Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2015)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Leuk die foto's Jorieke.

In mijn tuin is het een blubberzooi, ik kan niet veel doen. Als ik per ongeluk naast het pad stap, zak ik diep in de modder weg. We hebben het huisje gepoogd weer in elkaar te zetten (was door de wind ontzet). Het is nog niet helemaal gelukt, maar het dak zit weer op zijn plaats en nu vast aan het gehele voorpaneel en de zijwand zit weer meer naar binnen, dwz meer naar waar hij hoort te zitten. Zondag verder met 4 mensen. Verder heb ik tegen konijnenvraat een net over de wintersla en winterandijvie gedaan, die er maar zielig bij staan in de modder. Ik heb hertshoornweegbree voor de maaltijd geoogst. En natuurlijk met de zwerfkat weer geknuffeld. Ze zat op de stoel me voortdurend aan te kijken met een blik van 'kom nou, je moet hier zitten en ik op je schoot, wanneer gaan we nou knuffelen?'

Geplaatst:

Beetje de boel opgekuist, luiaard die ik geworden ben, en begonnen het niet meer nodige net van boven de kippen te verwijderen, ze mogen toch terug los in de wei lopen.

Eindelijk in gang geschoten hoop ik.

Heeft iemand ergens een emmertje couragie voor mij teveel?

Zou het goed kunnen gebruiken.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ik heb me tuin een beetje opgeruimd me nieuwe munt en me andere nieuwe planten die ik van Huub heb gekregen een mooi plaatsje gegeven. en me koude bak gepakt waar ik de potten met de planten van Huub in heb gedaan. Zodat ze wind vrij staan. Het is nu donker maar morgen ga ik de gft container van de buurvrouw lenen om de tuin verder op te ruimen want mijn eigen bak is vol.

Geplaatst:

Omheining rond de tuin gezet, tuinhekje afgehangen... moet nog een hangslotje op komen om de shoppers wat te ontmoedigen, als ze willen kunnen ze er toch wel bij maar sommigen hebben de groenten blijkbaar harder nodig

Compost over de gespitte bedden geschept, de zaden die erin zaten en zijn uitgelopen kunnen nu mooi kapotvriezen.

Al met al een heerlijk dagje tuin....zonnetje erbij.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

steel aan hark gezet, paar moestuinbedden in tuin beneden schoongemaakt, oude peper en tomatenplanten eruit, oi kers resten eruit.

Wat andijvie uitgeplant, 1 druif gesnoeid en stekken gemaakt van het snoeisel. Sla gezaaid in kas en spinazie gezaaid in de kas. Kas een beetje opgeruimd. Vermiculite en zaaibakjes gezocht en klaargezet voor de grote peper-zaai ergens volgende week.

Bij het huis boven: het kippenhok to be uitgemest, zooi van de vorige bewoners eruit gehaald. Nog niet af maar een eind op weg. ( hok is 36m, dus kost even voor het opgeruimd is)

Geplaatst: (aangepast)

weer steel aan bijl gezet (en nee, de vorige was niet losgevlogen , was andere bijl), lastig, vorige klusser had m voorjeweetnooit vastgezet met twee roestige kromme kruiskoppen en een nagel van 5 cm, dus de RobO kon weer schaven schuren raspen tot hij paste, nieuwe wig erin, afzagen en een borgring erin getimmerd

echtgenote heeft bollen geplant, restje, en een strodekentje gegeven (lees stro-dekentje, niet strode-kentje )

edit: en de bollen geknuffeld natuurlijk

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ik ook zoiets, alleen dan ging ik voor de plastic labeltjes die bij de pepers komen.

Maar... slotje van hok bleek vastgeroest (Actionkwaliteit) dus moest de boel losbreken, vervolgens mn bosmaaier veilig stellen en naar mn huisje brengen en het hok weer blokkeren.

Beetje veel gedoe voor een handvol stekertjes...

Geplaatst:

CAM0177818711422099658.jpgCAM0178144801422099663.jpg

compost uitgereden ongezeefd over de aardappelruggen, en in de oude papierbak het compost gezeefd voor de uienbedden en de kas.

Prachtig om te zien hoe alle vogels erin duiken een feestmaal met beestjes en wormen. !!

De compostbak iets verplaatst en opnieuw opgezet, morgen paardemest halen om bij te mengen.

Verder de kas voor de helft gespit, koemestkorrels gestrooid en kweektafel geplaatst.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

Ik ook LOL

Ook nog een bijenhotel opgehangen en een vogelhuisje in elkaar getimmerd.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:
mooi

en ik dacht dat ik al een zware dag had

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Ik zou nog wachten, tenzij je ze in een kasje of vensterbank o.i.d. gaat telen en zelfs dan levert het je weinig voorsprong op. 2e helft februari is zeker vroeg genoeg. Begin maart kan ook nog goed.

Als ik een overweging mag geven, Geert, bewaar je (halve) wc-rolletjes voor erwten, tuinbonen, bonen, evt. pompoenen...dat zijn soorten met snelgroeiende en kwetsbare wortels...door een wc-rolletje mee uit te planten is er minder kans op wortelbeschadiging ( = plantje dood of kwijnen) Paprika's leven op en maken betere wortels als je ze tijdens de opkweek enkele keren verspeent/verplant. Zaai in platte bakjes (bijv. 50% potgrond en zand) verspeen na 2 a 4 echte bladeren naar kleine potjes met verse potgrond (6 a 7 cm doorsnede) en later nog eens naar 9 cm of zelfs nog een stapje ertussen. Heeft nog een voordeel, dat je ze tot uitplant niet hoeft te bijvoeden.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Wc rolletjes gaan snel schimmel vormen... Dat is waarom ik ze iig niet voor pepers/tomaten e.d. gebruik maar alleen voor bonen, erwten, peulen, Lathyrus, mais e.d.

Geplaatst:

Dit weekend:

- 20 knotwilgen in de grond, 5 knot-els in de grond (+bescherming tegen de schapen).

- Takken van 3 grote knotwilgen verder gezaagd en verhakselt.

- De grote pruimelaar gesnoeid, lekkers voor de geiten en de schapen.

- 1 vd 2 grote populieren voor een stuk gesnoeid.

- Een eik die tussen de laagstam boomgaard stond verplant.

- Een geheime legplaats van de kippen gevonden, resultaat: 30 extra eieren ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...