harmony Posted January 6, 2015 Posted January 6, 2015 Afgelopen weekend heb ik in een restaurant gele bietjes gegeten. Het viel mij op dat deze heel zacht van smaak waren. Mijn man houdt niet van bietjes, maar deze vond hij lekker. Reden om ze komend seizoen te willen zaaien. Maar, zijn er ook verschillende soorten gele bietjes, en zo ja, welke kan ik dan het beste zaaien? Groet,Monique Quote
Gemma Posted January 6, 2015 Posted January 6, 2015 Mij bevalt Burpee Golden altijd erg goed.Ik bestel dat soort zaden bij Van der Wal. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
appelvrouw Posted January 6, 2015 Posted January 6, 2015 Ik had golden grex..bij Kokopelli vandaan. Ook een erg lekker bietje Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
harmony Posted January 6, 2015 Author Posted January 6, 2015 Kokopelli gegoogled, krijg ik een smartshop Jet Quote
Jorieke123 Posted January 6, 2015 Posted January 6, 2015 Jonge voederbietjes ('slechts' 2 maal groter dan een normaal bietje) zijn ook erg lekker. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
annemiek123 Posted January 6, 2015 Posted January 6, 2015 Ik heb ook de gele burpee golden, erg lekker, net zoals de zoete rood-roze-wit gestreepte chioggia biet! ook zachter van smaak Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com
Erny Posted January 6, 2015 Posted January 6, 2015 Je hebt pb, mocht je bij vd Wal gaan bestellen. Kan je met mijn bestelling meeliften als je wilt. Chioggia inderdaad ook heerlijk zoet! Is favoriet tot nog toe. Quote
appelvrouw Posted January 6, 2015 Posted January 6, 2015 Kokopelli gegoogled, krijg ik een smartshop Jet Haha Monique hier heb je een link. IK vind ze niet in het Nederlands, toch zou er een Nederlandse site moeten zijn..dacht ik. Ik koop de zaden hier ter plekke, wij zijn op ons dorpsfeest een zadendependance voor Kokopelli.http://www.kokopelli-be.com/boutic/bou_list.cgi?codefam=betZe zijn uitverkocht zag ik.Ik heb trouwens de drie mooiste bietjes apart gehouden voor de zaadteelt..daar kan je dus een volgend jaar van krijgen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
harmony Posted January 6, 2015 Author Posted January 6, 2015 Dank jullie wel allemaal! Ik ga gewoon 2 soorten halen bij Van der Wal (zit bij mij om de hoek) en zie welke ik de lekkerste vind! Groetjes,Monique Quote
geertlaurent Posted January 6, 2015 Posted January 6, 2015 Ik heb hier Keukenraap goudbal. Maar een raap en een biet is niet hetzelfde toch Indien gewenst wil ik (als je na uw bestelling zaden te veel hebt) wel wat gele rapen tegen gele bieten ruilen Quote
harmony Posted January 6, 2015 Author Posted January 6, 2015 Raapjes ken ik eigenlijk niet, alleen koolrabi, is dat hetzelfde? Dat stoof ik met mosterdsaus.Geen idee of ik straks zaadjes over heb, ik lees net dat ik misschien ook wel meerdere keren kan zaaien. Ik houd van jonge groenten, dus oogst snel. Quote
geertlaurent Posted January 6, 2015 Posted January 6, 2015 Keukenraap Gele biet lijkt daar best wel op hè. Hier zat er 10 gr. in een zakje daar kan ik zo'n 300 rapen mee zaaien Quote
Estemy Posted January 12, 2015 Posted January 12, 2015 Nee, dat is niet hetzelfde plant, maar ik den dat de smaak misschien wel ter vergelijken is. Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
weknow Posted January 12, 2015 Posted January 12, 2015 Hmm Ik vind raapjes en bietjes toch duidelijk heel anders smaken. Ook de teelt is anders. Raapjes zijn een koolsoort. Eigenlijk is de vorm het enige waarin ze op elkaar lijken. Raapjes zijn ook niet zo geschikt om ingevroren te bewaren. Zijn dan niet meer lekker, bitterig, slap. Smaken vers meer richting radijs.Bietjes zijn zoeter. Je kunt ze (zoetzuur, met appel en ui eventueel, klaargemaakt) erg goed ingevroren bewaren en weer eten. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
harmony Posted January 12, 2015 Author Posted January 12, 2015 Bietjes en raapjes vind ik ook niet op elkaar lijken qua smaak, ze zijn wel allebei rond Quote
Recommended Posts