ferdinand Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 Een vriend van me heeft een mooie (rode) moerbeiboom in de tuin van zijn nieuwe huis staan. Hij wist zelf niet wat het was .Kan je hier stekken van nemen en zo ja, hoe? Quote
jarno Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Ik zag dit bericht tussen de onbeantwoorde berichten staan, dus hier even een laat antwoord:http://www.stemderbomen.nl/pages/artikelen/art_moerbei.htm(eerste resultaat op google)Of het klopt weet ik niet (geen ervaring mee), maar er is in ieder geval wel wat over te vinden op internet. Succes!! Quote
Bit Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Mede forumlid JaneDoe heeft hier ervaring mee, ze heeft stekken staan Quote
Jane Doe Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Lees toevallig net dit topic en zie je bericht Bit.De theorie is zo makkelijk, maar de praktijk is niet zo makkelijk. Mijn ervaring is dat de stekken niet snel wortel schieten het kan enige tijd duren. Half jaar a jaar of nog langer, als de stekken al wortelen. Enkele stekken redden het met geluk en geduld.Mijn ervaring is met de zwarte, de andere soorten zouden misschien sneller wortel kunnen schieten. Quote
powerlite Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Het gaat zeker niet makkelijk. Afleggen is hier al een paar keer gelukt , stekken gaat echt moeilijk. Quote
Bit Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 @JaneDoe. Dat het moeilijk zal zijn, begrijp ik. Zelf zou ik er niet snel op komen er aan te beginnen. Maar goed, jouw is het gelukt. Kan je alle ins en outs geven hoe je dat gelukt is ?Winterstek ? Zomerstek ? Wanneer het zomerstek was, welk deel van de tak ? Topstek ? Tussendeel ? Ouder deel ?Hoe heb je ze weg gezet en in welk medium ?Vocht ? hoe , hoeveel. Droog ?Onder plastic, of juist niet.Waar weggezet ? En als ze echt zo lang de tijd nemen, waar liet je ze in de winter ? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.