Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Voorstellen - Bassie76


bassie76

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik ben Bas en woon in Nijmegen maar heb in Twente, bij mijn ouders, sinds een paar jaar een deel van hun weiland in gebruik. Op dit stukje grond (meest keileem, want dat komt in dit deel van Twente aan de oppervlakte) kweek ik pompoenen, mais en (klein)fruit. Hieronder een virtuele rondleiding:

 

Een overzicht. De wei is omgeven door houtwallen. Hierdoor kun je alleen in een kleine strook aan de noordkant (linkerkant op de foto) iets verbouwen omdat de zuidkant het grootste deel van het jaar in de schaduw van bomen ligt.

overzicht85021406395176.jpg

 

Ik vind het erg leuk om pompoenen te kweken. Dit jaar heb ik gekozen voor Zapallo Plomo, Potiron Vert d'Espagne, Mars F1, Magic Lantern F1 (voor halloween), Wyatt's Wonder en ook nog een paar Gele Reuzen.

pompoenen90831406395187.jpg

 

Ik heb in het voorjaar op een paar vierkante meter mais gezaaid: Little Indian (drie rijen links) en mais geoogst van vorig jaar gegroeide Oaxacan Green (drie rijen rechts). Deze stond toen wel tussen andere maissoorten en ik ben nu dus benieuwd wat de mogelijke kruisbestuivingen nu gaat opleveren.

mais58041406395196.jpg

 

Achter in het land wat (kleinfruit). Frambozen: o.a. Valentina, Saxa Record, Aroma Queen, Himbo Top en Fallgold. Het heeft nog wat tijd nodig om voller te groeien.

frambozen38681406395218.jpg

 

Nog verder naar achteren vier pruimenboompjes: Czar, Dubbele Boerenwitte, Mirabelle de Nancy en Reine Claude d'Althan. Daaromheen (kruis)bessenstruiken.

pruimenboompjes99461406395231.jpg

 

Rijpende Czarpruimen. Helaas is een deel van de oogst ten prooi gevallen aan wespen.

rijpende-czar54241406396275.jpg

 

Ik zal proberen af en toe een update te plaatsen. Vooral de pompoenen gaan nu snel en het is wel leuk om deze te volgen.

 

Groeten, Bas

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie complimenten.

 

Whoow dit ziet erecht super. Mooie bodembedekker zoeen pompoen tussen bos en gras. Rest ziet er ook prachtig uit, je ouders zullen er wel blij mee zijn denk ik

Mijn ouders vinden het ook leuk.

De pompoen is i.d.d een goede bodembedekker. Vooral de Vert d'Espagne blijft maar uitlopers vormen, sommige zijn al een paar meter lang...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...