marije124 Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 Heeft iemand al eens geprobeerd om rucola in te vriezen en zo ja, hoe beviel dat?Het komt op het moment als sla echt mijn oren uit maar gestoofd heb ik het nog nooit gegeten.Zelfde vraag eigenlijk voor pluksla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marije124 Posted May 5, 2011 Author Share Posted May 5, 2011 Niemand?????Het groeit echt de pan uit en ivm nitraat/nitriet mag je er maar zo weinig van.Ik vind het zo zonde om weg te gooien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Ik heb er geen ervaring mee, onze sla kan met groeien ons niet bijhouden met eten . Sla stamppot kan toch ook ( zelf nog nooit op ), lijkt me wel dat je het uit de diepvries in de stamp nog kan verwerken. Maar nogmaals nog niet geprobeerd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marije124 Posted May 5, 2011 Author Share Posted May 5, 2011 Ik heb er geen ervaring mee, onze sla kan met groeien ons niet bijhouden met eten . Sla stamppot kan toch ook ( zelf nog nooit op ), lijkt me wel dat je het uit de diepvries in de stamp nog kan verwerken. Maar nogmaals nog niet geprobeerd. Ik ben maar alleen en dan is het gauw teveel helaas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Google eens voor recepten die heel anders zijn dan je tot nu toe hebt gemaakt met sla (rucola).Je kan ook bij sommige sites zoals AH rucola of sla intikken bij de afdeling recepten en dan kan je zien wat je er nog meer mee kunt doen.Wel lastig dat je alleen bent om t op te maken. Kan je niet iemand anders er mee blij maken? Familie, vrienden, buren. Of vraag eens iemand te eten. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Is het niet zoals met spinazie dat je restjes nitraatrijke groenten nooit opnieuw op mag warmen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Goeie vraag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marije124 Posted May 6, 2011 Author Share Posted May 6, 2011 Is het niet zoals met spinazie dat je restjes nitraatrijke groenten nooit opnieuw op mag warmen? Volgens de nieuwste inzichten is dat alweer achterhaald dacht ik.Ik ga in ieder geval dit weekend proberen rucola te koken, net als spinazie en snijbiet.'k Zie niet in waarom dat niet zou kunnen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted May 6, 2011 Share Posted May 6, 2011 Is inderdaad achterhaald, kun je gewoon opwarmen. Ik vind een stamppotje met rucola en doperwtjes in een puree met mosterd en yoghurt wel erg lekker, paar spekkies erbij, jummie! Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jooze Posted May 8, 2011 Share Posted May 8, 2011 Eigenlijk zou je gewoon een kleiner stukje rucula moeten nemen en steeds kaalknippen. Het komt steeds terug en je hebt maar enkele maanden geen oogst. Als je het afdekt is dat nog korter. Maar goed dat is dan weer niet echt een antwoordt op de vraag.... Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Je kunt er ook nog pesto van maken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Pesto... hmmm... de moeite om het eens te proberen.... thnx! Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Dat is zooooooo lekker! Zeker de moeite van het proberen waard.Zongedroogde tomaatjes, parmesan, knoflookje, pijnboompitjes, lekkere zachte olijfolie erdoor, beetje peper en zout. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snekermoestuin Posted June 5, 2011 Share Posted June 5, 2011 Of misschien heb je de mogelijkheid het met iemand te ruilen? Ik heb momenteel veel pluksla, maar geef ook steeds wat aan mijn kippen. Die vinden dat heerlijk. Misschien vinden je tuinvogels het wat? Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts