Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Gisterenmiddag sprak ik toevallig een lokale hobby-jager.

"Dan ganzenjacht is bijna voorbij, maar ik heb wel een paar eenden voor je, vanochtend vroeg geschoten".

Daar zei ik geen nee tegen:

20220911_3eenden.jpg

Straks aan het werk, maar nu eerst de messen slijpen.

Geplaatst:

Zo! Van alles van @appelvrouw. O.a. weegbree tinctuur, een flinke fles! En potje golden relish, sowieso zo ongeveer een kerstpakket aan potjes en flessen met van allerlei lekkers. Van ciderazijn tot olijven, en een enorme doos met cakejes :) Ook een fles met een sterk alcoholisch drankje, gemaakt van fruit ;) En ook een zak kippenvoer.

Geplaatst:

Een rolberoerte... zaten op de rijksweg en ineens draaide een auto die voor ons reed 3/4 om en vloog in de berm

Geplaatst:

Dat is schrikken @Lia56 

een mooie lading perfect rijpe  vijgen en een paar goudrenetten.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik kreeg op mijn beurt weer van alles van @Jorieke123. Boodschappen hulp 😃 bijvoorbeeld. En een  hele oogst aan paprika’s in verschillende kleuren waarmee ik paprika pickles kan maken, hydrolaat van eucalyptus en van citroen.. ze geuren beiden heerlijk ! Het zijn flinke flesjes en ik ga het gebruiken bij zelfgemaakt wasmiddel, om te bestuiven en misschien ook in de keuken. Ook van beide etherische olie en verder kip en varken en ei voor een vriendenprijs ..enne veel vriendschap ook gekregen👍👍. Dat laatste ook van @Anna3 plus een doos peren! En van @Erny een lekker dik boek!

Van @MarjaP enkele appels uit haar tuin. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur
5 uren geleden, Lia56 zei:

vloog in de berm

Hopelijk is het goed met de inzittenden?

Geplaatst:

@appelvrouw Ja gelukkig wel, waren jonge gasten die veel te hard reden. Hopelijk van geleerd..

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Appels gekregen uit de boomgaard van een vriendin 

🍏🍎🍏🍎🍏

IMG-20220922-WA0001.jpg.ea13d7e37cc56a0f9c77a0912e81046e.jpg

en Bachtaart van mijn buurvrouw

20220925_204848.thumb.jpg.4f3008b454f1071f79661ae6245c0c96.jpg

aangepast door Arja

Geplaatst:

Post van woldistel! Altijd leuk

Geplaatst:

Moespost van @Mellie! Mijn peperzadencollectie groeit erg snel, nu 😄

Geplaatst:

Heleboel knoflook van mijn buuv gekregen om te poten, heel blij mee. 

aangepast door Arja

Geplaatst:

Aaaah @arja! Ik heb je zaden gekregen. Heel erg bedankt! Zon leuk kaartje er nog bij, helemaal feestelijk.

Mijn 8-jarige keek ernaar. Toen naar mij, weer naar het zakje meloenpitten en zei de onvergetelijke woorden: “heeft die vriendin al die zaadjes in dat zakje uitgespuugd?”
[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
Vond het zo lollig, ik moet weer lachen.

Geplaatst:

Hahaha geweldig! Wat heb je geantwoord, "ja, die Arja kan goed mikken?" 

Geplaatst:
  • Auteur

Van Jorieke een heerlijke vanillepeul. Die ontdekte ik vandaag in de brievenbus nadat ik iemand uitliet die me een bak vol ( nog niet rijpe)  peren. Dat moet haast wel een mooie combi worden!

Ik kreeg ook een flinke lading everzwijn van de jagende buurvrouw. Een heel stuk van een zwijn van 80 kilo. Gelukkig heeft de buurvrouw het voor me gesneden, 4 enorme stukken om te braden, 4 zakken met ragout en een hoeveelheid côtelettes voor de bbq. Die gaat wel aan binnenkort. En ik heb nu een lading vlees in de vriezer daar zeg je U tegen. 

Geplaatst:

Paar pollen siergras via een weggeefgroep, heel blij mee.

Geplaatst:

Het plantenasiel deed voor de leut een zonnebloemwedstrijd. In de categorie "meeste bloemen in één plant" won ik, en mijn prijs kwam vandaag in de bus. Ik denk dat volgend jaar een heel interessant zonnebloemenjaar gaat worden!

-h7xyol.thumb.jpg.5942788cadf6ab0ee3a217390a8c7f77.jpg

aangepast door Arja

Geplaatst:

Echt leuk, al die kleurtjes!!! Dat gaat inderdaad een vrolijke boel worden bij jou! 

Geplaatst:

Als de slakken niet alles opvreten 😬

Ik zal zeker foto's plaatsen.

Geplaatst:

Wat heb ik vandaag gekregen, gevonden, same difference. Tijdens onze lunchwandeling raapten we elke dag een paar tamme kastanjes. Ik denk dat dit de laatste zijn. Het is iig een flink formaat. 

20221021_130608.thumb.jpg.dfbe9eddc4178e611bf7c3002dfdb07b.jpg

Geplaatst:

Tijdens ons weekje herfstvakantie in Zelhem een paar keer bij Jorieke en Joep langs geweest voor een boel leuks en gezelligheid ! 
We spreken meestal geen ruil af, maar hebben wel leuks en/ of lekkers voor elkaar! Te leuk en veel weer!  Bedankt , Joep en Jorieke! 😘

De grote oranje pompoen had ik al. De grote rode ui…..die moest ik effe wegen hoor: 450 gram!  Yeah!  Ben je met 1 ui klaar!

0C3F7D9C-7F9B-4DA3-A7F2-58A9DE936707.thumb.jpeg.67492f247a6c3fb20a6ba1b73c3e0483.jpeg

B07B5B75-93D2-4D15-B48E-166D2ABAE3CC.thumb.jpeg.c478e51e349b3b777961e4af2ded92ba.jpeg

Geplaatst:

Mooie foto zo! 

En wij kregen dan weer pindakaas, meerdere soorten granola waarvan 1 zelfgemaakt en erg rijkgevuld! Lege flesjes met verstuiver voor mijn lekkere geurtjes, komkommer relish, een potje sambal, ingemaakte pepertjes (van die 'druppels') en zaadjes van peppadew. En dan vergeet ik vast nog wat. 

Geplaatst:

Een Felco 8 voor mijn verjaardag van de liefste. Zo blij mee :)

Geplaatst:

@Liekie Gefeliciteerd... mooi kado

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Gisteren gekregen: de jaarlijkse griepprik. Baat het niet, dan schaadt het niet / better safe than sorry.

En een jampotje bereide stoofpeertjes, van door mij weggegeven rauwe peertjes. Ik moet ze nog proeven, ik ben altijd benieuwd naar de kookkunsten van anderen. Ter lering en ter vermaak.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic