RobO Geplaatst: 13 december 2016 Geplaatst: 13 december 2016 pomposchotel:blokjes pompoen, overstrooien met broodkruimels, pecorinosnippers er tussen frummelen, salie, olijfolie met knoflook, P&Z, 45 min op 180 gradenen saltimbocca van rundvlees
paddestoelengek Geplaatst: 14 december 2016 Geplaatst: 14 december 2016 Nog niet gegeten, maar waarschijnlijk....vanavond want mijn dochter belde ons op om bij haar boerenkool te komen eten 2e telefoontje...paps moet je boerenkool soms koken..??? dat wordt straks een nieuwe poging voor vanavond gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
RobO Geplaatst: 14 december 2016 Geplaatst: 14 december 2016 van zo een dochter houd je toch écht heul veul hè... die van ons belt dat ze over 30 min komt mee-eten, met z'n twee....en dan belt zoon dat ie ook komt, met z'n twee...maar uurtje later....en dan belt dochter weer dat ze toch alleen komt....terwijl andere dochter van het vliegtuig wordt gehaald...terwijl de RobO met z'n schortje in de keuken staat om een rijsttafeltje voor 2-4-3-6-4-8 personen te frutselen...
speets Geplaatst: 14 december 2016 Geplaatst: 14 december 2016 Van zo'n vader moet je toch ook wel echt heul veul houden Hier ditta's, koolrabi en vv-braadworst. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 14 december 2016 Geplaatst: 14 december 2016 Gisteren palmkoolstamppotmetrookworst, en vandaag pruttelprutje met nu echt de laatste tomaten uit de vensterbank. Met stukjes varkensvlees, palmkool, en veel basilicum en tijm. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 15 december 2016 Geplaatst: 15 december 2016 Haan uit eigen tuin, eerst enkele uren gekookt in de snelkookpan, en toen na/bruin gebraden in de oven met pastinaken, koolraap en ui.Teveel gegeten..pffft wat lekker.Straks een snijbietsoepje met hanenbouillon. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
paddestoelengek Geplaatst: 15 december 2016 Geplaatst: 15 december 2016 eerst enkele uren gekookt in de snelkookpanuren in de snelkookpan gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
appelvrouw Geplaatst: 15 december 2016 Geplaatst: 15 december 2016 Ja Adriaan heb je wel eens een oude haan gekookt? Te kort en je eet schoenzool haha. Hij zat er denk ik drie uur in, op de houtkachel, dat wel. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Anna3 Geplaatst: 15 december 2016 Geplaatst: 15 december 2016 Winterse couscous met geroosterde pastinaak, wortel, wortelpeterselie en pompoen, kikkererwten, abrikozen en een heleboel kruiden
pippi Geplaatst: 30 december 2016 Geplaatst: 30 december 2016 Ik moest dit topic even bijlezen en wat kwamen er weer lekkere dingen voorbij! Die bloemkoolschotel van Mellie ga ik zeker eens proberen. Hier aardappels met een restje gehaktballetjes in eigengemaakte tomatensaus, en voor de verse vitamientjes nog een prei uit de grond getrokken voor door de saus. Het verbaast me elke keer weer dat die 'eigen' prei veel sterker ruikt en smaakt dan die dingen uit de supermarkt. Was lekker.
paddestoelengek Geplaatst: 31 december 2016 Geplaatst: 31 december 2016 oudejaarsavond dus:zelfgemaakte appelbeignets, oliebollen, saucijzenbroodjes, kaasbroodjes, sushi en lempermet een heerlijke groentesoep volgens dit recept: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R418890/pittige-winterse-groentesoepsimpel snel en super lekker vinden wij en het leukste...mijn kleinzoon van net 1 jaar heeft heerlijk mee gesmuld van alles zijn eerste woordje is........eten.... hoe kan het ook met zo een opa gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
RobO Geplaatst: 3 januari 2017 Geplaatst: 3 januari 2017 goedzo opa!deze opa heeft pizza gegeten vanwege keuze kleinkids...
