Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

....Willie Wortels eega...

Vrouw Wortel

Recommended Posts

image58271404471307.jpgimage44941404471309.jpgimage78481404471312.jpg

Dag, ik ben Vrouw Wortel. Wij gaan samen over de (moes)-tuin maar ik ben degene die de oogst verwerkt. Dit jaar heb ik alleen nog maar marmelades gemaakt met rabarber (rabarber/sinaasappel, rabarber/gember en rabarber/blauwe bes) De blauwe bessen kwamen uit de diepvries.

De marmelades van vorig jaar zijn nog niet op, mijn eega eet geen marmelade

De aardbeien hebben we meteen opgegeten: het zijn nieuwe plantjes en de oogst was niet zo groot!

De aardappels zitten nog in de grond maar het loof is ivm ziektes al verwijderd. Ook de eerste (gele) courgettes zijn al verorberd, de laatste andijvie is door de kippen opgegeten (de eerste andijvie was door wilde konijnen opgegeten, maar de plantjes zijn wel doorgegroeid) .

Volgens Willie kan ik hier veel informatie vinden en dat is altijd leuk!

Groet

Welkom en idd info genoeg voor inmaken, siroop, wijn en bier e.d. maken. Foto's van de oogst tot aan recepten en tip's die van hele zoete jams tot zeer hete peper recepten gaan.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl