Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Jaaaaaa goed nieuws, DE DOOS IS BEZORGD!!!!

Om de één of andere reden is hij bij mijn man op z'n werk bezorgd, ipv op het DHL afhaalpunt.

Dus ik ga vanavond lekker zaadjes uitzoeken!

Overigens kreeg ik vanochtend een (Engelstalig) mailtje nav mijn reactie op FB, waarin me naar het trackingnummer gevraagd werd. Dat heb ik ze gegeven. Laat ze nog maar even lekker voor ons werken.

Op de site van dhlforyou werkt de tracking weer eens niet; de pagina laadt heeeeeel traag en als hij het dan uiteindelijk doet, krijg ik de melding dat het nummer niet gevonden is. Ik wilde eens zien wat er nu dan zou staan (of het pakje is afgeleverd), maar ja dat lukt dus niet.

Oftewel: het is hoe dan ook best wel een zooitje bij DHL!

Maar het belangrijkste is dat de doos nu terecht is en dat de Blije-Zaden-Doos ronde nu echt van start kan gaan!

(Maar mischien moeten we ons wel afvragen of we dat verder moeten doen via DHL...?)

Geplaatst:

Oh, ik kreeg zojuist een mailtje van DHL:

"Beste Bio-Fee,

Helaas heeft de bezorging van deze zending vertraging opgelopen omdat het pakket op een verkeerde DHL Parcel locatie terecht is gekomen.

In deze situatie adviseer ik u contact op te nemen met de afzender. Deze kan voor u een onderzoek in laten stellen naar het pakket.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,"

Wat een sukkels... hebben ze niet eens in de gaten dat ze het pakket al hebben bezorgd...! (Oftewel: ik denk dat ze er niet eens naar gekeken hebben omdat ik de ontvanger ben, en de afzender de enige is die DHL tot onderzoek kan manen...)

Geplaatst:

Ik heb regematig ook via dhl en service punt verstuurt.

Het duurt langer dan gewoon versturen.

Wat een werk heb jullie verzet,maar het pakket is weer boven water.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ik zie inderdaad op de site staan dat het 2-3 werkdagen duurt.

Maar volgens mij hebben ze nu nog geeneens in de gaten dat ze het pakket afgeleverd hebben, want ik heb daar nog altijd geen mailtje over ontvangen!

Ach ja.

Belangrijkste is dat de doos terecht is, ik ben echt blij!

Geplaatst:

Hahaha ja die kans zit er wel in ja, dat m'n tuin te klein gaat zijn, en dat terwijl ik er dit jaar een stuk van 8 x 5 m bij heb gekregen!

Geeft niks, dan zet ik van alles gewoon wat minder, dan heb ik lekker veel variatie.

Geplaatst: (aangepast)

ik denk dat het idd even goed is om af te weten of het pakket wordt verzonden met DHL of PostNL

bij PostNL gaat ook wel eens iets fout maar zij zijn beter bereikbaar (ook daar trouwens alleen door de verzender en niet de ontvanger)

bij DHL weten we nu ook de weg. het is ook niet zo dat ze vanaf woensdag stil hebben gezeten want het pakketje is terecht.

voor beide valt wel iets te zeggen.

Oh, ik kreeg zojuist een mailtje van DHL:

"Beste Bio-Fee,

Helaas heeft de bezorging van deze zending vertraging opgelopen omdat het pakket op een verkeerde DHL Parcel locatie terecht is gekomen.

In deze situatie adviseer ik u contact op te nemen met de afzender. Deze kan voor u een onderzoek in laten stellen naar het pakket.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,"

Wat een sukkels... hebben ze niet eens in de gaten dat ze het pakket al hebben bezorgd...! (Oftewel: ik denk dat ze er niet eens naar gekeken hebben omdat ik de ontvanger ben, en de afzender de enige is die DHL tot onderzoek kan manen...)

misschien kan weknow nog op datzelfde mailtje reageren?? dat het pakketje weer terecht is betekend niet dat er geen onderzoek gestart kan worden. er is wel degelijk iets fout gegaan en dat het pakketje bij je man op het werk is bezorgd is ook apart.

aangepast door Gast
Geplaatst:
Hahaha ja die kans zit er wel in ja, dat m'n tuin te klein gaat zijn, en dat terwijl ik er dit jaar een stuk van 8 x 5 m bij heb gekregen!

