Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aangevreten en kleine gaatjes....


Janny

Aanbevolen berichten

In mijn kleine " tuin op poten" zie ik dat bijna alles aangevreten is en er in bijna alle bladeren kleine gaatjes zitten. Beestjes zie ik niet! Ook de radijs zelf is aangevreten.

Wie zegt me wat ik hier aan doen kan?

Dan heb je slechts één plant van iets en dan dit.... jammer!

Graag tips,

Gr.

Jansimage88041409134038.jpgimage81041409134046.jpgimage80261409134072.jpgimage23631409134085.jpg

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kooltje is door rupsje nooit genoeg aangevreten. Stukje vitrage erover en je hebt (bijna) geen last meer van rups(en)(tenzij ze al op je planten zitten).

 

Dus goed kijken op het blad naar rupsje(s).

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb onder álle bladeren gekeken maar zie niks wat op een beestje lijkt! Wel zag ik een koolwitje fladderen maar die was sneller dan ik!

En spuiten met spiritus zeep verdunning dan??? Ik herinner me dat mij oma zoiets wel eens deed, met zachte zeep

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spiritus - zeep oplossing is iets tegen luizen. En zie daarvoor dan weer die topics.

Maar je hebt op de foto's te zien helemaal geen last van luizen.

Je hebt echt last van slakken en / of rupsen.

Slakken hoef je nu ook helemaal niet te zien. Die eten vooral snachts en op een sombere dag ook overdag wel. Zie die topics dus wat of je tegen slakken kunt doen.

Héb je daar nou al gekeken ? ( de link die Erny gaf )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja! Ik heb er al gelezen. Echt waar! Maar er komt zoveel op me af dat ik niet meer weet wat ik moet. Ik heb immers alles in potten en bakken staan en ik zie simpelweg niks!

Als ik denk er kan geen slak bij komen dan komen ze wel via de schutting... denk ik.

Korrels heb ik ook al aangeschaft. Maar nog steeds geen slak gezien. Onder alle bladeren gekeken.

Ps

Ik heb een schaal bier neer gezet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens zijn een paar gaatjes her en der ook helemaal geen probleem hoor.

Die ene boon, daar hoef je ook niets meer van te verwachten: is gewoon te laat. Dus kan je vervangen voor iets wat nu nog wél zin heeft.

De rest ziet er prima uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ho even! ik heb er 10!! Waarvan enkele al bijna 10 cm hoog zijn. Die in pot gaan het hardst.

En er is één slak verzopen in mijn rosé biertje!

Zal ik alle boontjes wegdoen?

Heb nog wel wat ruimte. Grote potten in overvloed.

Wat is voor nu nog wel " leuk" dan? Ik geniet van jullie foto's! Prachtig!

Gr.

image37391409205613.jpgimage70651409205614.jpgimage77281409205614.jpgimage18091409205615.jpgimage71921409205616.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu wel!

Ik heb " het" rond hier hoor! Dít " krijg ik" ! Half september gaat dit weg en is het van mij!

2,5 bij 3 meter. Driekwart van de dag zon, en ik wil daar erg graag fruitstruikjes.

Maar die hedera moet blijven, is de grens tussen buren en ons ( huurwoning)

Of.....

ik vraag hier om ideeën maar in welk topic past dit? Ben absolute beginner!

Moet ik die boontjes laten staan of is dit zinloos?

Nu ben ik even weg, " nuttige" dingen doen. image66681409207084.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, in ieder geval niet in dit topic...

 

Nogmaals, een eigen blog/seizoen zou hier wel een geschikte plaats voor zijn. Ook om je plannen en foto's voor je tuin te delen.

 

In je tuin zie ik heel veel verstop plekken voor slakken trouwens.

 

Voor een geschikt topic om je fruitstruikenvraag te stellen ga je naar het Forumoverzicht, dan scroll je naar beneden naar de afdeling Fruit en Noten en daar kan je dan een topic aanmaken waarin je je vraag stelt. Bijvoorbeeld: Fruitstruiken in achtertuintje, wat is geschikt?

Maar je kan bijvoorbeeld ook door de inhoud van de afdeling Fruit en Noten scrollen om te kijken of er al een topic is tussen die 66 pagina's waarin je antwoord op je vragen kunt vinden of waar je je kan aansluiten met je vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Janny, hier op onze blog kan je lezen hoe je vitrage (insectengaas) installeert. Maar eerst wel de rupsjes die er nog opzitten met een penseel afborstelen en opvangen in een potje en op Oost-Indische Kers zetten. Ze zaten dat even graag als kool!

 

http://deaalscholver.blogspot.be/2011/07/koolwitwering.html

Onze website is http://www.ecotuinforum.be en je vindt ons als Ecotuinweetjes op Facebook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...