hansm Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Smaak weet ik niet, wel schijnt het de gezondste bes te zijn die er bestaat, ja je kan ze overal in verwerken. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Ze zijn heel gezond!!! dus waarschijnlijk niet zo heel erg lekker Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Waarom niet lekker, er zijn best heel veel produkten vooral in buitenland commercieel van gemaakt,mij lijken ze heel lekker. Quote Players only love you when they're playing.
Dennis29 Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Wij hadden ze gedroogd gekocht in de natuurwinkel en ze zijn erg lekker!Een apart smaakje maar zeker niet vies. Quote
Frans Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Verder nog een vraag, kan ik al een sprietje aan de bovenkant afknippen om te stekken of maak ik m daarmee van kant? Ik heb echt geen idee, dit is mijn eerste jaar dat ik groente en fruit verbouw Zo'n vers sprietje van de top laat zich moeilijk als stek gebruiken is mijn ervaring. Ik heb zoiets vorig jaar vergeefs geprobeerd met de toppen die ik van mijn jonge Gojibesplanten had afgeknipt met als doel de planten te laten vertakken.  Mijn plant ziet er inderdaad wel iets anders uit, de bladeren zijn wat ronder en ik moet zeggen mijn bladeren zijn ook best wel slap. Tzijn nog puppy's, misschien veranderd het nog. Ben benieuwd. Net als Hans en Jorieke zit ik een beetje vreemd naar de blaadjes van je Gojibessen te kijken omdat je bij een Goji lange spitse bladeren verwacht. Met de leeftijd van de plant heeft het denk ik niets te maken want mijn vorig jaar maart gezaaide Goji's hadden al vanaf het begin spitse bladeren. Ik heb een foto van een van mijn planten geplaatst om te kunnen vergelijken.  Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
JongeKweker Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Jeetje, dat is zeker een groot verschil.....wat heb ik dan in vredesnaam gekregen van Easyplant? hahahaha, ik kijk t wel ff aan, anders ga ik ze schrijven. Bedankt voor de foto, goed ter vergelijking! Quote
hansm Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Ja het verschil vindt ik ook groot, het lijkt mij zowiezo nu al de moeite om bij easyplant het na te vragen.Ik ben namelijk benieuwd door jouw planten of er mee ondersoorten van de gojibes bestaan.Je kan ze mooi linken naar deze foto's Quote Players only love you when they're playing.
JongeKweker Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Ik heb ze gelijk maar even een mailtje gestuurd na EasyPlant met een link van deze pagina. Ik ben erg benieuwd wat ze er over kunnen vertellen. Quote
hansm Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Leuk, ik ben benieuwd naar hun reaktie. Quote Players only love you when they're playing.
Frank Houweling Geplaatst: 6 juni 2011 Auteur Geplaatst: 6 juni 2011 Die onderste is volgens mij geen gojibes. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
hansm Geplaatst: 6 juni 2011 Geplaatst: 6 juni 2011 Die onderste is volgens mij geen gojibes. wat bedoel je dat de goijibesplant van Frans geen Gojibes is ? Quote Players only love you when they're playing.
Frank Houweling Geplaatst: 6 juni 2011 Auteur Geplaatst: 6 juni 2011 Ik zeg het helemaal verkeerd, bedoel het andersom. Dat is wel de goji, de andere volgens mij niet. Maar op een foto is het moeilijk te zien. Edit: als dat een goji is, dan eet ik m'n... hoed op lijkt eerder op een groente ofzo met zulke grote slappe bladeren. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
JongeKweker Geplaatst: 8 juni 2011 Geplaatst: 8 juni 2011 hahah het is een grote mysterie, mijn "gojibes". Ik was van de week op mijn oude volkstuinencomplex, ff rondlopen, kijken hoe mijn oude tuintje erbij staat. Ik kwam daar iemand tegen die een 3 jaar oude goijibes heeft staan van easyplant. De onderste bladeren leken op die van mij, dus ik heb goede hoop, jammer, ik had daar even een foto van moeten maken. Easyplant heeft nog niets van zich laten horen, jammer. Quote
JongeKweker Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 Hier nog even een foto van mijn "Goji" http://img219.imageshack.us/img219/558/20110609105746.jpg Denken jullie nog steeds dat het geen Goji is? Quote
pieter1 Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 Als ik je foto bekijk, dan is het volgens mij wel een gojibessenstruik Quote Volg de gebeurtenissen op de kwekerij/imkerij http://bessenkwekerij.com/Van de bijenwas maken we zelf kaarsen: http://www.bijenwaskaarsen.nl/
hansm Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 Hij wijkt heel erg af van de mijne die is echt zo smal als die van Frans,ik zou de mijne het blad smal en puntig omschrijven niet zo rond als de jouwe, mogelijk andere ondersoort of mischien is goji heel variablede meeste worden vermeederd door stek met eigenschappen die daardoor zelfde is al moederplant, mischien is de jouwe gezaaid,geen idee, reageerd easy nog niet ? Quote Players only love you when they're playing.
JongeKweker Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 Nee, ik heb van Easyplant nog niets vernomen....zo easy zijn ze dus niet Die vriend van me, waar ik het eerder over had, heeft ook de Goji van Easyplant. Dat is een flinke struik geworden. ZIjn bladeren zijn wel ietsje puntiger, maar ik heb ook ronde blaadjes bij m gezien. Quote
hansm Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 Mja blijft een beetje raadselachtig zo, ik zou easy gewoon een paar x een herrindering aan je email sturen.Hun zijn de enigste die wat over de afkomst van deze planten kunnen zeggen. Quote Players only love you when they're playing.
JongeKweker Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 Ik heb zojuist opnieuw een herinnering gestuurd, we wachten af. Quote
JongeKweker Geplaatst: 17 juni 2011 Geplaatst: 17 juni 2011 jaja ik heb antwoord gekregen van Easyplant, kort en bondig: "Er zijn inderdaad meerdere soorten, wij verkopen de Lycium barbarum. Vriendelijke groeten," Geeft dit verduidelijking? Quote
heidike_21 Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Ja ik heb deze sinds kort .De mijne worden gelukkig niet zo groot .Maar 1 meter stond er bij de site waar ik deze gekocht had Quote http://axelsmoestuin.weebly.com/
JongeKweker Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 de mijne 2 tot 3 meter...een flinke struik dus. Quote
hansm Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 jaja ik heb antwoord gekregen van Easyplant, kort en bondig: "Er zijn inderdaad meerdere soorten, wij verkopen de Lycium barbarum. Vriendelijke groeten," Geeft dit verduidelijking? mja niet echt als je foto's googled van barbarum of chinense dan zit je nog steeds ermee dat jouw plant er kwa blad er niet oplijkt.mischien als je googled met de soortnaam lycium dat je er 1 vindt met gelijkvormig blad als de jouwe. Quote Players only love you when they're playing.
Frank Houweling Geplaatst: 18 juni 2011 Auteur Geplaatst: 18 juni 2011 Bijna iedereen verkoopt Lycium babarum. Gewoon afwachten of hij vruchten gaat dragen! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
JongeKweker Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 ja precies, meer kunnen we niet doen. Denk wel dat ik daarvoor minimaal nog een jaartje moet wachten, hopen dat ik ze goed genoeg verzorg. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.