Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gebakken aardappelen, vv-rookworst en appelmoes, met aardbeien toe.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Mooi uitzicht zo Jorieke

Gisteravond verse spaghetti gemengt met courgette spaghetti, pesto, cherry tomaatjes, avocado, pijnboompitten, spekjes, basilicum, en parmazaanse kaas

Geplaatst:

Spinazie op z'n Turks! We zijn er dol op en ditmaal met spinazie uit eigen tuin, olé! Ok, wel aangevuld met spinazie van de Jumbo, maar toch... Het was vooral uit eigen tuin. Eitje erop, kloddertje yoghurt en smullen maar! image48531471979827.jpegimage17211471979861.jpeg

Geplaatst:

Voor Loes (en andere spinazielustigen!):

Ik had 1 kg spinazie, maar dat is voor 2 volw en 2 kleine mensjes die heel veel eten... Als je met 4 volw bent, zou ik zeker 2 kg nemen of niet als hoofdgerecht.

Spinazie

2/3 flinke uien

Kopje rondkorrelrijst (geen basmatirijst oid, kijk eens in de supermarkt bij de Turkse producten naar Tosya pirinc. Of je gebruikt een risottorijst, is ook rondkorrel)

1 ei per persoon

(Turkse) yoghurt

Teentje knoflook

Een flinke snuf pittige paprikapoeder

1,5 eetlepel dubbelgeconcentreerde tomatenpuree

Klontje boter

Bak de grofgesneden ui in een klontje roomboter. Was ondertussen de spinazie en snij deze ook grof. Voeg toe in je hapjespan. Als het niet past, laat dan eerst even slinken voor je de rest toevoegt.

Doe ondertussen een kopje gewassen rondkorrelrijst in ruim kokend water. Kook dit een minuutje of 6/7, totdat het zachter is. Hoeft niet helemaal zacht Tr zijn, want gaart nog na in de pan met spinazie.

Voeg je pittige paprikapoeder toe als de spinazie os geslonken, afhankelijk van hoe pittig je eet. Ik gebruik iets minder dan een eetlepel. Voeg er 1,5 eetlepel tomatenpuree aan toe. Giet de rijst af en doe dit erbij. Even doorroeren en je eitjes erop breken. Doe de deksel op de pan, zet het vuur laag en maak ondertussen de yoghurtsaus klaar.

Doe een paar eetlepels yoghurt in een kom. Doe er fijngehakte knoflook, een snuf zout en wat water bij. Eventjes doorroeren en kijken naar je spinazie. Als de eieren gestold zijn, is het eten klaar. Duurt ong een minuutje of 10. Serveren met de yoghurt, afhankelijk van je smaak kun je de spinazie erin verdrinken of een bescheiden lepel toevoegen.

Afiyet olsun!

Geplaatst:

dankje

die gaat op het menu voor volgende week. de Nieuw-Zeelandse spinazie neemt mijn tuin over dus een recept met veel spinazie komt goed van pas.

Geplaatst:

Ik ben fan van de tomatillo. Vandaag een rijpe als fruit uit het vuistje gegeten en van een paar groene samen met wat andere tomaten Salsa Verde gemaakt. Njam!

Linked Image

Linked Image

Geplaatst:

vijgenvoorafje:

deels insnijden, vullen met ricotta en walnootjes en drup honing

spekplakjes er om heen aan de zij en onderkant

10 min op 180 graden

Geplaatst:

Suikermais, salade van verschillende op doorschieten staande slasoorten, eitjes erdoor en alweer de laatste eigen kipfilets. Bijna tijd voor de volgende slachtronde hehehe

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Verrassing: onder-achterin de vriezer hadden zich nog een paar plakjes pancetta verstopt! Heerlijk

Uitgebakken met halloumi, en samen met lekkere olijfjes door de salade uet.

Met tomaten-olijvenbrood uebbm en dik boter. Smullen

2016-08-25pancetta-en-gebakken-halloumi22151472401484.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Een risotto met zomergroenten! Waar ik vooral trots op ben, zijn de tomaten. Glunder glunder

De tuinbonen komen uit de supermarkt, maar de rest uit eigen tuin. Het recept vroeg ook om worteltjes, maar laat ik die nou vergeten zijn te oogsten. Dom dom dom. Die 4 wortels die ik heb staan, kon ik dan mooi voor dit recept gebruiken. image93741472838058.jpeg

De tomaten!

image60211472838058.jpeg

Het resultaat

En voor de liefhebber het recept uit de allerhande

image20701472838133.png

Geplaatst:

mmm. lekker!

hier wat tomaatjes en onbekende worst

(uit Poolse winkel, met Poolse dames, die alleen Pools spraken en Poolse teksten dus, was een gokje maar toch heerlijk)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...