Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Lieve forummers,

Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik, geheel onverwachts (grote wachtlijsten in Utrecht), een moestuintje kan krijgen vanaf november. Ik ben super blij en heb er veel zin in.

Nu is het zo dat wij net een nieuw huis hebben gekocht, en er is dus in ieder geval de komende jaren heel weinig geld voor mijn hobby. Wie kan mij daarom helpen aan een of meerdere van de volgende planten:

frambozen (4, herfst)

Kruisbessen (2)

Delphiniums

Aardbeien soortjes (5)

Vijg (1)

Witte bes

Echinacea

Ik kan ruilen voor ander plantmateriaal, zaden of een kleinigheidje in €. Ik ben benieuwd!

Dit is wat ik heb:

Plantgoed

Verbena bonariensis

Liatris spicata

Roze tulpen

Narcissen

Zaden

Sugar snap "super"

Basilicum

Rucola

Crystal lemon komkommer

Savooiekool

Spitskool

Kniphofia

Zinnia

Straalaster

Ik ben vanwege mijn werk vaak te vinden in alle regio's van het land, behalve Limburg, dus afstand is meestal geen probleem.

Groetjes,

Sander

Bzzzz...

Geplaatst:

Laat ik nou in Limburg wonen en frambozen en aardbeisoorten hebben

Als je het nog niet bij elkaar hebt gesprokkeld , geef je de volgende MTFD maar een por.

Geplaatst:

Ik kan volgend voorjaar wel een serie potten klaar hebben voor je met Delphiniums. Hoeveelheid even doorgeven. Mijn verzameling gaat toch op de schop weer : splitsen / stekken etc. Dit doe ik bij een normale winter in februari/maart. De potten met de planten zijn dan goed doorworteld eind maart / begin april.

Aardbeien, een paar soortjes, kan ik je ook leveren.

Voor de frambozen en eigenlijk ook de bessen, raad ik je eigenlijk aan gewoon nieuw plantgoed te kopen. Frambozen, geheel schoon/ziektevrij en op naam verkocht ( en dus ook met keuze daarin ) zijn in het vroege voorjaar rond de 1.50 - 2.50 per stuk. Bessen misschien een euro duurder.

Geplaatst:

Salamandertje mocht je nu naar de volgende mtfd gaan, kunnen Loraine en ik wel wat voor je meenemen.

De framboos blizzi autum bliss stekken, braam navaho stekken en brown turkey vijg.

Geplaatst:

Hoi

Ik heb ook herfst frambozen. hele lekker. en een gele framboos die je zo mag hebben. Den haag Utrecht is te doen. en kan ook vragen of je ze bij mijn vrienden in utrecht kan op halen.

Geplaatst:

Bedankt voor al jullie reacties, ik word er blij van!

Laat ik nou in Limburg wonen en frambozen en aardbeisoorten hebben

Als je het nog niet bij elkaar hebt gesprokkeld , geef je de volgende MTFD maar een por.

Haha Gee, dankjewel. Welke aardbeien soortjes heb je? Ik zoek vooral Mara des Bois en een late aardbei.

Ik kan volgend voorjaar wel een serie potten klaar hebben voor je met Delphiniums. Hoeveelheid even doorgeven. Mijn verzamelijn gaat toch op de schop weer : splitsen / stekken etc. Dit doe ik bij een normale winter in februari/maart. De potten met de planten zijn dan goed doorwortelt: eind maart / begin april.

Aardbeien, een paar soortjes, kan ik je ook leveren.

Voor de frambozen en eigenlijk ook de bessen, raad ik je eigenlijk aan gewoon nieuw plantgoed te kopen. Frambozen, geheel schoon/ziektevrij en op naam verkocht ( en dus ook met keuze daarin ) zijn in het vroege voorjaar rond de 1.50 - 2.50 per stuk. Bessen misschien een euro duurder.

Stiekem hoopte ik al dat je wat Delphiniums zou hebben! Zou ik er een stuk of 5 mogen hebben? Kleur maakt me niet zo veel uit, vind ze allemaal mooi. Wat betreft de bessen en frambozen; waar koop jij ze voor die prijzen? Ik vind alleen plantgoed van 6€+. Heb je Mara des Bois toevallig?

