RobO Geplaatst: 24 januari 2015 Geplaatst: 24 januari 2015 hier gaat het ook prima, ik verwacht trouwens niet minder roest want die sporen zitten toch wel overalals er weer een warme zomer komt wordt het toch weer spikkelweerwij gaan proberen tijdig en preventief te spuiten met wat natriumnbicarbonaat en zwavel Quote
weknow Geplaatst: 24 januari 2015 Geplaatst: 24 januari 2015 Wel leuk om te zien, dat intussen ook de latere soorten nu - ondanks de kou - komen bovenpiepen. Even twijfelde ik...in december...dat veldje met 6 rassen was vol open plekken. Intussen zie ik dat zowat alles bovenkomt. Wel tijd om de ruggetjes wat te herstellen, want hier en daar zie ik het bolletje zitten. Ik verwacht een betere oogst dan verleden jaar. Nu hebben ze in ieder geval al een dosis vorst gehad. Ben benieuwd of de roest weer zo terugkomt. Verwacht het niet...verleden jaar was uitzonderlijk...biologisch spuitmiddel staat hier nog niet op het verlanglijstje. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
MartinH Geplaatst: 24 januari 2015 Auteur Geplaatst: 24 januari 2015 @Uppy, waarom kweek jij de knoflook onder netten?? Bij pootuien willen de vogels ze er nog wel eens uit trekken maar bij knoflook heb ik dat nog nooit meegemaakt. Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
bio-fee Geplaatst: 24 januari 2015 Geplaatst: 24 januari 2015 Bij mij is er nog niks bovengenomen... Quote
Uppy Geplaatst: 24 januari 2015 Geplaatst: 24 januari 2015 Hoi Martin, Wij hebben hier nogal gulzige fazanten die dus ook de knoflookstengels opeten.Dus het is of netten of een schaal mintjes. Quote https://www.facebook.com/pages/Uppys-moestuin/429899817149798
wouttie75 Geplaatst: 24 januari 2015 Geplaatst: 24 januari 2015 Ze staan er prachtig bij, op de fotos niet zo goed te zien, ongeveer 5 ruggen met riet zo goed als mogelijk afgedekt. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Nynkef Geplaatst: 24 januari 2015 Geplaatst: 24 januari 2015 Bij mij is er nog niks bovengenomen... Wanneer heb je gepoot ?? Quote
MartinH Geplaatst: 24 januari 2015 Auteur Geplaatst: 24 januari 2015 Bij mij zie je van sommige soorten ook alleen nog maar een puntje boven de grond uit komen. En dat terwijl ze er al vanaf oktober in staan. Andere soorten zijn al wel flink gegroeid. Zal dus wel soort afhankelijk zijn.. Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
weknow Geplaatst: 24 januari 2015 Geplaatst: 24 januari 2015 Zal dus wel soort afhankelijk zijn.. Zekers Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Piroska Geplaatst: 24 januari 2015 Geplaatst: 24 januari 2015 Mijn knoflook steekt nu eindelijk ook uit de grond, naar ik meen begin november gepoot. Wel erg nat nu met eerst dagenlang regen en nu sneeuw. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
suus76 Geplaatst: 24 januari 2015 Geplaatst: 24 januari 2015 Mijn knoflook staat al een cm of 20 boven de grond, dit kan geen kwaad toch? Quote
Loraine Geplaatst: 13 februari 2015 Geplaatst: 13 februari 2015 Ik heb eind oktober 7 soorten knoflook geplant4 soorten zijn allemaal opgekomen 3 soorten nog steeds niet Is er nog hoop? Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
weknow Geplaatst: 13 februari 2015 Geplaatst: 13 februari 2015 @ Loraine.Geen enkele reden tot wanhoop! Zie hier ook dat opkomsttijd per soort enorm verschilt. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Loraine Geplaatst: 13 februari 2015 Geplaatst: 13 februari 2015 Fijn om te horen!Dan ga ik ook nog maar niet gravenKan ze bij wijze van de grond wel uitkijken hihi Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
wouttie75 Geplaatst: 14 februari 2015 Geplaatst: 14 februari 2015 De hond Tessa past op de knoflook ! Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Nynkef Geplaatst: 15 februari 2015 Geplaatst: 15 februari 2015 Alle knoffloken staan er goed bij, van de olifanten is duidelijk te zien dat ze dikker zijn. De blaadjes staan allemaal 15-20 cm boven de grond Quote
gerrits Geplaatst: 15 februari 2015 Geplaatst: 15 februari 2015 mijn knoflook is mislukt, half november geplant, niks te zien.De teentjes opgezocht maar zat geen wortel aan..denk te nat.Binnenkort voorjaarsknoflook proberen... Quote
Itoero Geplaatst: 18 februari 2015 Geplaatst: 18 februari 2015 Nu het een beetje warmer is beginnen er enkele soorten opnieuw te groeien! Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Brendaps Geplaatst: 21 februari 2015 Geplaatst: 21 februari 2015 Mijn knoflook vanochtend.Voor mij dit jaar voor het eerst dat ik knoflook doe, maar volgensmij gaan ze prima Quote
Bubbels Geplaatst: 23 februari 2015 Geplaatst: 23 februari 2015 Dat ziet er heel goed uit inderdaad. Bij mij is in de trekkerband waar je knoflook in staat ook de nodige beweging. Het loof groeit keurig. Tussen de tenen nu ook wat worteltjes gezaaid, knoflook beschermt mooi tegen de wortelvliegjes. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Marjolein23 Geplaatst: 2 maart 2015 Geplaatst: 2 maart 2015 Misschien een stomme vraag hoor, maar hoe zie je dat de knoflook geoogst kan worden? Quote
weknow Geplaatst: 2 maart 2015 Geplaatst: 2 maart 2015 Zolang bladeren groen zijn kun je steeds alles oogsten. Bollen zijn nog klein en de plant is niet rijp maar wel eetbaar: blad en kleine bolletjes kun je dan al vers gebruiken. Rond juni/juli gaat het blad geel worden en afsterven. Als je ze na afsterven van blad uit de grond haalt en luchtig laat drogen (niet in de zon!) heb je de knoflookbollen om te bewaren Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Itoero Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 De Purple Haze knoflook is er in geslaagd om 10 cm te groeien in de laatste 2 weken! Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
bio-fee Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 Nou... ik dacht dat er bij mij niks meer ging komen, maar ik zag zojuist toch een paar groene sprietjes bovenkomen! Knoflook is al in november in de grond gegaan dus ik had het al bijna opgegeven... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.