Kibas Posted August 20, 2014 Share Posted August 20, 2014 Wie kent een Boni of Hoogvliet supermarkt, gaat naar de MTFD en zou wat voor me willen halen? Vanwege een ernstige histamine intolerantie verdraag ik nauwelijks voedsel uit de winkel (wegens te lang geleden geoogst). Als ik het al verdraag, dan is het vaak van een specifiek ras of soort. Qua meel kan ik bindy zelfrijzendbakmeel engiszins hebben (met wat extra pillen), al het andere meel helemaal niet. Helaas is het in mijn buurt niet meer te krijgen, maar nog wel bij de Boni en Hoogvliet supermarkten. Boni zit in het midden van het land en in Flevoland en Overijssel, Hoogvliet zit in het westen en midden van het land. Online is het wel te bestellen, maar alleen als je in de buurt woont. En dat woon ik dus niet. Is er iemand die een aantal pakken zelfrijzend bakmeel voor me mee zou willen nemen? Uiteraard betaal ik de kosten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Connie Posted August 20, 2014 Share Posted August 20, 2014 Hi Kibas ik wil best een paar pakken voor je halen en meenemen naar de mtfd, hoeveel had je zelf in gedachten?Dan zal ik eerdaags even kijken of ze hier bij de hoogvliet verkocht worden. Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted August 20, 2014 Author Share Posted August 20, 2014 Ik kan er veel gebruiken, stuk of 10, want ik heb altijd problemen met het verkrijgen van het meel. Ik weet echter uit ervaring dat ik al blij mag zijn als een supermarkt er 4 pakken heeft. En 10 is ook wel erg veel sjouwen voor je, dat is wel 10 kilo gewicht. Dus gewoon hoeveel je mee wilt nemen, met een maximum van 10, ik ben met alles extra al blij. En als ze maar eentje hebben, dan eentje, dan heb ik toch 1,5-2 weken speling voor ik weer zelf een hele reis moet ondernemen om het te krijgen. Het is nu bijna op, ik doe er al heel zuinig mee en eet nu de helft van de hoeveelheid brood die ik normaal eet tussen de middag en eet er gebakken aardappelen bij. En 's morgens eet ik al standaard warm. Lief dat je wat mee wilt nemen voor me! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Connie Posted August 20, 2014 Share Posted August 20, 2014 Ik ga voor je kijken bij de Hoogvliet van de week.Voor Bindy zelfrijzendbakmeel.Hoeveel het er zijn geworden ga je nog van me horen Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted August 20, 2014 Author Share Posted August 20, 2014 Ik ben er heel erg blij mee, dank je wel! Wat fijn dat je dit wilt doen!Hier zie je een plaatje van het bindy zelfrijzend bakmeel: http://www.hoogvliet.com/product/bindy-zelfrijzend-bakmeel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted August 21, 2014 Share Posted August 21, 2014 Beide winkels hier in het dorp, dus ik wil ook wel even kijken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted August 21, 2014 Author Share Posted August 21, 2014 Beide supermarkten, jij bent gezegend. Nou ja, vanuit mijn meel-oogpunt gezien dan Lief dat je ook wilt kijken! Misschien is het handig dat we even overleggen met Connie hoeveel zij haalt / heeft gehaald / heeft kunnen krijgen. Het is in ieder geval fijn als je het aantal pakken meel aan zou kunnen vullen tot 10! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 21, 2014 Share Posted August 21, 2014 Kibas, ff tip, onder ons gezegd en gezwegen je moet even rekenen hoeveel meel je nodig hebt voor een half jaar....want dan is er weer een MTFD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted August 22, 2014 Share Posted August 22, 2014 Kibas, ik ga even overleggen met Connie. Ik zal in ieder geval kijken wat ze hier hebben, volgens mij zit het gewoon in het vaste assortiment. