angela († maart 2025) Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 (edited) Ik had mijn lijst eigenlijk nog niet klaar maar ... Graag hier in dit topic roepen en niet via PB is voor mij makkelijker terug kijken Aangeboden:gewortelde bessen rood, zwart, wit ras onbekend (2x+2x+2x JaneDoe/Loraine)aardbeiplantjes uitlopers mijn eigen nieuwe veldje voor volgend jaar gaat voor maar ik hou er denk ik nog wel een boel over.( ik weet niet welke soort maar goede opbrengst en smaak, geen suiker bij nodig) (Geedee, JaneDoe/Loraine, Kim, Thea 12x)zomer framboos (JaneDoe/Loraine, Ciska, Esthe76r)bramen meerdere planten (ras onbekend, grote zwarte vruchten) (2xGeedee, 2x JaneDoe/Loraine, Ciska)bieslook plantjesoregano plantjes (Kim, Ciska)citroen melisse plantjespaars roze tuingeraniumsPaarse eendagsbloemen1x Deutzia 'Gracilis' - bruidsbloem1x Hybiscus boom zaailing zaden: Zonnebloem verschillende soortenzonnehoedjesCourgette Black BeautyGele paprikarode paprikaGeel/rode paprika (ik weet niet hoe dit vererft als je ze weer plant, ik wou het dit jaar proberen maar is er niet van gekomen)zaad olijfkomkommerPompoen (verschillende soorten weet alleen niet meer welke soort ) Ik heb wel blue hubbard van eigen oogstIpomea purpureaMirabilis jalapa Limelight stokrozen Ik heb ook nog zaad van deze (weet zo de naam niet, ik heb ook nog nooit geprobeerd ze te zaaien dus ?) 3 flessen Rituals Magic Touch bodylotion Wensen:roze druifzwarte framboos (Thea)blauwe tomaten zaad/ of ander vreemd kleurtjetiger meloen zaadwilde rucola plantjes( Suusp)Clethra alnifolia pink spireCrocosmia ik zoek rood, oranje en geel (Geedee-crocosmia lucifer zaad)leverkruid (JaneDoe/Loraine)Echinacea "Julia (Salamandertje poging tot)Helium plantjes verschillende kleurenPortulaca grandifloraMexicaanse zonnebloem zadenAnanas salieKnolcapucien (misschien van Suusp)flat boer Ford witte pompoen zaad(Geedee)Naaktzadige pompoen zaden (Geedee)bind sla zaad(Ciska,Kim)salanova sla zaadAardbei spinazieKomkommer Kaiser AlexanderGaleux D' Eysines pompoen Eigengemaakt wijntje Iemand zou me een groot plezier doen om bij Houweling in Boskoop een appelboom - Discovery op te halen (jammer genoeg bezorgen ze niet in Brabant) Totaal of topic: Coca cola glazen van McDonalds die je momenteel krijgt als iemand ze toevallig heeft hou ik me aanbevolen! Ik ben ook blij met de andere soorten Ik ruil met: Jorieke: roze aalbes, Gojibesplant, dwerg kweepeer plantjeVoor: dwerg kweeperen plantjes JaneDoe/Loraine: leverkruid, eieren, golden queen framboos.Voor: 2x rode bes, 2x zwarte bes, 2x witte bes, aardbeien, zomer framboos, 2x bramen, zaad van gele zonnehoedjes, zwarte zonnebloemzaden Geedee: crocosmia lucifer zaad, naaktzadige pompoen zaad, flat boer ford zaad, dilleVoor: 2x braam, aardbeien, 2x emmer Suusp: wilde rucola plantjes, Kogelamarant, D. grandiflora, Penny black zaadjes, appels en perenVoor: 2x emmer, rode rabarber plant, fles Hennessy, Japanse wijnbes, boek G.RR.M Kim: sla zaadjesVoor: oregano, aardbeien Yuras: Early River patio kersenboompje, grapefruit plant Voor: enthout kwetsen Ciska: sla zaadjes, oreganoVoor: zomer framboos, braam, oregano Esthe76r:Voor: zomer framboos Kibas: gladiool zaad, winterwortelen zaad (2 soorten)Voor: vlier, dwergkweepeer, zwarte bes Thea: zwarte framboosVoor: 12x aardbei verstuurd per post Weknow:Voor: Penningkruid, tuingeranium Stan: dubbelbloemige witte stokroosVoor: Bit: zwart/blauw tomaten zaadVoor: Boek voor Jet mee geven Aalterse-Willy: Kiwi bes plant, rozemarijnVoor: Edited January 26, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela († maart 2025) Posted August 1, 2014 Author Share Posted August 1, 2014 Er waren mensen die al aan mij aardbeien plantjes hadden gevraagd in een ander topicGeedee en ........?? Wie?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 Wij (Loraine en ik) willen graag met je ruilen, graag 2 van ieder of wat je kan missen ivm dat het voor 2 verschillende moestuinen is.bessen rood, zwart, wit, aardbeiplantjes, zomer framboos, bramen, zaad gele zonnehoedjes en zwarte zonnebloem zaden (bloem is gewoon geel ) Onze lijst staat in mijn onderschrift.Prettig weekend, Daphne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 Flat boer ford pompoen zaad heb ik maar ik weet niet of ik dat dan al ga oogsten (heb deze pompoen handmatig-zaadvast dus bestoven). Ik heb ook nog wel ander leuk pompoenzaad en mogelijk een hele pompoen of wil je alleen maar die boer ford? Ook heb ik zaad van crocosmia "lucifer" voor je. Mag ik wat van die bramen? Ook voor de emmers houd ik me aanbevolen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela († maart 2025) Posted August 2, 2014 Author Share Posted August 2, 2014 Ik ben eigenlijk alleen op zoek naar die boer, bewaar dan maar wat zaad voor me er komt na deze MTFD nog wel een MTFD denk ik zo ik noteer braam voor je. Emmer als ik ze heb ben je de eerste.Lucifer graag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted August 2, 2014 Share Posted August 2, 2014 Angela, ik heb nog wel wat rucolaplantjes. Die emmers zouden erg goed van pas komen! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela († maart 2025) Posted August 6, 2014 Author Share Posted August 6, 2014 Heeft er trouwens iemand een Dille overschot?? Ik kan namelijk nog wel wat gebruiken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela († maart 2025) Posted August 8, 2014 Author Share Posted August 8, 2014 Komt er nog iemand in de buurt van Houweling in Boskoop??Die zou mij namelijk een groot plezier doen door een Discovery appelboom voor me mee te brengen in struikvorm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esthe76r Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 Angela, zou ik van je de zomerframboos mogen? Kijk je ook bij mij? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 Heeft er trouwens iemand een Dille overschot?? Ik kan namelijk nog wel wat gebruiken. Dille zaadjes heb ik wel voor je..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela († maart 2025) Posted August 10, 2014 Author Share Posted August 10, 2014 zaadjes heb ik nog wel, maar mijn planten zijn iel gebleven ik heb dus eigenlijk geen dille kunnen oogsten voor te gebruiken in de keuken ik hoopte dat iemand misschien een potje over had Maar zo niet heeft de Jumbo nog wel staan. Esthe76r staat genoteerd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 Ik neem ze voor je mee....als t niet genoeg is, kun je altijd nog naar de Jumbo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 Wat is een hibiscusboom eigenlijk? Ik heb gezocht en zag dat hij 3 meter hoog kan worden. Is dat iets anders dan de hibiscus die je gebruikt voor de thee? Waarom heb jij hem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela († maart 2025) Posted August 12, 2014 Author Share Posted August 12, 2014 Dit is hem, alleen de mijne zijn roze.Ik heb hem gewoon in de voortuin staan voor de sier.Als je hem snoeit krijg je een struik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 Dit heb ik alsnog gevonden. Er blijken 220 soorten hibiscus te zijn. "Hibiscus cannabinus wordt gebruikt in de papierindustrie. De roselle (Hibiscus sabdariffa) wordt als groente gebruikt en tevens verwerkt in kruidenthee's en jams (vooral in de Caraïben). In Mexico is een drank gemaakt van de bloemkelken van de roselle populair. Ook in Egypte en Soedan wordt van de roselle een thee gemaakt.De bast van Hibiscus bevat sterke vezels. Deze kunnen worden verkregen door de gestripte bast enige tijd in zeewater te laten weken waarbij het organisch materiaal wegrot. In Polynesië worden deze vezels gebruikt voor het vervaardigen van hoelarokjes." Hibiscus sabdariffa is eenjarig. Weer wat geleerd Jij hebt dus een ander soort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela († maart 2025) Posted August 13, 2014 Author Share Posted August 13, 2014 Er zijn inderdaad heel veel soorten ik heb de gewone variant die je hier in Nederland nogal eens in een tuin tegen komt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela († maart 2025) Posted August 23, 2014 Author Share Posted August 23, 2014 Ik heb hier nog een aangebroken fles Hennessy cognac staan, de fles zit nog vol tot de bovenste rand van het etiket.Kan ik hier iemand blij mee maken?Ik wou hem gebruiken om iets mee te maken maar dat ga ik toch niet doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted August 23, 2014 Share Posted August 23, 2014 Mij wel Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela († maart 2025) Posted August 24, 2014 Author Share Posted August 24, 2014 Ik zet hem voor je klaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela († maart 2025) Posted August 30, 2014 Author Share Posted August 30, 2014 Ik ben eigenlijk ook nog op zoek naar een lekker eigengemaakt wijntje, pruimenwijn of zo.Ik zit eraan te denken om ook te gaan proberen wijn te maken maar wil eerst eens kijken of het wel lekker is. Ik heb zelf nog 3 flessen Rituals Magic Touch body lotion in de aanbieding.(Dit is niet de originele verpakking die is stuk gegaan)http://eu.rituals.com/nl-nl/bodylotion-bodycreme/magic-touch-720.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela († maart 2025) Posted August 31, 2014 Author Share Posted August 31, 2014 edit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 Ik heb nog maar 1 zwarte bessenstruik kunnen krijgen en ik zoek er zowel eentje voor Nederland als minimaal eentje (maximaal 3) voor Zweden. Zou ik een zwarte bes stek van je mogen krijgen? Ik heb mijn lijst pas geleden ook bijgewerkt. Misschien wil je ruilen voor suikerwortel als je van bijzondere zaden houdt? Ik zag dat je salanova zoekt. Dat heb ik niet, maar ik heb wel wintersla voor je, zowel groene als rode winterkropsla. Ook herfstsla trouwens. Allemaal kunnen ze nog in september gezaaid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 Kibas, wij hebben nog wel 1 of 2 zwarte bessen stek(ken) voor je? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela († maart 2025) Posted August 31, 2014 Author Share Posted August 31, 2014 Ik heb nog zwarte bes, ik zal het voor je noteren. Ik heb al meerdere sla soorten, ik vind het altijd leuk om verschillende soorten te zetten en de Salanova heb ik nog niet.Je mag de bes ook zo wel hebben hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 Ha fijn Angela dat ik een zwarte bes van je krijg. Jane Doe, ik neem ook nog graag een zwarte bes van jou aan (ik kreeg er al eentje van je), dan heb ik wel genoeg zwarte bes: 3 stuks in totaal. Wie weet hebben jullie wel een verschillend ras. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts