Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ooh.. die vellen Mellie

Ik kreeg een boek over zuurkool van een van onze Franse vrienden. Ook recepten met rode zuurkool en met zuurkool van prei. Bonbons met zuurkool en zuurkoolconfiture..

Haute Cuisine!

WIN20180126182446Pro29001516987500.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Lelijke grindtegels van de buren om een verhoogd bed mee te maken. Jawel; er gaat een stuk gras opgeofferd worden! Jeej!

Tegels staan netjes opgestapeld te wachten op een weekend dat het kan. Zoals de agenda nu laat zien, over 3 weken pas... mijn handen jeuken om er aan te beginnen zeg.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Zoete trekker inval dit weekend.

Eerst een buurman met weer een hele lading boerenkool voor de biggies. ( toch ook 3 zakken vol de vriezer in gegaan voor eigen gebruik).

Daarna andere buurman van iets verderop kwam weer met hele lading koeien en paardenmest alvast voor volgend jaar.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb ontzettend veel zaden gekregen op de bio ruilbeurs Reclaim te seeds in Amsterdam. Je kon doneren en dat heb ik braaf gedaan, maar jeetje... een beetje van dit. Een beetje van dat. En dit lijkt me ook wel leuk en ineens... kom je met veel te veel thuis!

Wat ik graag nog wilde hebben, is een wintererwt en laat dat nou op de ruiltafel te liggen! Heel blij mee. Veel bloemenzaden, lichtgele afrikaantjes, roze oik, eeuwige moes en nog zo veel meer.

Mellie is heppiedepeppie

Geplaatst:

Van een vriend uit Engeland drie soorten rabarber opgestuurd gekregen, Victoria, Holsteiner Bloodred en Raspberry red. Plus 10 flinke pootaardappels ras Red Duke of York Zomaar omdat hij dacht dat ik ze leuk zou vinden

Geplaatst:

Yes! Mijn bomen/struiken zijn binnen.

Besteld bij Bart646 van dit forum. Heel erg blij mee! Ze stonden voor de deur te wachten. Mocht iemand nog plek in zijn tuin hebben: bestellen bij Bart is een aanrader. Hij heeft heel veel soorten en ze zijn ontzettend schappelijk geprijsd. Ik ben zoals altijd met nieuwe planten compleet in stuitermodus. Even rustig aan nu. Dus

56573c1beb008f8dbcba66dfb1b0958a.jpg

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Vandaag in de open kas dagen in Assendelft geweest bij een orchideeekweker. Was erg leuk, zelfs mét kinderen!

Je kon er je eigen orchidee oppotten. Ik heb er 4! En heb ook 4 baby’s. Die werden verpot in spagnum (een geperste houtvezel wat er uitziet als een cracker), maar ze wisten al dat ze over 2 maanden vernietigd moesten worden omdat ze vandaag in zo veel handjes zijn geweest (steriele bedoening die orchideeenzooi). Anyways, toen ik dat hoorde wilde ik wel een paar meenemen en kijken of ik ze tot grote plant kan opkweken. Gaat nog 1 tot 1,5 jaar duren. Leuk project. Ben heel benieuwd.

Heb dus 8 orchideetjes gehad. Erg blij mee!

De baby’s zitten bij elkaar in een potje. Daar doen ze ze allemaal apart jn een heel klein potje, maar zie maar zon mini ding te vinden. Dus dan maar een suikerpotje.

b19076fb453994e85b1a26c9852a70a1.jpg4d133b99228871411bc641aff3d9109b.jpg

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Een handje weidegraszaad om de kippenren bij te zaaien.

Gratis van de Welkoop

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Nog niet gekregen maar binnenkort onderweg.

De kleine kiwi plantjes voor Jorieke. Klein versta ik niet 2 tassen vol. Zal ze tijdelijk liefde geven in de etalage

2018050110582995251525165396.jpg

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Geplaatst:

Voor onze verjaardagen o.a. Dit schilderij gekregen van de kinderen. Geschilderd door de dochter.....

Ben er erg wijs mee, moest hem dus ook effe showen.

Het schilderij heet: Jo's pastinaak

image43481525679881.jpeg

Geplaatst:

Oh, dat kan ze goed Jootje! Mooi hoor.

Ik kreeg gisteren ook wat, van mij zeventienjarige nichtje. Een boekje, door haarzelf en een vriendin geschreven!

Voor een schoolproject moesten ze iets kiezen en zij waren de enige twee die het project "boek schrijven" hadden gekozen (blijkbaar via wattpad oid).

Máánden hebben de meiden eraan gewerkt en toen het af was is besloten het boekje te laten drukken. (En daar waren de klasgenoten dan wel weer jaloers op... oh kan dat óók? Dat hadden wij dan ook wel gewild... )

En daar kreeg ik dus gisteren een exemplaar van in de handen.

Het is hier te zien én te lezen: (omslagfoto is van het echte vriendenclubje, gemaakt door mn broer.)

https://www.wattpad.com/story/106012225-five-teens

Ze hebben van hun leraar trouwens een 9 gekregen voor hun prestatie.

Ik heb tot nog toe alleen het eerste hoofdstuk gelezen maar ga straks lekker buiten verder. Ben benieuwd.

Geplaatst:

Wat ontzettend leuk Jo

Komt ook mooi uit tegen die witte muur

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Mooi jo!!die dochter van jou kan mooi schilderen ik vind die meesjes die je hebt ook heel mooi

Ik kreeg een haan voor mijn verjaardag vanavond.. een brahma

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...