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted August 22, 2014 Author Share Posted August 22, 2014 Grinnik, een half jaar......dat zijn wel....... reken reken reken....15 pakken. Zoveel wilde ik iemand niet aan doen, maar inderdaad, als er 2 personen zijn die willen helpen en de houdbaarheidsdatum nog langer dan een half jaar is, dan is dat wel een idee. Ik laat het aan Jootje en Connie over hoeveel ze daadwerkelijk mee willen nemen, want het blijft een gesleep voor ze, ook als ze met z'n tweeen zijn, maar dan dus maximaal 15 pakken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted August 22, 2014 Share Posted August 22, 2014 Kibas, joh....maak je niet zo druk over dat slepen! We komen niet op de fiets of met de trein! Bovendien.....als het op is, en je hebt nodig, ben ik ook bereid om een doosje te sturen hoor! Ik ga straks kijken bij. Hoogvliet!Bovendien sleept iedereen dingen voor elkaar mee naar de moestuindag, in jouw geval is dat dus zelfrijzend bakmeel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 22, 2014 Share Posted August 22, 2014 Zelfreizend bedoel je ? ( ik rij ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted August 22, 2014 Author Share Posted August 22, 2014 Jootje, wat geweldig dat je een doosje op wilt sturen als het op mocht raken! Wat toch een lieve en bijzondere mensen hier. Bit, je zou raar op kijken als je een pakje zelfreizend zelfrijzend bakmeel op de stoel naast je in de trein vindt, met een treinkaartje er aan vast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted August 28, 2014 Share Posted August 28, 2014 Ik had al het idee dat er meer supermarkten moesten zijn die dat zelfrijzendebakmeel zouden verkopen. En ja hoor de Deka heeft ze ook. Dus ook ik kan/wil er tien(of meer voor je in de kofferbak gooien). Of wat meel tegen zaden ruilen ? kan ook. Dus roept u maar. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 28, 2014 Share Posted August 28, 2014 Wel ff op datum letten....moet over n half jaar ook nog zelfrijzend zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted August 29, 2014 Author Share Posted August 29, 2014 Aardig van je Stan om zo mee te denken. Ik moest er even over nadenken. Langer dan een half jaar in het voren kan ik beter geen meel kopen, want hoe ouder hoe meer last ik er van kan krijgen. Ik denk dat Connie en Jootje samen genoeg meenemen voor me voor een half jaar. Als dat niet het geval mocht zijn, dan maak ik graag van je aanbod gebruik.Je mag trouwens gerust zaad bij me uitzoeken hoor. Laat maar weten wat je zou willen hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted August 29, 2014 Share Posted August 29, 2014 Hoi Kibas, zaden heb ik eigenlijk niet nodig maar, alle Capsicum is(als je Stan heet ) leuk en zeker de mogelijk gekruiste soortjes dus je mag er altijd wel wat voor mij mee nemen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted August 29, 2014 Author Share Posted August 29, 2014 Ik heb de volgende pepers:Peper* Cayenne peper ‘Ring of fire’, scovillewaarde 80.000, niet raszuiverPeper* Little Elf, scovillewaarde 30.000, niet raszuiver, ook geschikt voor balkon of binnen Ik heb zelf dit jaar een gewone en een donkerpaarse little elf gekregen van gekocht zaad. Een leuke verrassing, maar het was mijn bedoeling om nu raszuiver little elf te telen op het balkon. Poging weer mislukt, maar wel een leuke paarse little elf gekregen, die ik samen met de andere twee gewone in een pot heb en in de winter binnen wil houden. Ik neem de zaden voor je mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Connie Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Kibas ik heb inmiddels 8 pakken hier liggen voor je.Als ik het goed heb dan had Jootje er ook 8? voor je gekocht.Dat maakt dat tesame 16 stuks daar kan je voorlopig wel even mee vooruit denk ik?Mocht je er toch nog bij willen dan horen we het wel van je.Houdbaarheid datum op de pakken die ik hier heb is : 21-7-2015. Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted September 18, 2014 Author Share Posted September 18, 2014 Geweldig!Met 16 stuks kan ik voorlopig weer vooruit. Ik ben er blij mee! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts