weknow Geplaatst: 21 juni 2014 Geplaatst: 21 juni 2014 Dit is een groente waarvan ik me afvraag of het zinvol is om ze te telen. De planten worden vrij fors, meer dan een meter, met grote bladeren. (Groen met een rozige schijn, geveerde nerven) De teelt is niet moeilijk. Voorzaaien, uitplanten en op redelijk vruchtbare grond groeit de koolplant gemakkelijk. De bladstelen en hoofdnerf is te vezelig/stug om te bereiden. Dus ik gebruik het groen van de grote bladeren. Het bladgroen ertussen kun je wokken of meekoken in soep of saus e.d. en niet heel erg uitgesproken koolsmaak. De opbrengst in verhouding tot de benodigde ruimte en de wat beperkte toepassingsmogelijkheden, brengen me tot de vraag... Wat doen jullie met deze groente? Is ze voor jullie de moeite waard? Zijn er echt lekkere gerechten mee te maken? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
jdw Geplaatst: 21 juni 2014 Geplaatst: 21 juni 2014 Meestal net als de bereiding van boerenkool in een stamppotje Quote
thea Geplaatst: 21 juni 2014 Geplaatst: 21 juni 2014 Wokken met ui tomaat kaas.Kan met aardappelen of rijst. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Kibas Geplaatst: 21 juni 2014 Geplaatst: 21 juni 2014 Ik oogst hem jonger en heb geen last van harde nerven. Quote
malouis Geplaatst: 21 juni 2014 Geplaatst: 21 juni 2014 Ik heb hem niet in deze tijd van het jaar - dan zijn er genoeg andere groenten.Ik zaai hem eind van de zomeren plant hem dan uit in de kas zodra die leeg is, of onder plastic/vliesdoek.Dan kun je er eind winter en in het vroege voorjaar van eten.Jonge blaadjes kunnen ook uitstekend als salade gegeten worden. Quote
riekie2 Geplaatst: 14 augustus 2014 Geplaatst: 14 augustus 2014 http://ilseskitchen.blogspot.nl/2013/03/cavolo-nero-and-mushroom-risotto.html#.U-xdgNoaySM Dit is een lekker risotto recept, je kunt je kool voor alle cavolo nero of palmkool recepten gebruiken, daar zijn er plenty van op internet. Quote
Jenneke Geplaatst: 14 augustus 2014 Geplaatst: 14 augustus 2014 Ik vind het juist een heerlijke groente om te hebben staan. Ik maak nogal vaak risotto en pilav-achtige gerechten met rijst, boekweitkorrels, gort of bulgur en dan lekker een paar bladeren van de bladkool erdoor, de nerven snij ik wat fijner en laat ik dan langer meegaren dan het blad. Ook lekker door de pizzocheri Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.