pippi Geplaatst: 18 juli 2017 Geplaatst: 18 juli 2017 Ow, die loempia's lijken me lekker! Die ga ik binnenkort eens maken met tofu en allerlei groente uit de tuin. Vandaag hadden we witte kool (mijn tot dusver eerste en enige mooi gelukte) met aardappeltjes uit de tuin en vegan schnitzels. De kool was heerlijk, veel minder stronk dan in gekochte kolen, en ook veel sneller gaar (gewokt met ui en kruiden, heeeel veel kerrie). Hij was ook wel iets kleiner dan uit de winkel, maar precies genoeg voor vier man.
Jorieke123 Geplaatst: 18 juli 2017 Geplaatst: 18 juli 2017 Ik zou de tofu dan weglaten, gewoon alleen groente en wat mihoen enz. Wij aten laatst een groenteloempia bij de snackbar en daar zat ook geen vleesvervanger in. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
pippi Geplaatst: 18 juli 2017 Geplaatst: 18 juli 2017 Jorieke, je hebt een goed punt hoor, want die tofu is helemaal niet nodig, maar ik wilde weer eens proberen of ik stukjes tofu smakelijk en ook lekker qua hoe noem je dat, consistentie? kon maken. Tot dusver is dat me namelijk niet gelukt. Maar nu jij het zegt is het wellicht verstandiger om los van de loempia's nog wat probeersels te doen met die tofu, en er gewoon lekkere groenteloempia's van te maken.
Flup Geplaatst: 19 juli 2017 Geplaatst: 19 juli 2017 Courgettesoep, een aanrader! Courgettes, munt, ui, knoflook en lavas uit eigen tuin. De room, paar maggieblokjes, water en de provencaalse kruiden dan weer niet. Heb veel courgetteplanten in de tuin en een beetje afwisseling in recepten is dan wel prettig. Dit recept is een blijver.
Mellie Geplaatst: 19 juli 2017 Geplaatst: 19 juli 2017 As we speak eet ik lekker mijn ontbijt. Of qua tijdstip meer een lunch... De helft is al weggepikt door mijn koters die al wel op een normaal tijdstip hun ontbijt hadden. Blijkbaar ook voor hen lunchtijd. Lekker vers Turks brood met feta, kruiden, pepertje en mini paprikaatjes en (gekochte) komkommer en tomaat.
sytox1990 Geplaatst: 19 juli 2017 Geplaatst: 19 juli 2017 Gisteren potato wedges gemaakt met kruiden uit eigen "tuin" (laurier,tijm,basilicum,pijpajuin) met verse kerstomatjes en rucola.
Karietje Geplaatst: 20 juli 2017 Geplaatst: 20 juli 2017 Straks een lekkere kom courgettesoep, met courgette uit de tuin van dit jaar, ui eveneens van dit jaar en prei uit de vriezer van vorig jaar Kan niet slecht zijn hé Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
RobO Geplaatst: 20 juli 2017 Geplaatst: 20 juli 2017 zoooo lekker: aardappeltje, snijbonen, courgette in spek en knof en thijm, komkommer, vleesjeniks gekruid want uet!
jootje Geplaatst: 20 juli 2017 Geplaatst: 20 juli 2017 Courgette in spek....Dat klinkt interresant ...vertel!
Jeanne heijmans Geplaatst: 20 juli 2017 Geplaatst: 20 juli 2017 Mooie grote peper afgesneden voor de nasi
RobO Geplaatst: 21 juli 2017 Geplaatst: 21 juli 2017 Courgette in spek....Dat klinkt interresant ...vertel! courgette beetje schuin snijden in ovale plakjes van 1 cm dikinsmeren met klein beetje olie-peper-thijm-knoflook mixlangwerpig plakje ontbijtspek eromheen wikkelenin de grillpan voor 10 min, 1 keer omdraaien voor mooie streepjes
Charly Geplaatst: 25 juli 2017 Geplaatst: 25 juli 2017 Ja RobO klinkt interessant idd! Do tell Hier een rond spitskooltje, dat het desalniettemin prima zal doen in mijn pittige spitskoolstamppotje. Het is er het weer voor! wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 25 juli 2017 Geplaatst: 25 juli 2017 Risotto met zelfgekweekte oesterzwammen! Hehe, ik heb ze onderhand uit de kweekdoos gekeken! Mooie vlezige zwammen zeg. Ik had ze al gechopt toen ik me bedacht dat ik geen foto ervan had gemaakt. Desondanks nomnomnommm Het was te weinig. Mijn dreumesen hebben gegeten alsof ze al 3 dagen niet hadden gegeten... Zullen de zelfgekweekte zwammen wel zijn.
Jorieke123 Geplaatst: 27 juli 2017 Geplaatst: 27 juli 2017 Pasta met tomaatjes en basilicum en knoflook en cheddar kaas (moest eigenlijk Parmezaanse kaas zijn, maar die is nog lang niet rijp ) https://lekkertafelen.nl/recepten/tagliatelle-met-cherrytomaatjes-en-basilicum/ Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 27 juli 2017 Geplaatst: 27 juli 2017 Lasagne met ontzettend veel ui en een salade met alles uit de tuin op tomaat na. Smaakte erg lekker, terwijl ik eerst mopperde op manlief voor de hoeveelheid ui. Was zo'n 1,5 kilo Volgende x weer zo!
balkontuinder Geplaatst: 27 juli 2017 Geplaatst: 27 juli 2017 Broccolli met aardappeltjes met knoflook en tijm uit de oven. Alles uit de tuin!
Charly Geplaatst: 27 juli 2017 Geplaatst: 27 juli 2017 Rijk gevoel blijft dat toch he BT! Wij pasta met saus met taugé en peultjes. Alleen hadden we dat niet. En dus met gehakselde worteltjes en stukjes snij-/spek-/sperzieboon. En natuurlijk veel knof, ui, tomaten, paprika en wat gehakt. Yep lekker! wees bevriend met kleine dingen
jootje Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 De courgette in spek van Robo gegeten.....echt lekker! Een blijvertje, RobO!
aalterse-willy Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 Patisson en gele courgette met tomaat en een peperke. Dat met feta kaas in de oven. Was heel lekker. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Cupcakeje Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 Spaghetti bolognese met tomaten, tijm, rozemarijn, basilicum, worteltjes en gourgette uit eigen tuin. Smaakt zoveeel lekkerder dan !
Jorieke123 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 Tomatensoepje van vorig jaar, en gekocht stokbrood met gekochte kruidenboter die over waren van de BBQ gisteren Oh en een bakje komkommer en paprika, wel weer uit eigen tuin Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jeanne heijmans Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 Morgen bij de bbq een komkommersalade, natuurlijk uit eigen tuin de komkommer dan.maandag sla uit de tuin,met bieslook.
Aanbevolen berichten