Salamandertje mocht je nu naar de volgende mtfd gaan, kunnen Loraine en ik wel wat voor je meenemen.

De framboos blizzi autum bliss stekken, braam navaho stekken en brown turkey vijg.

Ik ga eigenlijk standaard naar de MTFD, dus dat komt goed! Ik hou 't in gedachten, dankjewel.

Hoi

Ik heb ook herfst frambozen. hele lekker. en een gele framboos die je zo mag hebben. Den haag Utrecht is te doen. en kan ook vragen of je ze bij mijn vrienden in utrecht kan op halen.

Super. Ik heb je een PB gestuurd voor adres uitwisseling en dergelijken. (:

Gefeliciteerd, Salamandertje.

Zwarte bessen nodig?

Thanks Hm die heb ik nog nooit geprobeerd, daar wil ik er wel eentje van. PB'tje gestuurd.

aardbeien en witte bes heb ik nog wel en framboos ook nog.

Is de aardbei toevallig laat-dragend? Dat zou mooi zijn, want ik heb nu vroeg-en doordragende soortjes.

Nogmaals bedankt allemaal.

Bzzzz...

Geplaatst:

Salamandertje laat het maar weten, als je wil nemen we stekken voor je mee met mtfd.

Leuk dat er zoveel zijn die je willen helpen, fijn gevoel is dat.

Graag foto's van je nieuwe moestuin

Geplaatst:

Ik heb een alpine-aardbij die overeenkomt met de mara de bois; een witte en een rode

verder de witte "annanassa", een paar ostara's, en een junidrager zonder naam.

Geplaatst:

Bij Van der Dussen, Nieuwerkerk ad IJssel. De gewone gebruikelijke herfst-soortjes : Heritage, Autumn Bliss, Fallgold.

Ja, heb nog Mare des Bois.

Geplaatst:

@ Jane doe: foto's komen via seizoen-updates.

@ geedee: heb inmiddels mara des bois gevonden, maar heel erg bedankt.

@ piroska: we zien wel wanneer je weer in NL bent. Misschien de volgende mtfd?

Gefeliciteerd

Ik heb wel kruisbessen voor je, ook met naam als je wilt. Die dingen vermeerderen als een gek, ik heb er echt teveel Ik hoef er niets voor terug.

Oh leuk! Welke rassen heb je in de aanbieding (:?

Bij Van der Dussen, Nieuwerkerk ad IJssel. De gewone gebruikelijke herfst-soortjes : Heritage, Autumn Bliss, Fallgold.

Ja, heb nog Mare des Bois.

Ga ik daar eens kijken begin volgend voorjaar, bedankt. heb je 4x mara des bois voor me?

Nee aardbei is niet laat dragend.

Zou ik dan de witte bes van je mogen? Enig idee welk ras t is? Ik Pm je wel even.

Bzzzz...

Geplaatst:

Ja. En de Delphiniums dus. Zet ik de aardbeien volgende week vast in ruime pot voor je. Kan je alles eind maart komen halen.

Geplaatst:

Ik heb tayberry, framboos (waarschijnlijk fallgold), rode bessen jonker van teets... Misschien nog iets.. Tayberry zijn groot, volgende jaar wel te oogsten...

Geplaatst: (aangepast)

Oeh dat klinkt wel leuk. Heb nog nooit een tayberry geproefd maar vind alle rubus soorten lekker, dus deze vast ook. Ik stuur je even een PB

aangepast door Gast

Bzzzz...

Geplaatst:
Geen PB ontvangen, maar dat maakt niet uit. Ik houd gewoon wat apart, voor de komende MTFD.

Ik had een heel verhaal naar je getypt! Vast vergeten op verzenden te drukken. Nog maar een keer dan.

Ik ga zo snel mogelijk kijken wat voor een kruisbessen ik ook alweer heb (als ik naar buiten stap om dat te gaan doen, zijn er altijd meerdere zaken die mijn aandacht vragen en dus schiet het er steeds bij in )

Heel herkenbaar. De afstand tot mijn planten is alleen maximaal 10 meter vanaf huis haha.

Bzzzz...

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb aangeslagen stekjes van de rode kruisbes variant van de lidl.

En deze week een hele hoop stekken ingezet van de Hinnonmaki Rod.

Trouwens ook stekken van wilde witte aalbessen.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...