Ariyana Geplaatst: 22 juni 2014 Geplaatst: 22 juni 2014 Hallo allemaal, Na een tijdje te hebben meegelezen toch maar even een account aangemaakt. Mijn forum naam is lyftrynne maar dat mag je afkorten naar Lyft . Ik ben 25 jaar en samen met mijn partner hebben we net een huis gekocht met een tuin van 30 meter diep en 4,5 meter breed. Het huis is speciaal uitgezocht op de grote tuin omdat bij mij het tuinieren er met de paplepel is ingegoten en mijn partner ook graag een moestuin wilde beginnen . Eigen groenten, fruit en kruiden smaken altijd het beste! Dat zei mijn Italiaanse opa altijd en ik geef hem groot gelijk! Nu we aan de tuin begonnen zijn blijkt dat de vorige eigenaars behoorlijk wat planten en bomen hebben geplant maar er helemaal niks aan hebben gedaan en het gewoon hebben laten groeien . Het gevolg hiervan is veel onkruid in de tuin, 7 vlinderstruiken, 2 van 3m hoog en 5 kleinere. Een hazelaarstruik/boom met meer dan 20 uitlopers, een kiwiboom(mannelijk,achter gekomen met behulp van het forum) met ene mooie dikke stam maar in de vorm van een omgekeerde 'L', cactussen, een ligusterhaag die niet omhoog en in de breedte groeit maar voornamelijk naar voren hangt waardoor er een hele hale haag ontstaan is, een hééééle hoop riet en een grote niet onderhouden vijver...Veel werk aan de winkel dus We hebben al veel werk verricht maar er zijn toch nog veel dingen waar ik mijn vraagtekens bij zet, voornamelijk bij het snoeien van dingen. Uiteindelijk willen we een mooi zitje creëren vooraan, een mooie ruimte voor onze konijnen om te lopen, een groot kippenhok+ren voor wat kippen (hmm verse eieren <3), een mooie moestuin en natuurlijk wat fruitbomen. Zo dat was weer een heel verhaal . Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag. Ik heb momenteel wat vragen over de kiwiboom en de hazelaarboom/struik dus die zal ik in het desbetreffende topic stellen. Quote “When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”
Stan Geplaatst: 22 juni 2014 Geplaatst: 22 juni 2014 Welkom en we zijn gek op foto's. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Ariyana Geplaatst: 22 juni 2014 Auteur Geplaatst: 22 juni 2014 Dankjewel! ^-^ Vooruit een foto van 1 van de vele projecten in de tuin, een zeer uit de kluiten gewassen kiwiboom die ik hier net heb gesnoeid om er wat zicht op te krijgen. Want door het uitbundige bladerdak zag je helemaal niks. Quote “When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”
rinus55 Geplaatst: 23 juni 2014 Geplaatst: 23 juni 2014 Welkom Quote Chilibase.nl de grootste Chilipeper dBase van Nederland http://chilibase.nl Chilimagazine.nl Chilipeper Nieuws http://chilimagazine.nl
Jorieke123 Geplaatst: 23 juni 2014 Geplaatst: 23 juni 2014 Welkom! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ariyana Geplaatst: 23 juni 2014 Auteur Geplaatst: 23 juni 2014 Dank jullie wel allemaal voor het zeer warme welkom! Ik heb nog wat foto's gemaakt om jullie een indruk te geven van de tuin ^-^, het zijn er nogal wat dus pak er rustig een kopje koffie of thee bij . Onderstaand een overzichtsfoto. De plasticzakken die helemaal achteraan staan, markeren het huidige einde van de tuin. We kunnen echter nog 2m extra aan onze tuin voegen omdat de vorige eigenaars de schutting te ver naar voren hebben geplaatst . Gelukkig voor ons kunnen we dus nog 8m² bij de tuin rekenen zodra de nieuwe schuttingen komen. Deze foto heb ik alleen kunnen maken doordat de hazelaar en kiwiboom gesnoeid zijn, anders blokkeerden die volledig het zicht tot achterin de