speets Geplaatst: 19 augustus 2016 Geplaatst: 19 augustus 2016 Gebakken aardappelen, vv-rookworst en appelmoes, met aardbeien toe. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 19 augustus 2016 Geplaatst: 19 augustus 2016 Opgewarmde (eerst ontdooide...) goulash met zure room Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 20 augustus 2016 Geplaatst: 20 augustus 2016 Een vers gerookte rookworst! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 21 augustus 2016 Geplaatst: 21 augustus 2016 Slavinken, BBQ-worstjes, Gelderse schijven, en toen had ik echt wel meer dan genoeg gegeten En bij de lunch koude rookworst en grillworst. We moesten nou eenmaal alles proeven Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
loes Geplaatst: 21 augustus 2016 Geplaatst: 21 augustus 2016 hartige taart met snijbiet en geitenkaas. jummie!
Nadi Geplaatst: 23 augustus 2016 Geplaatst: 23 augustus 2016 Mooi uitzicht zo Jorieke Gisteravond verse spaghetti gemengt met courgette spaghetti, pesto, cherry tomaatjes, avocado, pijnboompitten, spekjes, basilicum, en parmazaanse kaas
Mellie Geplaatst: 23 augustus 2016 Geplaatst: 23 augustus 2016 Spinazie op z'n Turks! We zijn er dol op en ditmaal met spinazie uit eigen tuin, olé! Ok, wel aangevuld met spinazie van de Jumbo, maar toch... Het was vooral uit eigen tuin. Eitje erop, kloddertje yoghurt en smullen maar!
JudithD Geplaatst: 23 augustus 2016 Geplaatst: 23 augustus 2016 Zo te zien wordt ervan genoten! It ain't what you do, it's the way that you do it
loes Geplaatst: 23 augustus 2016 Geplaatst: 23 augustus 2016 ziet er heerlijk uit. heb je een recept?
Mellie Geplaatst: 23 augustus 2016 Geplaatst: 23 augustus 2016 Voor Loes (en andere spinazielustigen!): Ik had 1 kg spinazie, maar dat is voor 2 volw en 2 kleine mensjes die heel veel eten... Als je met 4 volw bent, zou ik zeker 2 kg nemen of niet als hoofdgerecht. Spinazie 2/3 flinke uienKopje rondkorrelrijst (geen basmatirijst oid, kijk eens in de supermarkt bij de Turkse producten naar Tosya pirinc. Of je gebruikt een risottorijst, is ook rondkorrel)1 ei per persoon(Turkse) yoghurtTeentje knoflookEen flinke snuf pittige paprikapoeder 1,5 eetlepel dubbelgeconcentreerde tomatenpuree Klontje boter Bak de grofgesneden ui in een klontje roomboter. Was ondertussen de spinazie en snij deze ook grof. Voeg toe in je hapjespan. Als het niet past, laat dan eerst even slinken voor je de rest toevoegt. Doe ondertussen een kopje gewassen rondkorrelrijst in ruim kokend water. Kook dit een minuutje of 6/7, totdat het zachter is. Hoeft niet helemaal zacht Tr zijn, want gaart nog na in de pan met spinazie. Voeg je pittige paprikapoeder toe als de spinazie os geslonken, afhankelijk van hoe pittig je eet. Ik gebruik iets minder dan een eetlepel. Voeg er 1,5 eetlepel tomatenpuree aan toe. Giet de rijst af en doe dit erbij. Even doorroeren en je eitjes erop breken. Doe de deksel op de pan, zet het vuur laag en maak ondertussen de yoghurtsaus klaar. Doe een paar eetlepels yoghurt in een kom. Doe er fijngehakte knoflook, een snuf zout en wat water bij. Eventjes doorroeren en kijken naar je spinazie. Als de eieren gestold zijn, is het eten klaar. Duurt ong een minuutje of 10. Serveren met de yoghurt, afhankelijk van je smaak kun je de spinazie erin verdrinken of een bescheiden lepel toevoegen. Afiyet olsun!
loes Geplaatst: 23 augustus 2016 Geplaatst: 23 augustus 2016 dankje die gaat op het menu voor volgende week. de Nieuw-Zeelandse spinazie neemt mijn tuin over dus een recept met veel spinazie komt goed van pas.
Erny Geplaatst: 24 augustus 2016 Geplaatst: 24 augustus 2016 Mellie, ziet er lekker uit, echt iets voor mij.
Papri-K Geplaatst: 24 augustus 2016 Geplaatst: 24 augustus 2016 Al verbouw ik zelf (nog) geen spinazie, dat recept ga ik binnenkort zeker eens maken! Ziet er erg goed uit
Jorieke123 Geplaatst: 24 augustus 2016 Geplaatst: 24 augustus 2016 Eindelijk rauwe ham met meloen kunnen eten! (eerdere jaren hadden we wel ham, geen meloenen. Andere jaren andersom... ) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
AnnekeW Geplaatst: 24 augustus 2016 Geplaatst: 24 augustus 2016 Ik ben fan van de tomatillo. Vandaag een rijpe als fruit uit het vuistje gegeten en van een paar groene samen met wat andere tomaten Salsa Verde gemaakt. Njam!
RobO Geplaatst: 26 augustus 2016 Geplaatst: 26 augustus 2016 vijg, rode kool, appeltjes van de buuv, frieslanders, vleesje
RobO Geplaatst: 28 augustus 2016 Geplaatst: 28 augustus 2016 vijgenvoorafje:deels insnijden, vullen met ricotta en walnootjes en drup honingspekplakjes er om heen aan de zij en onderkant10 min op 180 graden
prettig gestoord Geplaatst: 28 augustus 2016 Geplaatst: 28 augustus 2016 Suikermais, salade van verschillende op doorschieten staande slasoorten, eitjes erdoor en alweer de laatste eigen kipfilets. Bijna tijd voor de volgende slachtronde hehehe Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
speets Geplaatst: 28 augustus 2016 Geplaatst: 28 augustus 2016 Verrassing: onder-achterin de vriezer hadden zich nog een paar plakjes pancetta verstopt! Heerlijk Uitgebakken met halloumi, en samen met lekkere olijfjes door de salade uet. Met tomaten-olijvenbrood uebbm en dik boter. Smullen "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 28 augustus 2016 Geplaatst: 28 augustus 2016 Salade met eitjes en gebakken rauwe ham. Zoooo lekker En zometeen schuimpjes van eendeneieren als toetje. Vanmiddag al boterhammen met meikaas met tomaat en komkommer. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 maaltijdsalade met alles wat er nog was+ courgettereepjes, tomaatjes, boontjes, citroenboontjes, spekjes
Jorieke123 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 Wij aten pannenkoeken van eendeneieren en geitenmelk (geruild tegen eenden) met zure appeltjes en kaneel en suiker. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 2 september 2016 Geplaatst: 2 september 2016 Een risotto met zomergroenten! Waar ik vooral trots op ben, zijn de tomaten. Glunder glunder De tuinbonen komen uit de supermarkt, maar de rest uit eigen tuin. Het recept vroeg ook om worteltjes, maar laat ik die nou vergeten zijn te oogsten. Dom dom dom. Die 4 wortels die ik heb staan, kon ik dan mooi voor dit recept gebruiken. De tomaten! Het resultaat En voor de liefhebber het recept uit de allerhande
RobO Geplaatst: 3 september 2016 Geplaatst: 3 september 2016 mmm. lekker!hier wat tomaatjes en onbekende worst (uit Poolse winkel, met Poolse dames, die alleen Pools spraken en Poolse teksten dus, was een gokje maar toch heerlijk)
Aanbevolen berichten