Jump to content

Recommended Posts

Posted

Afgelopen weekend heb ik in een restaurant gele bietjes gegeten. Het viel mij op dat deze heel zacht van smaak waren. Mijn man houdt niet van bietjes, maar deze vond hij lekker.

Reden om ze komend seizoen te willen zaaien. Maar, zijn er ook verschillende soorten gele bietjes, en zo ja, welke kan ik dan het beste zaaien?

Groet,

Monique

Posted

Je hebt pb, mocht je bij vd Wal gaan bestellen. Kan je met mijn bestelling meeliften als je wilt.

Chioggia inderdaad ook heerlijk zoet! Is favoriet tot nog toe.

Posted
:mrgreen: Kokopelli gegoogled, krijg ik een smartshop Jet

Haha Monique hier heb je een link. IK vind ze niet in het Nederlands, toch zou er een Nederlandse site moeten zijn..dacht ik. Ik koop de zaden hier ter plekke, wij zijn op ons dorpsfeest een zadendependance voor Kokopelli.

http://www.kokopelli-be.com/boutic/bou_list.cgi?codefam=bet

Ze zijn uitverkocht zag ik.

Ik heb trouwens de drie mooiste bietjes apart gehouden voor de zaadteelt..daar kan je dus een volgend jaar van krijgen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Posted

Dank jullie wel allemaal! Ik ga gewoon 2 soorten halen bij Van der Wal (zit bij mij om de hoek) en zie welke ik de lekkerste vind!

Groetjes,

Monique

Posted

Ik heb hier Keukenraap goudbal. Maar een raap en een biet is niet hetzelfde toch

Indien gewenst wil ik (als je na uw bestelling zaden te veel hebt) wel wat gele rapen tegen gele bieten ruilen

Posted

Raapjes ken ik eigenlijk niet, alleen koolrabi, is dat hetzelfde? Dat stoof ik met mosterdsaus.

Geen idee of ik straks zaadjes over heb, ik lees net dat ik misschien ook wel meerdere keren kan zaaien. Ik houd van jonge groenten, dus oogst snel.

Posted

Hmm Ik vind raapjes en bietjes toch duidelijk heel anders smaken. Ook de teelt is anders. Raapjes zijn een koolsoort. Eigenlijk is de vorm het enige waarin ze op elkaar lijken.

Raapjes zijn ook niet zo geschikt om ingevroren te bewaren. Zijn dan niet meer lekker, bitterig, slap. Smaken vers meer richting radijs.

Bietjes zijn zoeter. Je kunt ze (zoetzuur, met appel en ui eventueel, klaargemaakt) erg goed ingevroren bewaren en weer eten.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.