Geplaatst: 9 september9 Sep Auteur Meer dan Jootje. De perkeljam..net gemaakt en superlekker. We worden maar verwend😍 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 september10 Sep Een pompoen van de zaden die ik haar dit voorjaar heb gegeven. En een tomaat Cornue des Andes, deze is groot. De pompoen is ongeveer 16 cm in diameter. De baby pompoen van MM. De tomaat is 12 bij 11 cm. De grootste die aan de plant hing. En weegt 551 gram. 10 september10 Sep aangepast door Gitta Schrijffout verbeterd
Geplaatst: 10 september10 Sep Auteur Mooie grote tomaat Gitta! Het is geen Cornue des Andes die is langwerpig met een punt, cornue als in een hoorn van een koe bijvoorbeeld.Hier kwam vanmorgen nog een doos met perkels binnenvliegen..de vruchten staan al in de suiker😎👍 10 september10 Sep aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 september10 Sep Het klopt inderdaad dat de gemiddelde vrucht van Cornue des Andes zoals de naam zegt een hoorn vorm moet hebben, echter het komt ook vaak voor dat niet alle vruchten van de plant uniform zijn, soms wat dikker soms wat stomper en soms samengesteld. Als die tomaat van dezelfde plant komt als de eerder geposte vruchten van jou @Gitta in het tomatentopic die deze vorm wel hadden kan dit best een Cornue des Andes zijn, is er echter geen enkele met hoornvorm op de plant waar deze vandaan komt volg ik eerder @appelvrouw . Voorbeeldje van de vruchten van een plant van Cornue des Andes vorig jaar hier, die ook een paar grotere samengestelde vruchten had . 10 september10 Sep aangepast door redzebra
Geplaatst: 10 september10 Sep Klopt @redzebra deze tomaat komt van dezelfde plant als de eerder geposte tomaat. Al lijkt hij ook op de Jerusalem van Tanja die ze op de oogst van vandaag topic heeft gezet. Dus een van deze moet het zijn.
Geplaatst: 10 september10 Sep Het is altijd moeilijk natuurlijk in te schatten louter op foto er zijn duizenden tomaten, het kan dus best nog een andere zijn, heb je geen weet van welke tomaten daar gezaaid waren om een aantal uit te sluiten? De gele schouders zijn ook eerder een effect van te hoge temperaturen en rechtstreekse instraling van de zon op de vrucht (geel/groenkraag), sommige tomaten zijn hier gevoelig voor, waaronder ook de Cornue des Andes, dus als tomaten vergelijkt hou daar rekening mee dat dit op andere foto's rood kan zijn, het is eerder een visueel iets en doet niks af aan de smaak. 10 september10 Sep aangepast door redzebra
Geplaatst: 10 september10 Sep Vandaag kreeg ik van mijn lieve buurvrouw weer een diep bord met mooie druiven. Ik ga ze morgen op alcohol zetten om likeur van te maken.
Geplaatst: 10 september10 Sep Collega van partner had allemaal tasjes met stoofperen neergezet voor iedereen die er wat wilde.
Geplaatst: 10 september10 Sep Een heleboel perziken. Ik plukte/raapte er zelf 65 (die zitten in het mandje) en kreeg er nog 115 bij (dat was een emmer vol). Dat maakte bij elkaar 5,5 kilo schoongemaakte perziken. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 10 september10 Sep Oja, ook nog een tas met lege jampotten gekregen. Da's mooi, ik raakte er een beetje doorheen. Deze collega's hadden de boodschap goed begrepen: als je je lege pot of potten teruggeeft, maak je kans (want ik beloof niks) op nieuwe jam.
Geplaatst: 17 september17 Sep Auteur Ik kreeg weer heerlijk groen, alhoewel, meer geel en rood! Thanks @Jorieke123 Bieten, tomaten, courgettes, kweepeer, perkels. En de klap op de vuurpijl waar ik al aan begonnen ben zonder Lie, een dun plakje eraf, nog een dun plakje eraf, zoet en sappig en heerlijk verleidelijk zo’n kraakverse meloen.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 september17 Sep Ik kreeg een paar dagen geleden peperzaden van @Dashbro , heel erg blij mee! Heel ernstig, maar mijn peperlijstje voor volgend seizoen is daarmee al (bijna) compleet.@appelvrouw ’zonder Lie’ 😂. Wat ziet die meloen er heerlijk uit!
Geplaatst: 17 september17 Sep Auteur Hij is ook erg lekker en er is nog een stukje over voor Lie gelukkig. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 september17 Sep Ik kreeg naast een envelop met dankbaar ontvangen peper en tomatenzaadjes, een heel mooie kaart van @Dahli ! Kan niet wachten tot het zaaien- maar toch beter van wel. Nogmaals bedankt!
Geplaatst: 18 september18 Sep Ik kreeg (eigenlijk gisteren) een lekkere lunch en weer een aantal lege potjes om zelf weer te vullen😊.
Geplaatst: 19 september19 Sep Gisteren weer een pompoen meegekregen van mijn moeder. Van de zaden die ik haar in de lente heb gegeven.
Geplaatst: 20 september20 Sep Mijn ouders kwamen op bezoek en brachten twee kratjes vol oogst mee: komkommers, meloenen, paprika's en druiven. Nu ligt mijn aanrecht helemaal vol -ik had zelf ook nog oogst - en ik kan morgen aan de slag. Ik heb ze eerst cake met appel gevoerd, en daarna stamppot pastinaak. Ze gingen weer naar huis met een kratje appels van onze bomen.
Geplaatst: 20 september20 Sep Leuke ruil @Arja maar wat een werk heb jij weer! Dat is een nadeel van een groentetuin he? Hebben je ouders ook zo'n grote tuin als jij?
Geplaatst: 21 september21 Sep Mijn vader mag een stukje van een kas van iemand gebruiken, leuk want hij is 80+ en het houdt hem lekker bezig. Terug on topic, ik kreeg vandaag een tasje kweeperen van de buurman, blij mee! Nu ga ik me eens verdiepen in de membrillo.
Geplaatst: 21 september21 Sep Auteur Ik kreeg ook extra kweeperen, ik had er al gehad van Jorieke en kreeg er nu nog bij. Ik ben vanmiddag begonnen met jam te maken. Ik kreeg ook een mooie zoete aardappel! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 september22 Sep Van Vrouwholle kreeg ik wat paksoi plantjes, en verdraaid lekkere koeken! Zijn bijna op…😊😋 22 september22 Sep aangepast door jootje
Geplaatst: 22 september22 Sep En van Jootje kreeg ik 5! Joekels van kweeperen! 😍😋🙏🏻Die blijven nog even te Pronk op mijn keuken tafel liggen tot mijn fornuis in Oktober weer aangaat en dan ga ik ze heerlijk stoven om membrillo van te maken!! 😋🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 25 september25 Sep En speltbroodje met pompoenpuree, pompoenwater, tijm, olijvenplakjes, reepjes zongedroogde tomaat en kurkuma. Wat zullen we morgen smullen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.