Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2015)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

3 halve rijtjes bonen uitgestoken en daarmee 1 nieuwe mooi gevulde rij gemaakt en 1 halve aangevuld. Nu de voorzaai nog buiten uitplanten en alle bonen rijen staan mooi vil. Al is de voorzaai wegens vakantie wat te hoog opgeschoten naar men zin, zijn gelukkig niet iel.

Geplaatst:

De tunnelserre opgekuist, tomaten gediefd en aangebonden.

Uitlopers van aardbeien in een potje gezet en de aardbeienbedden wat opgekuist.

Bloemkool en courgettes geoogst.

Geplaatst:

Veel gewied en geschoffeld in de nieuwe tuin, nog wat tegels gelegd, moest allemaal nog gebeuren.

Samen met Grieks-Turkse buurvrouw genoeg jonge tuinbonen geplukt, waarmee bv morgen een Turks gerecht gaat maken. Met schil en al dus, een soort snijbonen. Ze gaat het maken met o.a. yoghurt (zelf gemaakt) en knoflook. Morgen laat ik wel weten hoe het gesmaakt heeft.

Geplaatst:
De tunnelserre opgekuist, tomaten gediefd en aangebonden.

Uitlopers van aardbeien in een potje gezet en de aardbeienbedden wat opgekuist.

Bloemkool en courgettes geoogst.

Wanner heb jij die bloemkool gezaaid?

Hier gediefd en getikt, water gegeven en wat bloemkoolzaailingen verspeend.

Geplaatst:
Maak je er ook een foto van Huub? En een recept wil ik eigenlijk ook wel...

Zal ik doen Jet, maar voor haar is het moeilijk uitleggen vanwege de taal. Even een tolk optrommelen, komt goed.

Geplaatst:

O dat kan ik je alvast verklappen, die heb ik al eerder gegeten. Heel fijne, zachte tuinbonensmaak die ook aan de toppen van de planten zit. Ik vind het meebakken of combineren met ei een echte lekkernij. Moet wel jong spul zijn, op het goeie moment plukken.

Geplaatst:

Huub

Veel kruiden geplukt, voor in de kruidenthee, voor in de ratafía en voor de Mediterrane kruiderijen: hyssop, kamille, munt, melisse, lavas, tijm, rozemarijn, marjolein, dragon.

Alles hangt lekker te drogen op mijn donkere en winderige zoldertje.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Mierengif gestrooid in de moestuin, er zit een nest rode bosmieren in de (moes)tuin én die wil ik niet. De overige mierennesten zijn redelijk in toom te houden door het strooien van een bakpoedermix met poedersuiker, maar die bosmieren breiden zich teveel uit. Helaas gif, maar een goed biologisch alternatief ken ik niet.

Geplaatst:

Onkruid uitgetrokken in de sierborders,uitgebloemde geraniums terug gesnoeid zodat ze nog eens kunnen herbloemen. Nog wat bladcompost gevonden en hiermee nog wat mulch in de bloemenborders gelegd. Begonnen met het snoeien van de hulst

Geplaatst:

Nog wat Verbena hastata gezaaid, ik kan zelf nog een mooi groep kwijt en er waren nog meer liefhebbers voor zaailingen.

Geplaatst:

weer 6 bakjes aardbeien, elianny

gewied en geschoffeld en opgeruimd

magnesium bij de pepertjes gedaan

blad bij bladcompost gedaan (what else...)

Geplaatst:

aardbeitjes geplukt, jostabes geplukt, laatste klimbonen uitgeplant, 1 komkommer uitgeplant, pompoen aan de waslijn opgebonden, druif aan de andere kant van dezelfde waslijn opgebonden, tent voor visite opgezet onder de walnotenboom, paar acacia's die in de weg stonden geveld, Spinazie gezaaid, plantjes gewaterd, 1 tomaat geplukt en gegeten ( de eerste~!) Vuurtje gestookt en daar knoflooksoep op gemaakt, tosti;s gebakken op hetzelfde vuur. gemaaid.

Geplaatst:

Laatste van de F1 komkommerplanten geruimd, bleef achter, wortelrot.

De hoop gevestigd op Chinese slangen en snoepkomkommertjes.

Veel jonge tomatenplanten door de hele tuin en kas, opgekomen uit zaad dat met de compost meekwam, gewied.

Veel water gegeven zowel in de kas als buiten.

Kardoen en artisjokken voor de tweede maal met spiritus en groene zeep bespoten.

Geklust en afwisselend uitgerust de hele dag door.

Kou gevat.

Geplaatst:

Hulst verder gesnoeid...een vree prikkerige bedoening

Snoeiafval verzameld en naar het containerpark gebracht.

Veeeel besjes gegeten en vanuit de ligzetel wat genoten van het zicht op de tuin, een goed boek en een schitterend achtergrondmuziekje van vogelgezang

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...