Winters Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Hallo dit zijn mijn Venus Vliegenvanger zaailingen (kweeksetje Action) Ik weet dat volwassen planten van veel zon houden. Maar hoe zit het bij de zaailingen?Is dit bakje met water er onder voldoende? (Sorry als het al gezegd is. Ik heb wel het hele topic doorgespit maar misschien heb ik er wel overheen gelezen ) Quote
Indy Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 O,dat ziet er niet echt vliegenvallig uit Ook kleine vleesetende plantjes houden van vocht,en zon,gezien je plantjes mooi groen zijn,zou ik ze mooi zo laten staan. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Zijn het geen zonnebloemen? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
kenbeimer Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 http://www.klacht.nl/venus-vliegenval-vleesetend-plantje/ Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
henkg Geplaatst: 9 juli 2014 Geplaatst: 9 juli 2014 Lijkt op dat wat Action verkocht heeft als een venus vliegenval kweeksetje. VVV is het in ieder geval niet. Wat wel, dat weet ik niet. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
jcqln78 Geplaatst: 16 juli 2014 Geplaatst: 16 juli 2014 Goedemorgen allemaal wellicht kan iemand mij hier iets meer vertellen ook ik heb een aantal potjes met vleesetende plantjes gehaald bij de action .. nu 4 weken later Heb ik niets wat op een vleesetende plant lijkt tenminste ik en vele anderen op de action Facebook vinden van niet ... ik heb er vree mee als het geen vleesetende plant is ( al heeft action mij dan wel bedonderd) .. maar vraag me nu wel heel erg af wat voor plant het wel is ... help? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 16 juli 2014 Geplaatst: 16 juli 2014 Dat lijkt op Yakon. Zou wel heel vreemd zijn Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 16 juli 2014 Geplaatst: 16 juli 2014 Als dát een vleesetende plant zou zijn ben ik wel erg benieuwd wat ie eet... Dacht, net als Jorieke, aan Yakon... Maar misschien kan je de vraag ook in het Identificatietopic plaatsten? Daar lezen misschien meer identificeermensen mee. identificatie-wat-voor-plant-struik-boom-is-dit-t5695-2370.html#p234275 Quote
jcqln78 Geplaatst: 16 juli 2014 Geplaatst: 16 juli 2014 Hmm toch vreemd dat de action dit verkoopt als vlees etende plantjes .. ik ga een bij die andere topic vragen .. zou ik achter het antwoord komen laat ik het jullie weten ... bedankt voor jullie antwoorden Quote
kenbeimer Geplaatst: 24 juli 2014 Geplaatst: 24 juli 2014 Het schijnen zonnebloemen te zijn. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
lambado Geplaatst: 25 augustus 2014 Geplaatst: 25 augustus 2014 nou de action heeft mij ook genept ik heb die plantjes gekocht blijkt het waarschijnlijk een yakon plant te zijn. en ik had me er nog zo op een echte venusvliegenval verheugd... Quote
Winters Geplaatst: 25 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2014 Heb je de bon nog? Dan kan je je geld terugkrijgen Maar wel alleen met bon he! Quote
brendahilbrink Geplaatst: 14 oktober 2014 Geplaatst: 14 oktober 2014 Kan iemand mij vertellen wat voor plant dit is.Heb deze als kleine zaadjes gekocht als vleesetende plant Quote
thea Geplaatst: 15 oktober 2014 Geplaatst: 15 oktober 2014 Helemaal Yacon. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
brendahilbrink Geplaatst: 15 oktober 2014 Geplaatst: 15 oktober 2014 Hoe kan je die het beste op laten groeien en verzorgen? Quote
Bit Geplaatst: 15 oktober 2014 Geplaatst: 15 oktober 2014 Als je rechtsboven in het zoekvenster bijvoorbeeld intypt : "Yakon " of Kweek Yakon, of teelt Yakon, dan denk ik dat daar wel topics over zijn.En dan krijg je bijvoorbeeld als 1e hit deze : wie-heeft-dit-seizoen-yacon-gehad-t3430.html , maar er zijn meerdere topics over zelfs. Dit is het topic over vleesetende planten Nóóóit meer zaadjes kopen bij de Action hoor ! Quote
Bit Geplaatst: 15 oktober 2014 Geplaatst: 15 oktober 2014 Plaats ik alle posts betreffende dit voorjaar aangeschaft zaad bij de 'Action' , wat vleesetende planten - zaad moest voorstellen, maar Yakon blijkt te zijn, bij elkaar. Quote
Winters Geplaatst: 16 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2014 En al gewoon 2 pagina's vol! Quote
lambado Geplaatst: 16 oktober 2014 Geplaatst: 16 oktober 2014 maar wat geeft deze plant als oogst ? Quote
Winters Geplaatst: 16 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2014 Naar wat ik heb begrepen, na het lezen van enkele topics, vormen de wortels knollen en die kan je eten. Ze schijnen zoet te smaken.En dan heb je 2 verschillende knollen. Die met de meeste ogen bewaar om volgende jaar weer te poten (het beste in turf of stro geloof ik) en die met de minste ogen kan je eten. Maar die moet je na het oogsten nog wel even (enkele weken) laten liggen. Dan worden ze geloof ik zoeter. Quote
lambado Geplaatst: 16 oktober 2014 Geplaatst: 16 oktober 2014 oke bedankt dan heb ik ook nog wat aan die planten Quote
Winters Geplaatst: 1 februari 2015 Auteur Geplaatst: 1 februari 2015 Haha, ze hebben ze weer bij de Action. De vleesetende planten. Ik ben eigenlijk wel in staat om nog eens zo'n setje te kopen en te kijken wat voor zaden er in zitten.Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze geen klachten hebben ontvangen. Als je rondneust op internet vind je genoeg verhalen.Of iedereen denkt: Ach laat maar zitten voor die paar cent... Quote
Niki Geplaatst: 12 mei 2020 Geplaatst: 12 mei 2020 Hoe zien de zaadjes van dit vleesetende plantje eruit weet iemand dit graag foto Quote
henkg Geplaatst: 12 mei 2020 Geplaatst: 12 mei 2020 Zwart, glanzend, enigszins eirond. 1 a 1,5 mm groot. Zoeken op: 'dionaea muscipula seed photo' levert op: https://www.google.com/search?q=dionaea+muscipula+seed+photo&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=Gt9DZWY-GbYnMM%3A%2CXOv61rhXx-HYiM%2C_&vet=1&usg=AI4_-kQNd8fiACy2iND4M_POUBcHSzJkyw&sa=X&ved=2ahUKEwjR_IGQ4a7pAhVHKuwKHWyRDFcQ9QEwBHoECAgQHg#imgrc=Gt9DZWY-GbYnMM: http://www.karnivores.com/en/carnivorous-plants-sale/seeds/dionaea-muscipula-seeds Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.