Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Even voorstellen


patrickvrolijk

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Sinds dit jaar hebben wij een moestuintje in Den Haag. Deze moestuin is niet zo groot ong. 15m2.

 

Mijn vrouw wilde al langer een moestuin en ik niet, totdat we met het moestuintje begonnen zijn. Er is nu voor mij niets leukers dan even lekker naar het tuintje te gaan en kijken of er er weer wat geoogst kan worden. Dit jaar dus de eerste kee en wij hebben dit jaar met succes al radijsjes courgettes snij - en tuinbonen, tomaten sla andijvie snijbieten venkel bloemkool kunnen oogsten.

 

Wat niet goed ging was aardbeien en broccoli. Volgend jaar beter dan maar

 

Mochten jullie tips hebben over welke dingetjes goed bij elkaar kunnen of welke gewassen veel of weinig water nodig hebben hoor ik dit graag.

 

Groetjes,

 

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom !

 

Over gewassen die voordeel aan elkaar hebben tijdens de teelt kun je veel in de betreffende topics vinden. Probeer de zoekfunctie eens ( rechtsboven ) op woorden als 'combinatieteelt' enz.

Kijk eens rond op het forum. Talloze topic - groepen. Talloze topics over van alles. De zoekfunctie is op alle aanwezige topics ingesteld ( duizenden )

( ook water beven trouwens )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brocoli... gewoon een vervelende groente (niks om mee te beginnen)

Die aardbeien zullen volgend jaar wel beter gaan. Gebeurt hier ook vaak dat ze het eerste jaar (gekochte kleine plantjes) weinig geven maar het jaar nadien is het volop oogsten ook van de aangemaakte niet verplante uitlopers.

 

 

Welkom hier en veel plezier nog in de tuin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier. Ik verbouw geen broccoli meer. Ik vind de bloemscheuten van de spitskool heel lekker. En ideaal: eerst een grote kool oogsten, hem lekker laten staan en vanaf het vroege voorjaar tot aan begin juli heel veel 'spruitbroccoli's' (als de bloemen open gaan zijn ze trouwens ook nog eetbaar) en daarna een paar kleinere spitskolen aan de plant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...