Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Brugmansia stekjes gevraagd


Aanbevolen berichten

Ja graag Bit

 

Dan heb ik in elk geval al 2 verschillende.....Ik wil graag van deze planten een verzameling gaan aanleggen van allerlei verschillende kleuren.

 

Heeft er iemand misschien nog een ander kleurtje?

 

Ik zag op internet zelfs bloemen met meerdere kleuren.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedee,ik heb een hele verzameling. Brugmansia's zijn er in wit/roze/zalm/geel. Enkel,dubbel,en driedubbele bloemen. Dan heb je nog de bontbladige .Dit zijn de zogenaamde warme brugmansia's Deze zijn vrij makkelijke planten. Die jij zag, behoort tot de koude groep, een veel moeilijker te houden brugmansia. Er zijn lichtgeurende ,en zeer zwaar geurende. De geur komt pas 's avonds tot zijn volle recht,de stek van Bit,komt van mijn (zeer grote,en enorm geurende) Charles Grimaldi. Gommer is een kweker van Brugmansia's,en heeft prachtige.In het voorjaar verkoopt de Aldi/Lidl ze altijd onder de naam datura.Echter... de kleur komt dan vaak niet overeen.

Ik weet nog niet of ik (kan)komen.Maar opsturen kan ook hoor. Ik heb nog wel roze. Het is inderdaad wel een gedoe met overwinteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou heel graag Indy, die roze. Hoe heet die?

 

Dat van die warme bontbladerige wist ik niet. Ik logeerde ooit naast iemand die altijd in de weer was met de prachtigste Brugmansia's vooral dubbel bloemen en meer kleuren per bloem had hij toen, als ik het me goed herinner. Alleen was mijn interesse destijds nog niet echt richting bloemen.....

 

Het overwinteren gaat helemaal goed komen, want als ik mn keuken niet in een jungle verander zodat ik lekker verder kan tuinieren, ben ik niet te genieten

 

Ik ga eens even googlen naar Gommer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...