nog kolen selder courgetten pompoen prei .... noem maar op moet zaaien en planten is dit toch maar ten vroegste voor 2 de helft juli / begin augustus

dan is het compleet nul opbrengst denk ik - ui/doperwten/aardbeien/frambozen/jeneverbessen/stekelbessen/appelen peren pruimen kersen/rabarber/aardappelen/zomerprei zijn zowiezo verloren dit jaar

wortelen boontjes rode biet witloof pastinaak salade radijzen spinazie andijvie ... ga ik dit weekend opnieuw zaaien

toch bedankt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.