Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet dat het niet heel netjes is om een link naar een ander forum te plaatsen, maar ik denk dat er absoluut mensen op het MTF zijn die veel baat kunnen hebben bij deze actie.

Op een groot Amerikaans forum (vooral over tomaten en pepers) begint een jaarlijkse gigantische ruilactie. Dit jaar organiseer ik de ruil voor de landen "across the pond", in Europa dus. Je stuurt zaden in en krijgt tot het dubbele (soms zelfs meer) aantal terug aan de hand van een door jou ingestuurde wenslijst. Op die manier kan je tegen portokosten je zaadcollectie gigantisch uitbreiden.

Op Amerikaanse fora een vaak voorkomende jaarlijkse traditie, en ik hoop dat jullie er dit jaar ook baat bij kunnen hebben.

Seed Trade 2014 op Doc and Katies Xanadu

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Och wat jammer, dan moet je je eerst registreren op het forum (er is ook een Nederlandse sectie trouwens). Sorry!

Geplaatst:

Heel aanlokkelijk natuurlijk.

Maar ik heb niet gereageerd om de "hebberd" in mij wat in te perken.

Had begin dit jaar zaad van ruim 60 tomaten variëteiten en voor het eerst mogelijkheden voor een wat grotere aanpak. (Tunnelkasje, stukje overkapping en de volle grond) Van de helft heb ik gezaaid...gemiddeld een 6-a 7 tal zaden...met gevolg dat de hele buurt, alle kennissen en vrienden en bijna iedereen van de plaatselijke Velt-afdeling wel een aantal tomatenplanten van mij had.

Voor volgend jaar zal ik het wat beperken en de met de 35 soorten die ik nog niet probeerde en de soorten die ik zeker wil blijven telen, heb ik eigenlijk nog steeds meer dan ik kan/wil zetten. Dus...hoe mooi en prachtig ook en welke geweldige variëteiten er nog allemaal zijn....ik hou me even in. Daarom ook geen inschrijving voor de speciale tomaten & pepers zaden-envelop. En ik ken mezelf: als ik ergens toch weer een leuk soortje tegenkom (in de zadendoos, op de MTFD of bij een vriend/kennis) dan neem ik toch wel weer een paar zaadjes mee.

Overigens wil ik de soorten waarvan ik zaad (genoeg) heb, best delen met wie er echt belangstelling voor heeft!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Ik ken het probleem. Heb zo'n 250 soorten en krap de ruimte om er 40 per jaar te proberen. Maar het is leuk om ze te sparen en er anderen weer blij mee te kunnen maken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...