manowar Geplaatst: 3 september 2014 Geplaatst: 3 september 2014 halloik ben Dirk en woon in Mol. Ik ben nogal bezeten door alles wat eetbaar is in de tuin en liefst van al fruit. ik ben ooit eens met school gaan druivenplukkenin Frankrijk en daar heb ik een virus opgelopen.De eerste jaren was er nog niets van te merken tot ik ging trouwen ..huisje tuintje .. en toen is dat virus plots opgedoken. ik ben begonnen met druiven "boskoop glory " en in mijn zoektocht naar beter ben ik naar zuidland gereden om daar enkele planten te gaan halen bij een welbekende wijngaard. Een dikke 25 jaar later en ondertussen al misschien wel 30 rassen geprobeerd te hebben heb ik nog steeds druiven maar daar zijn nog wat andere fruitsoorten bijgekomen ongeveer een dikke 30 soorten , van Aalbes tot Ziziphus jujuba. Niet altijd met succes maar ik probeer altijd naar het beste en het lekkerste te zoeken. Dat wil zeggen wat ik niet goed vind gaat er gewoon uit en komt een ander in de plaats.volgend jaar komt er waarschijnlijk een serre speciaal voor enkele druiven, tomaten en mijn passieflora's.Zo dat is al een klein beetje van mezelf. jullie zullen me waarschijnlijk wel is tegenkomen bij de topic's noten een fruit waar ik me wel zal moeien groetjes Quote
geertlaurent Geplaatst: 3 september 2014 Geplaatst: 3 september 2014 Super, altijd leuk om zien hier op het forum een lid uit Belgiƫ & een druivenliefhebber Quote
Bit Geplaatst: 4 september 2014 Geplaatst: 4 september 2014 Leuk hoor ! Zoeken naar het beste en lekkerste en best mogelijke, is inderdaad een hele leuke hobby. Kun je heel oud mee worden Quote
Stan Geplaatst: 4 september 2014 Geplaatst: 4 september 2014 Welkom en we zijn gek op foto's. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Jorieke123 Geplaatst: 8 september 2014 Geplaatst: 8 september 2014 Welkom! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
manowar Geplaatst: 4 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2014 je vroeg foto's je krijgt foto's dit zijn fotootjes van "mijn aards paradijs " in den beginne was er niets (5 jaar geleden) maar het gaat de goede kant op Quote
Gast Geplaatst: 4 oktober 2014 Geplaatst: 4 oktober 2014 Hoi welkom wat een geweldige tuin. ben er jaloers op. Vast veel werk of niet. Quote
druivelaar15 Geplaatst: 4 oktober 2014 Geplaatst: 4 oktober 2014 Welkom! Je moet zeker eens een paar druivenrassen uit de Druivenstreek (Hoeilaart,Overijse en Huldenberg) proberen! Je kent waarschijnlijk de overbekende Vlaams-Brabantse tafeldruif... Quote moestuinieren is als zwemmen of fietsen, je verleert het nooit
manowar Geplaatst: 5 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2014 Die heb ik ook ik heb de royal en de leopold 3 maar alleen een serre ontbreekt nog er hangen nu nog druiven aan de leopold 3 maar te laat om nog smakelijk te zijn zonder serre. Volgend jaar staat er zeker een serre! En ik probeer de tuin zo in te richten zodat ik er geen werk aan heb ik werk veel met stenen in de tuin van 40 op 60 en 6 dik die houden het onkruid een beetje op afstand zo ga ik onder mijn pawpaws aardbeien zetten. ƩƩn: dan moet ik daar geen gras maaien en twee ik eet liever aardbeien dan gras Quote
druivelaar15 Geplaatst: 5 oktober 2014 Geplaatst: 5 oktober 2014 Ik heb 2 jonge 'royals' staan in mijn nieuwe serre. Ik hoop dat ik volgend jaar mijn eerste druiven ga kunnen oogsten. Quote moestuinieren is als zwemmen of fietsen, je verleert het nooit
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.