Ann123 Geplaatst: 3 januari 2017 Geplaatst: 3 januari 2017 Hier vanavond risotto met butternut (uit tuin), rode ui, groene paprika, boerenkool (uit tuin) en salie met tomatensap (uit tuin).
pippi Geplaatst: 3 januari 2017 Geplaatst: 3 januari 2017 Andijviestamppot, en daarmee meteen de laatste andijvie uit de tuin gehaald. En daar zaten toch een hoop babyslakken in.
Ann123 Geplaatst: 3 januari 2017 Geplaatst: 3 januari 2017 Dat merkte je pas op je bord? Serieus, onder elk blaadje in de tuin zitten hier slakken. Van enkele graden onder nul gaan ze dus niet dood.
Erny Geplaatst: 4 januari 2017 Geplaatst: 4 januari 2017 Pippi, toen ik nog andijvie had staan (voor mensen die dat wél eten zoals mn ouders) merkte ik dat de andijvie overdag een schuilplek bleek te zijn voor inderdaad de kleine slakjes. De volwassen slakken zaten er niet in. En ondertussen werd er niet tot weinig van die andijvie gegeten door diezelfde slakken. Ik denk erover om speciaal daarvoor toch maar wat kroppen her en der neer te zetten zodat ik de slakken er dan gemakkelijk uit kan plukken.
pippi Geplaatst: 4 januari 2017 Geplaatst: 4 januari 2017 Haha Ann, nee gelukkig niet. Ben wel heel lang bezig geweest met de blaadjes wassen. Erny, dat viel me ook op, wel veel slakken maar weinig slakkenvraat. Goed idee om hier en daar een krop neer te zetten als 'lokplant'.
appelvrouw Geplaatst: 5 januari 2017 Geplaatst: 5 januari 2017 Een enkele prei uit de tuin gegeten en wat rode kool ( uit de kas) in salade. Verder eet ik nu toch wel veel asperges uit de vriezer. Lang leve het seal-apparaat ! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Charly Geplaatst: 6 januari 2017 Geplaatst: 6 januari 2017 Smoor met eigen-tuin boontjes en courgette uit de vriezer. En een paar eigen piepers van zolder. Paprika en kip helaas nog niet uit eigen tuin.Oh en wel met wat hulp uit een zakje... (zou dat 100% natuurlijk nou een goedkope verkooptruc zijn? Zo ja, ben ik er iig voor gevallen ) wees bevriend met kleine dingen
speets Geplaatst: 6 januari 2017 Geplaatst: 6 januari 2017 Géén winterwortel, want die kon ik gistermiddag al niet meer uit de grond krijgen "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
appelvrouw Geplaatst: 6 januari 2017 Geplaatst: 6 januari 2017 Uit de "tuin" van de buren: chocolade ricottacake met eigengemaakte ricotta en zelf afgeschepte room ipv boter..mmm een zaligheid! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
henkg Geplaatst: 6 januari 2017 Geplaatst: 6 januari 2017 Jet, die courgette uit de diepvries, was dat een beetje te eten?Niet te soppig / snotterig? Misschien een speciale bereidingstruc? 2025_teeltlijst (.xlsx)
appelvrouw Geplaatst: 6 januari 2017 Geplaatst: 6 januari 2017 Ach, het is nooit als verse courgette. Ik seal het (vacuüm) zakje en wok de stukjes courgettes of gebruik ze als soep dat is prima, samen met kerrie, ui en eventueel aardappel en dan de staafmixer erop. Mijn vriezer is ruim en ik eet graag mijn eigen biogroentjes dus ik doe het ermee.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 januari 2017 Geplaatst: 8 januari 2017 Pompoen soep aan het maken van een butternut hij was zo zoet dat hij rauw zelfs smaakte de cavia's vechten om de stukken schil.
Aanbevolen berichten