Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2015)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wat spul gebracht ..

balkon geruimd en de kruiden weer netjes op hun plekkie.

en gelijk maar ff het hammetje in de rookkast gehangen

voorkant speciekuip geplaats met wat vroege poters. en spinazie gezaaid.

"Natura non nisi parendo vincitur "

Geplaatst:

Afdakje voor de tomaten verder geklust, gaas gespannen langs 1 kant van het afdak voor de peulen. Het meeste van de groenbemester eruit getrokken en de plantjes in de koude bakken water gegeven. De sla doet het prima met dit weer!

Geplaatst:

platte bak verkleind van 12 naar 8 ruiten. komt een watervat achter te staan met een bewatering systeem voor de bak.

en op de rest van de vrijgekomen ruimte komen nieuwe kruiden te staan.

In de bak de bloemkolen uitgezet, sla geplant . spinazie en radijs gezaaid, de prei zaailing (in een bakske) staan er ook in.

"Natura non nisi parendo vincitur "

Geplaatst:

Gisteren en vandaag begonnen met de grote opkuis van de bloemenborders, wat geplant, gescheurd en verplant.

Vandaag ook nog clematissen en de laatste rozen gesnoeid. En de paprika's verpot.

Geplaatst:

Gisteren de bestrating schoon geboend.

Vandaag de houten tuinset schoon geboend..!

Kruidenbakje gemaakt en daarin gezaaid. (peterselie, bieslook en basilicum) De eerder gezaaide peterselie en basilicum uit de MM bakken eruit gehaald. Heb ik weer 2 vakken extra voor groentes.

Al met al een heerlijk weekend..!!!

Zonder bijen geen leven..........!!! Groeten uit Friesland..!!

Geplaatst:

Gisteren met manlief samen een straatje beetje netjes gelegd en ingezand. Verder de verzamelde compost verdeeld over 2 stukjes tuin. Er zaten heel veel mini witte wormpjes in

Geplaatst:

Kippenmest en compost over de moestuin heen gestrooid zodat het bij het omspitten goed tussen de grond komt te zitten.

Aalbessen wat bijgeknipt (de bomen erachter zijn weg, dus hadden nood aan een bijknip beurt).

Een aardbeien vermeerderingsveldje aangelegd onder de aalbessen.

Mijn moestuinplan concreet uitgewerkt en afgewerkt, enkel nog is kijken of ik er nog een keyhole garden in krijg.

Geplaatst:

Alle zaailingen vanuit de vensterbank naar de kas gebracht toen het automatische raam opengegaan was. Een struik in de buurvrouw haar voortuin en een kers in haar achtertuin gesnoeid, in ruil voor een pittige Turkse maaltijd. Snoeisel weggebracht met fiets en fietskar naar de composteer te Sappemeer en ze hadden daar een berg prachtig fijne bladcompost liggen waarvan ik een fietskarrenvracht vol heb meegenomen. Tussendoor twee fietskarren vol paardenmest gehaald aan de andere kant van het dorp, om verder te composteren. Daarna naar ex gefietst en op verzoek een begin gemaakt met het verwijderen van een klimop, die een klimover en klimin begon te worden, in ruil voor een pizza. Een fietskar vol klimaf weggebracht naar de composteer in Sappemeer, en een ½ vracht bladcompost en de andere helft gewone compost erbovenop naar huis gebracht. De boel uit en in geschept, gehusseld en afgedekt en toen was het raam van de kas inmiddels alweer gesloten dus gauw weer alle zaailingen naar binnen gebracht en op de vensterbank neergezet.

Geplaatst:

Ik heb zo'n ding dat de temperatuur aangeeft, in graden Celsius en in graden Fahrenheit, ook handig! Jammer dat de plantjes niet lezen kunnen.

Geplaatst:

wat heb ik vandaag gedaan wel niet in de tuin vandaag een stuk of 10 rattenaardappeltjes gekregen en ik heb ze vandaag in zakken geplant ben benieuwd wat dit gaat worden ik heb de zakken in een kot buiten gezet maar als het vriest smijt ik er gewoon een oude deken over denk ik wat denken jullie

Geplaatst:

Schorseneren, pastinaken en witloof gerooid, ook een deel van de prei die er nog staat.

nu begonnen met de toplaag van de composthoop op de tuin te voeren, het onderste deel moet ik hebben om in de kas te voeren, het bovenste gaat dan weer terug op dezelfde plaats en is volgend jaar goed gecomposteerd (hoop ik).

Omdat we hier zo lang ziek waren is er nog niet veel gebeurd hoor, alles gaat in slow motion.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Willy fijn te lezen dat je weer aan het tuinieren bent. Hopelijk gaat het jullie beide beter en blijven nu gezond en wel.

Loraine en ik tuinieren ook in slow motion, stukje bij beetje elke dag wat

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...