Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Oei se, Beginnertje gaat er al aan beginne se

Dacht, we zijn al bezig, met klappen héé

Een ding wil ik wel doen opmerken, ooit heb ik zaden opgestuurd naar Gemma en die zijn nooit aangekomen, eerst kwamen die terug onvoldoende gefrankeerd, de tarieven waren veranderd door Bpost dan met twee euro er op terug verzonden, de vrouw heeft ze zelf naar de post gedaan en toch nooit aangekomen.

Later heb ik eens wat zaad verstuurd naar SuusP, met twee euro er op en ik heb nooit bericht gekregen dat die enveloppe aangekomen is.

Eerlijk gezegd vertrouw ik de post niet veel meer, twee enveloppen, wat zaad en vijf euro zegels zijn verdwenen, tenware dat SuusP die wel gekregen had maar ik denk het niet want dan had ik wel een berichtje gekregen.

Nu ga ik natuurlijk wat zaad meebrengen van de MTFD en dan kunnen we starten denk ik.

Zaad wat ik uit de hof haal is redelijk zuiver, garanderen kan ik nooit, maar hier in de omgeving zijn er geen andere tuiniers en al zeker geen welke iets in zaad laten komen.

Dit gezegd zijnde.......

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Wien zegt er dat nu meisken? Alleen, Bpost is volgens mij niet al te betrouwbaar.

Ge moogt gij gerust zaadjes komen halen bij mij, Waaslander of een ander ook hoor, geen enkel probleem daarmee.

Geplaatst:

Hier is alles wat ik verzonden heb, ruim 20 stuks, naar Nederland altijd aangekomen. 2 zendingen heb ik nooit ontvangen, 1 is nooit verzonden en de andere zou aan de post liggen maar dat kunnen we niet controleren natuurlijk.

Vandaar het idee om gewone post te vermijden, als we via pakketjes met track en trace werken kunnen we uitsluiten dat iemand moedwillig iets achterhoudt. Zekerheid van aankomst waar het moet is er enkel door er zelf mee rond te rijden (tussen de leden, door de leden).

Begonnen zijn we nog niet. Wel bijna eerst de moestuindag afwachten zoals willy aangaf en dan de eerste afspraken maken over wie naar wie brengt/verstuurd.

Geplaatst:

Ook een optie, waardoor we minder risico lopen op achterblijvende enveloppe's (bij de deelnemers dan) is dat:

- ieder de zaden die hij/zij wil ruilen per post opstuurt naar de "ruilbeheerder"

- iedereen die zaden toegezonden heeft er terug gezonden krijgt door de "ruilbeheerder"

Voorbeeld:

deelnemer A stuurt bloemkool, knolselder,... zaad

deelnemer B stuurt tomaten en paprika zaad

deelnemer C kruiden, prei, .... zaad

beheerder voegt eigen zaden toe

A-B-C krijgen een verdeling van 1/4 van alle ingezonden zaden (aangevuld met zaden van de beheerder) teruggezonden.

Geplaatst:

Klopt dirk, had het idee opgedaan in het topic van bubbles (momenteel het topic hier net onder). Is maar een idee, wou vooral weten of dat een betere optie zou zijn.dan de huidige. Wil vooral vermijden dat we 1 enveloppe hebben en dat die kwijt geraakt.

Geplaatst:

Nu dacht ik dat er zaden zouden mee gegeven worden op de MTFD maar het enige wat ik heb gekregen komt van Stan, twee zakjes peperzaad.

Frensno yellow (Fresno Yellow?)

Cabai Rawit (Cabe Rawit?)

Lijken allebei nogal pittige duiveltjes te zijn.

Stan, wilt ge eens kijken voor de juiste spelling?

Geplaatst:

Willy ik heb nog gevraagd, maar niet aan jou dom van mij. Ik stuur de zaden op naar GertLaurent of geven ze af met de kwartels. Denk dat het post gaat worden, we zullen zien. GeertLaurant graag pb over de zaden.

Geplaatst:

Aalterse bij de eerste is de naam tussen de haakjes de juiste . De rawit staat er goed. Ik heb nog wel wat zaden maar die komen wat later naar Belgie.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:
Willy ik heb nog gevraagd, maar niet aan jou dom van mij. Ik stuur de zaden op naar GeertLaurent of geven ze af met de kwartels. Denk dat het post gaat worden, we zullen zien. GeertLaurent graag pb over de zaden.
PB is verzonden, wel jammer dat het wat misgelopen was maar gelukkig valt het makkelijk op te lossen Heel erg bedankt Jane Doe.

Ik zal ze hier verzamelen & mijn stock toevoegen zodat de Belgische zadenruil kan beginnen ergens deze maand. De eerste enveloppe zal ik dan naar Willy zenden en die kan dan met de Oost-Vlamingen wat overeenkomen over zenden of langsbrengen/uithalen denk ik.

Geplaatst:

Het principe is dat iedereen wacht met toevoegen tot de zadenenveloppe bij hem/haar aankomt. Maar iedereen is vrij om op voorhand al een donatie te doen zodat de opstart enveloppe ook al wat gevuld raakt eer die bij de eerste x aantal leden aankomt.

Vooraf zaden op sturen mag dus maar moet niet.

Bij ontvangst van de enveloppe bijvullen en doorsturen is wel verplicht.

Ik kan alleen maar hopen dat iedereen het doorsturen serieus neemt en de post niks verloren doet...

Geplaatst:

Ik weet niet of het echt relevant is, maar tijdens her allerheiligen verlof ben ik op vakantie.

Op zich niet erg, maar dan zal het doorsturen wel enkele dagen langer duren moest de enveloppe mijn richting uitgaan.

Geplaatst:

Hallo,

Geertlaurent, merci voor het bericht hierover. Ik reageer wat laat, want september was een drukke maand. Graag zou ik ook nog meedoen bij het doorsturen van zaden. Ik heb er heel wat, maar niet veel van eigen oogst. Dit jaar wel zaden van 2 paprikasoorten geoogst, dus deze zitten zeker in de running (hopelijk ook met kiemkracht). pastinaakzaad is waarschijnlijk nutteloos indien het zaad van vorig jaar is? Alhoewel het altijd te proberen valt.

Ik woon in Torhout (op de grens van Lichtervelde) Ik zou wel naar Staden kunnen fietsen om het pakket daar af te geven. Schoonbroer woont in Hooglede, zou ook maar een klein ommetoertje zijn met de auto)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...