Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil me hierbij even voorstellen. Mijn naam is Frodo en ik woon met eega en kat in Leiden.

Ik was al enige tijd van plan om een moestuin te beginnen, maar ik kwam er maar steeds niet aan toe om ergens een lap grond te regelen en de noodzakelijke faciliteiten daarbij. Daarnaast twijfelde ik serieus of ik in staat zou zijn elke keer op en neer te fietsen naar die moestuin.

Een tijdje geleden kwam ik het concept square foot gardening tegen, en dat leek me wel wat! Het is compact, naast je deur welke wat het gemakkelijker maakt in onderhoud, je ziet het gebeuren wat best motiverend werkt en je kan het ook nog eens in je achtertuin doen.

Ik heb inmiddels een staande bak gemaakt (van onbewerkt ruwe douglas hout) en de eerste zaden zijn al aan het kiemen. Ik vermoed dat ik dit jaar al aardig wat lessen ga leren, dus het plan is nu proberen en leren (en jullie dus lastig te vallen met vragen) om hierna (volgend jaar?) meerdere staande en liggende bakken te maken en daar van te gaan genieten. Ik vermoed dat ik eerst de 'regeltjes' van SFG ga volgen om daarna mijn eigen inzichten door te voeren.

En... mogelijk weet ik waarschijnlijk ook beter wat we met de voor- en achtertuin, die door de vorige bewoners zijn aangelegd, aanmoeten. Op zich weinig mis mee, maar je eigen 'touch' is toch nodig.

Ik kwam dit forum al enige tijd tegen, en ik vind dit dermate aangenaam dat ik me maar heb aangemeld.

3Bak21411403724528.jpg

4Bak96101403724538.jpg

5Bakeerstezaai44681403724545.jpg

Geplaatst:

Dank jullie wel!

@Jenneke: ik ben er ook heel blij mee. Paar planken gehaald en op één of andere manier kreeg ik ze in elkaar. Daarbij zijn er aardig wat boortjes gesneuveld.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...