Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ow, die loempia's lijken me lekker! Die ga ik binnenkort eens maken met tofu en allerlei groente uit de tuin.

Vandaag hadden we witte kool (mijn tot dusver eerste en enige mooi gelukte) met aardappeltjes uit de tuin en vegan schnitzels. De kool was heerlijk, veel minder stronk dan in gekochte kolen, en ook veel sneller gaar (gewokt met ui en kruiden, heeeel veel kerrie). Hij was ook wel iets kleiner dan uit de winkel, maar precies genoeg voor vier man.

Geplaatst:

Jorieke, je hebt een goed punt hoor, want die tofu is helemaal niet nodig, maar ik wilde weer eens proberen of ik stukjes tofu smakelijk en ook lekker qua hoe noem je dat, consistentie? kon maken. Tot dusver is dat me namelijk niet gelukt. Maar nu jij het zegt is het wellicht verstandiger om los van de loempia's nog wat probeersels te doen met die tofu, en er gewoon lekkere groenteloempia's van te maken.

Geplaatst:

Courgettesoep, een aanrader! Courgettes, munt, ui, knoflook en lavas uit eigen tuin. De room, paar maggieblokjes, water en de provencaalse kruiden dan weer niet. Heb veel courgetteplanten in de tuin en een beetje afwisseling in recepten is dan wel prettig. Dit recept is een blijver.

Geplaatst:

As we speak eet ik lekker mijn ontbijt. Of qua tijdstip meer een lunch...

De helft is al weggepikt door mijn koters die al wel op een normaal tijdstip hun ontbijt hadden. Blijkbaar ook voor hen lunchtijd.

Lekker vers Turks brood met feta, kruiden, pepertje en mini paprikaatjes en (gekochte) komkommer en tomaat.

52f7f7dd889e6475bd17f652f2dc6f00.jpg

Geplaatst:

Straks een lekkere kom courgettesoep, met courgette uit de tuin van dit jaar, ui eveneens van dit jaar en prei uit de vriezer van vorig jaar

Kan niet slecht zijn hé

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:

zoooo lekker: aardappeltje, snijbonen, courgette in spek en knof en thijm, komkommer, vleesje

niks gekruid want uet!

Geplaatst:
Courgette in spek....

Dat klinkt interresant ...vertel!

courgette beetje schuin snijden in ovale plakjes van 1 cm dik

insmeren met klein beetje olie-peper-thijm-knoflook mix

langwerpig plakje ontbijtspek eromheen wikkelen

in de grillpan voor 10 min, 1 keer omdraaien voor mooie streepjes

Geplaatst:

Ja RobO klinkt interessant idd! Do tell

Hier een rond spitskooltje, dat het desalniettemin prima zal doen in mijn pittige spitskoolstamppotje. Het is er het weer voor!

a96a40ca5aaa32596ae33d9dbfadcf20.jpg

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Risotto met zelfgekweekte oesterzwammen! Hehe, ik heb ze onderhand uit de kweekdoos gekeken! Mooie vlezige zwammen zeg. Ik had ze al gechopt toen ik me bedacht dat ik geen foto ervan had gemaakt. Desondanks nomnomnommm

Het was te weinig. Mijn dreumesen hebben gegeten alsof ze al 3 dagen niet hadden gegeten... Zullen de zelfgekweekte zwammen wel zijn.

Geplaatst:

Lasagne met ontzettend veel ui en een salade met alles uit de tuin op tomaat na. Smaakte erg lekker, terwijl ik eerst mopperde op manlief voor de hoeveelheid ui. Was zo'n 1,5 kilo

Volgende x weer zo!

Geplaatst:

Rijk gevoel blijft dat toch he BT!

Wij pasta met saus met taugé en peultjes. Alleen hadden we dat niet. En dus met gehakselde worteltjes en stukjes snij-/spek-/sperzieboon. En natuurlijk veel knof, ui, tomaten, paprika en wat gehakt. Yep lekker!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Spaghetti bolognese met tomaten, tijm, rozemarijn, basilicum, worteltjes en gourgette uit eigen tuin. Smaakt zoveeel lekkerder dan !

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...