Geeft niks, dan zet ik van alles gewoon wat minder, dan heb ik lekker veel variatie.

dat is precies waarom ik de doos zo leuk vind. van alles een paar zaadjes ipv een hele zak vol zoals bij de winkel.

Geplaatst:

Echt waar, Bio-fee? heb je de zadendoos gekregen????

Wat ben ik blij!!

Echt een enorm pak van mij hart!!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:
Echt waar, Bio-fee? heb je de zadendoos gekregen????

Wat ben ik blij!!

Echt een enorm pak van mij hart!!

Ja,en wat veel werk heb je verzet.

Je gaat liever spitten,he!

Denk zelf gewoon door gaan met het versturen via service punt DHL??

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

1. Ik kreeg zojuist ook het volgende bericht van DHL.

Geachte heer......(mijn naam),

Dank u voor uw bericht via onze website. Angéline Maas heeft mij gevraagd om contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht.

Uw zending betreft een DHL Parcel zending. Dit netwerk is gescheiden van het DHL Express netwerk en heeft een eigen klantenservice die u verder kan helpen met uw vraag. Daarom zal ik uw bericht naar de DHL Parcel klantenservice doorzetten, zij zullen contact met u opnemen voor de verdere afhandeling van uw vraag.

Mocht u dringende vragen hebben, dan kunt u telefonisch contact opnemen met DHL Parcel Klantenservice.

Voor zakelijke klanten: 026 - 324 6700

Voor particuliere klanten: 0900 - 222 21 20

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Danique Toussaint

Service Desk Agent

2. Ik ga overal waar ik aan de bel trok (bovenstaand bericht, DHLwebsite en DHLforYou-klanteservice) een net berichtje sturen dat het pakje terecht is.

3. Dat het terecht is, dat vind ik het belangrijkste! Dat het niet helemaal goed ging en toch een week duurde en communicatie achterwege bleef is iets wat DHL verder zelf moet uitzoeken. Of het reageren en aan de bellen trekken door bio-fee en mij geholpen heeft (en daarbij spelen op publiciteit die niet goed is voor DHL) of dat het zonder die acties ook goed gekomen zou zijn, weten we niet. Ik denk dat een goed georganiseerd bedrijf heel veel zal doen om haar dienstverlening in orde te hebben en door goede service haar reputatie en daarmee resultaten alleen maar kan verbeteren, zelfs als die blijkbaar niet altijd best is. Persoonlijk zou ik ze adviseren: 1. Om bij een vergissing zelf snel contact op te nemen met een mogelijk gedupeerde klant en aan te geven wat ze ondernemen om het recht te zetten. 2. Hun telefonische klantenservice een aanvaardbaar tarief te geven (bijvoorbeeld 0,20 per gesprek) en 3. de benaderbaarheid van haar klantenservice via de website nog eens goed onder de loep te nemen, want je komt met wat zoeken eerst op een mailadres dat niet werkt en moet behoorlijk goed zoeken en doorklikken om een email te vinden, die wel werkt....maar (nog steeds!) niet beantwoord wordt.

