Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

eigen gemaakte zuurkool :9

was echt heel lekker

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

Broccolipuree zonder aardappelen

Receptje:

Snijd de broccoliroosjes in kleine stukken, gebruik ook de stengel maar snij de harde schil van de stengel af. Kook alles 5 minuten in kokend water met wat zout of nog beter stoom het in een daarvoor voorziene stoomkoker. Als je vlees ondertussen klaar is bak je nu de broccoli in de hete pan met een goede scheut olijfolie. Goed roeren zodat de broccoli niet verbrandt Pureer de broccoli, anders zou het geen puree zijn uiteraard, en kruid af met peper en zout (en indien gewenst wat nootmuskaat toevoegen en nog een extra scheut olijfolie). Nadien met 2 grote lepels er kennelen van draaien en klaar is kees

Geplaatst:

en leuk!

hier weer eens ouderwets bietjes, aardappeltje, balletje gehakt en selderijsalade

(doen we zo:

in de keukenmachine snijden we de bleekselderij in beel fijne schijfjes (de zuurkoolsnijschijf)

mengen met een eetlepel mayo, 1 eetlepel yoghurt, 1 eetlepel gembersiroop, piepklein snufje zout

vlak voor het opeten even wat overtolig sap eruit gieten (niet weg laten lopen maar als dressing gebruiken hoor...) en vers gepelde en geroosterde Limburgse walnootjes erop en mmmmmmm...)

Geplaatst:

en later weer....

(de RobO heeft net een lezing gehoord van Louise Vet met daarin "poep is goud" vanwege de wereldfosfaatcrisis, heel inspirerend! En de meeste moestuinforummers weten dat al lang, toch? )

Geplaatst:

Net wat Uchiki Kuri in de (toch al) hete olie gemikt...

En dat is best wel erg lekker zeg!!! Komt die nootachtige smaak goed naar boven.

Geplaatst:

We eten de laatste tijd af en toe een moesje bij/na de maaltijd. Ik heb potten appelmoes, rabarbermoes, en pruimenmoes. Af en toe eten we ze 'puur', en soms meng ik ze. De pruimenmoes is namelijk mierzoet, dus die meng ik graag met rabarbermoes.

Nog even en alle potjes zijn op, dan mag de nieuwe oogst komen. Gaan we ze weer vullen

Geplaatst:

Droge ziekenhuiscatering kipfilet gedipt in eigen heerlijke Habanero-Ananas Hotsauce, zo was ie wel weg te krijgen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...