Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kolen te laat om te oogsten?

DjangoV

Aanbevolen berichten

Hoi mede-tuinders,

Vandaag ben ik eindelijk weer eens in mijn tuintje, na de vakantie. Nu denk ik dat mijn kolen al 'gesprongen' zijn en dus niet meer geoogst kunnen worden. Ik heb verder nog totaal geen ervaring met kool. Heb ik het bij het rechte eind dat onderstaande kolen niet meer verder zullen ontwikkelen (en dus afgezien van een enkeling niet oogstbaar zijn?

image70851410198601.jpg

image40091410198607.jpg

image53951410198613.jpg

--------------------------------------

Django

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer zijn ze geplant/gezaaid?

Bijvoorbeeld mijn witte kool heb ik in april of mei buiten geplant en in juli kunnen oogsten (het was een reus). De tijd is natuurlijk afhankelijk van het soort, maar koolgewassen kunnen best goed tegen het kou, dus ik zou nog wachten.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer zijn ze geplant/gezaaid?

Ik heb even teruggelezen in mijn (veel te weinig gebruikte) moestuinseizoen. De gekregen zaailingen heb ik 30 april in de grond gezet. Daarom dat ik ook al verwachtte dat ze al uitontwikkeld waren.

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ze niet mijn volledige aandacht hebben gehad gedurende het seizoen.

Django

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ze niet mijn volledige aandacht hebben gehad gedurende het seizoen.

Je zegt het zelf al. De kolen worden zo te zien min of meer verstikt door onkruid . Wil je ooit goede kolen oogsten dan is het , buiten wat Willy zegt , belangrijk dat je de grond rondom de kolen los en zoveel mogelijk onkruidvrij houdt .

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites