Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

hoelang zijn eieren eetbaar?

joke81

Recommended Posts

Liefst ook niet wassen of licht wassen las ik laatst, dan gaat bederf sneller je haalt er dan een beschermlaagje af

hier 7 eitjes per dag ben heftig aan het uitdelen ik ben niet dol op eieren katten en hond ook al niet.

Players only love you when they're playing.

Je kunt er ook mayonaise van maken! Of ze invriezen om later te gebruiken. Heb ik zelf ook gedaan toen we nog kippen te verzorgen hadden. Gewoon de eieren breken en even door elkaar klutsen en daarna in de vriezer. Ik gebruikte ze vooral om later gebak mee te maken of pannekoeken want een gebakken ei met hele dooier dat gaat helaas niet meer

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

ah ok, zo lang

hier gisteren een 20tal eieren weggesmeten omdat ze ouder dan een week waren (nuja, weggesmeten... eerder teruggegeven aan de makers)

nu schrijf ik er ook de datum op, heb ik er een beter zicht over

er hangt een blaadje aan de voordeur: eieren te koop, 10cent /stuk, er komt niemand;..

Hee joke... maak er wat interessants van... bio-eieren te koop, of boerderij-eieren te koop, of blije-kip-eieren te koop... en waar woon je?? Ha, ha... voor die prijs zou ik ook omfietsen om je eieren te halen/kopen... Zeker weten.

En wat zei jij nou? Geef je de te oude eieren aan de kippies terug? Of lees ik dat verkeerd?

Kippies eten gewoon de eieren. Dat vinden ze schijnbaar ook lekker.

Probeer eens een pijl-bord in de voortuin, wijzend naar je huis en daarop de boodschap. Misschien kan je er een leuke aanbieding bij maken. Bij aankoop van 10 eieren een paar gratis? Die 10ct is toch echt niet te duur voor verse eieren.

Good things come in small packages

Eieren altijd buiten de koelkast bewaren, want in de koelkast gaat de luchtzak dood en krijgen eieren een andere smaak.

Ik geef het overschot ook terug hoor of als ze ouder zijn dan 2 weken, dan kook ik ze, gooi ze in de keukenmachine met wortel en door en voila aan de kippen, is goed voor ze.

En ik verkoop ze op het werk.

groetjes Sandra

Ik had altijd begrepen dat je kippen juist niet de oude eieren mag teruggeven... als ze gewend zijn die schalen te pikken, gaan ze ook hun eigen eieren kapot pikken. Misschien valt dat wel mee als ze toch al gebalanceerde voeding krijgen....

Daarom vermaal ik ze ook altijd , het is hier 2x gebeurd dat een hen haar eigen ei op at maar dat waren windeieren, ze hebben ook grit tot hun beschikking. Maar in hun eigen eieren zitten juist weer veel vitamines in combi met wortel vanwege de caroteen is dat goed voor ze alleen zoals ik al zei, ik geef het vermaald terug.

groetjes Sandra

ik maal de eierschalen nooit, eigenlijk nog nooit ervaring gehad met kippen die eieren kapot doen en opeten

wij hebben een gewoon rijhuisje, dus geen oprit of iets dergelijks

nu misschien maak ik een groter blad om uit te hangen

veel van de eieren deel ik ook uit aan m'n patiënten

ik voer ook alle ei-schillen terug aan de kippen maar inderdaad wel fijngeknepen wat anders leer je ze inderdaad eieren eten.

het gebeurd weleens dat een ei stuk gaat in het hok en dan is hij zo opgegeten.

Vroeger zag je wel eens dat afschuwlijke wegbranden van eerste stukje snavel ,ik dacht dat dat daarvoor gedaan werdt.

Gisteren hadden we ineens helemaal geen eieren meer liggen... zelfs de plastic eieren (om de kippen te verleiden in de hogere nesten te gaan leggen... wat niet helpt) waren doormidden! We stonden echt verbijsterd in het hok... Verdachten onze beagle al, omdat die eerder wel eens ingebroken had. Maar die doorgang was nog steeds dicht... vaag!

Ik dacht dat de kleine varkentjes verantwoordelijk zouden zijn. Maar de ingang naar de legnesten is vrij hoog, en de varkens niet zo springerig.

Vandaag goed opgelet, ineens hadden we de dader! Het beertje kon toch door de opening, en was alweer op zoek naar nieuwe eieren!!! Tjonge jonge Nooit een saaie dag op de boerderij!

De varkens moesten toch binnenkort naar de wei, en dat hebben we vandaag maar even gedaan. Nu rennen ze lekker blij door de nieuwe wei en worden ze achterna gezeten door de schapen

Naar het schijnt zou het eiwit in de koelkast sneller verwateren, maar ik bewaar ze toch ook wel koel. Ze blijven zeker 3 weken goed en als ik twijfel, leg ik ze net zoals Jorieke in water. Een vers ei ligt plat op de bodem, een minder vers ei staat recht op de bodem, een slecht ei gaat drijven.

Volgens mij komt het drijven van eieren door het indrogen van het eiwit.

Ik bewaar de eitjes altijd in de koelkast. Doe ze in eierdozen die ik regelmatig ff omkeer zodat de dooier in het midden blijft.

Doe als ik er teveel heb gewoon een extra eitje bij de boterham, bak een cake die in de vriezer gaat, of maak eiersalade voor op stokbrood.

Geef zeker de eitjes niet in rauwe vorm terug aan de kippen, de reden is al gegeven, als ze 1 maal in de gaten hebben dat hun legsel wel lekker is eten ze de eitjes op.

En omdat dan weer af te leren maak je in een ei en gaatje en doe je er sambal in. en dat vinden ze echt niet lekker.

En omdat dan weer af te leren maak je in een ei en gaatje en doe je er sambal in. en dat vinden ze echt niet lekker.

jij kent altijd geinige tips, ik zou bijna willen dat een kip bij mij eieren at, alleen al om deze truuk uit te testen,

(maar goed ik hou echt wel van me lieve kippen)

Alleen zal dat niet veel zin hebben want vogels proeven de stof wat pepers zo heet maakt niet.

In het wild eet een vogel dus pepers. De zaadjes poept hij/zij verderop weer uit, gratis met wat mest zodat ze lekker kunnen groeien!