4. De vraag van Thea, of we de Blijde-Zaden-Doos verder met DHLforYou blijven versturen, wil ik aan jullie als deelnemers voorleggen. Het is een afweging van vertrouwen in verschillende diensten en de prijs die er aan hangt. De keuze voor DHLforYou had ik - ook op advies van andere forumleden - gemaakt vanwege de laagste prijs, maar ook omdat wie verstuurt daarvan bewijs krijgt en bericht krijgt wanneer het aan de volgende wordt aangeboden en dat het is opgehaald. Bij de BZD en andere rondstuurinitiatieven via het forum is het in het verleden gebeurd dat er ook wat dubieuze deelnemers waren (doos niet verder sturen, beweren dat ze het niet ontvangen hadden, terwijl dat wel zo was) en misverstanden. Door de geleverde verstuur- en ontvangstbewijzen (die iedereen ook kan volgen/aantonen) is de kans op dit soort problemen veel kleiner. Laat dus even je stem horen: Verder met DHLforYOU of een andere, duurdere, vervoerder zoeken? Het zou fijn zijn als Bio-fee over een dag of 3 weet hoe ze het pakket naar de volgende op de lijst (normaal Borderrose) moet sturen.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

mijn afweging over PostNL/DHL staat hierboven al. beide hebben zo zijn voor en nadelen.

2. Hun telefonische klantenservice een aanvaardbaar tarief te geven (bijvoorbeeld 0,20 per gesprek)

1 euro per gesprek is geen redelijk tarief? Dat is het vastgestelde maximale tarief voor alle klantenservice sinds juni 2014.

Eerder betaalde je bij DHL 80cent per minuut. 1 euro per gesprek is al een hele verbetering!

Geplaatst:

Mensen mensen....lief zijn voor mekaar....óók voor DHL

Doos is terecht.....DHL zoekt nog....iemand heeft toch het adres moeten opgeschreven hebben alwaar het bezorgd is....vind t beetje flauw om DHL hoop onzin speurwerk te laten doen, eerlijk gezegd....misschien stond het binnen de beloofde 24 uur al op dat adres??

Hoe dan ook, wraak of leedvermaak, niet écht charmant

Geplaatst:

wraak? waar?

Weknow heeft toch overal gemeld dat het pakketje terecht is? (zie zijn punt 2). Dus als DHL nu nog loopt te zoeken, dan gaat er iets heel erg mis met hun eigen communicatie.

Geplaatst:

Nou... de doos is wel terecht ja, maar hij is op het werk van mijn man bezorgd ipv op het servicepunt, én ze lijken nog steeds niet te weten dat dat gebeurt is want ik kreeg om 14.38 uur een mailtje dat de onbekende sorteerfout helaas nog steeds niet is gecorrigeerd en dat ik het beste contact kan opnemen met de afzender, zodat die een aanvraag bij DHL kan doen om een onderzoek te starten.

Dus ik heb ook het beloofde mailtje dat de doos bezorgd is, niet ontvangen, en naar ik aanneem, heeft Weknow dus ook nog steeds geen bevestiging dat de doos is bezorgd...?

Op dit moment werkt de track&trace op de site wel weer (vanochtend niet), maar er wordt aangegeven dat het pakje op 23 oktober in het sorteercentrum is aangekomen, en verder zijn er geen updates meer...

Ik begrijp de (theoretische...) voordelen van DHL wel, maar in de praktijk blijkt het dus niet zo goed te werken...

Zelf verstuur ik al jaren pakketjes voor mijn webshop via postNL en dat is maar één keer fout gegaan; toen hadden ze het pakket bij mij thuis afgeleverd ipv bij de geadresseerde. Dit is toen wel netjes opgelost (al duurde het even voor ik mijn geld terughad). En bij PostNL kun je toch ook zien dat het pakket is afgeleverd? Die hebben ook Track&Trace. Maar ja, ze zijn wel een stuk duurder...

Dus... tja... ik weet niet zo goed voor welke verzender we nu dan verder moeten kiezen??? De lage prijs van DHL is natuurlijk wel fijn en er kan altijd wel eens ergens wat mis gaan, maar zoals ik het nu begrijp, is dat bij DHL dus best wel vaak het geval...?

Geplaatst:

In de vorige rondes hebben wij nooit problemen gehad met de tnt..soms was de doos een dagje later dan verwacht, maar dat was ook alles. Met track en trace eigenlijk geen probleem..het is de 2,75 die je meer betaald.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...