Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Meloenblaadjes kaal gegeten


Dom.Rep.

Aanbevolen berichten

99% zeker naaktslakken. (1% een of ander rupsje)

 

Inspecteer je planten rond schemering. Wegvangen! Kijk ook onder houten randjes en verlepte bladeren. Wied onkruid in de buurt.

Als je het wat in de hand houdt, krijg je toch wel vruchten (mogelijk met wat vraatsporen, dat wel)

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jorieke,

 

Ik weet dat het lastig is om aan te geven wat het zou kunnen zijn. Maar van alle tips wordt ik wijzer en probeer ik het uit.

Het is heel leuk om hier te proberen en om te kijken of de nederlandse zaadjes van groente het ook doen.

Heb totaal geen ervaring met het tuinieren, en dan ook nog een ander klimaat. Maar ben erg enthousiast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen blaadjes gekontroleerd, niets gevonden.

Vanmiddag gekeken en toen zagen we een paar hele kleine rupsjes met kleine witte bolletjes (zie foto)

(als je ze plet is het net of er bloed uit komt, tevens zitten er kleine beestjes in)

Zijn deze bolletjes ook in Nederland bekend, of komen ze alleen maar hiervoor?

Vanavond met lamp gekontroleerd en ja hoor veel rupsen.

En in de rode kool zat deze slak.

 

IMG895764611408410028.JPGIMG895465251408409745.JPGIMG895384391408409741.JPGIMG895298211408409736.JPGIMG895195781408409732.JPGIMG894950291408409727.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...