tuin. Hier sta ik al een stukje verder onderaan het stenen paadje van bovenste foto. Dit is één van de vele planten die in de tuin staan. Geen idee wat voor plant het is maar hij geeft mooie grote witte bloemen. Helaas neemt hij ook heel veel plaats in beslag. De plant is 1m in doorsnee. Je kunt hier ook al wat van de vijver zien. Een groot gedeelte van de vijver, hij is ongeveer 5-6m breed en dan komt er nog een stuk aan. Hij loopt in een L vorm. Dit is het laatste stukje van de vijver. Er staat hieronder andere een onbekende vetplant, een japanse esdoorn struik, bamboo in gelukkig een plasticbak en een soort lelies. Hier sta ik net naast de hazelaar en hier is ook de tweede grote vlinderstruik te zien. Deze wordt volgend jaar tot op 30cm afgesnoeid (heb ik hier op forum al mooi informatie over gevonden) En hier is het huidige einde van de tuin. Veel onkruid(ongewenste vegetatie) en brandnetels aan de rechterkant. Maar die worden ook weer gebruikt voor thee en soep ^^ Als ik me omdraai dan zie ik niks anders dan groen En als ik een stapje naar voren zet dan zie ik eindelijk de achterdeur! Dan nog wat foto's die ik leuk vond ^-^De hazelaar die nu kaal is van onder maar mooi vol van boven. De wilde braamstruik met toch al wat vruchtvorming. Gisteren had die dat nog niet De doornloze braam waar we heel trots op zijn. Die krijgt in november een mooie plaats in de tuin ^-^ Snoeiafval tot nu toe. Let niet op de houten deur die ligt er alleen zodat de takken niet wegwaaien. Waarschijnlijk zal die weer hergebruikt worden als deur of iets anders in de tuin. En als laatste een aantal zeer bruikbare spullen die we tot nu toe hebben gevonden in de tuin. De lantaarn en ladder worden opgeknapt zodat die weer een nieuw leven krijgen in onze tuin. De ladder wordt een rekje waar kruiden aan komen te hangen. Het kratje wordt waarschijnlijk een plantenbak. En natuurlijk de opbrengst van het snoeien van de hazelaar. De takken hiervan worden ook hergebruikt ^-^. Zo, dat was hem weer. Ik had eindelijk wat tijd om foto's te maken. Nog niet echt van een moestuin maar die foto's komen er vast en zeker nog Quote “When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”
Erny Geplaatst: 23 juni 2014 Geplaatst: 23 juni 2014 Genoeg te beleven in je tuin in ieder geval. En je komende foto's kun je mooi plaatsen in je eventuele eigen blog op dit forum... blog/ Quote
geertlaurent Geplaatst: 23 juni 2014 Geplaatst: 23 juni 2014 Welkom. Mooie tuin in wording Van Belgisch Limburg? Quote
jootje Geplaatst: 24 juni 2014 Geplaatst: 24 juni 2014 Welkom. Goh....ik vind de tuin zoals hij nu is al leuk! Quote
geedee Geplaatst: 24 juni 2014 Geplaatst: 24 juni 2014 Welkom! Je foto's bekeken en de koffie op Dat gaan leuke tuinprojectjes worden Quote
Ariyana Geplaatst: 25 juni 2014 Auteur Geplaatst: 25 juni 2014 Dank jullie wel allemaal!! ^-^ @Erny: Ow dat wist ik niet dat ga ik zeker doen! @Geertlaurent: Dankje! Nee haha van nederlands limburg, het zuidelijkste puntje. Niet zo heel ver af van belgisch limburg . @Jootje: Is die ook, alleen kunnen we er zo weinig mee omdat bijna alles betegeld/slecht verzorgd en absoluut niet geschikt is voor een moestuin. Dus we moeten helaas een flink aantal planten eruit trekken en weggooien want anders wordt het niks . Maar dat komt allemaal helemaal goed . @Geedee: hahaha goedzo . Ja dat zijn het zeker, heel veel werk maar je krijgt er echt zoveel voldoening voor terug als er weer een stukje tuin gedaan is! Quote “When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.