Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aanbod en vraag, MTFD 2015 Jorieke. Nog wat nieuwe zaken!


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Ik heb van die gele netelachtigen met gevlekt blad bedoel je die?(http://www.natuurnieuwegein.nl/geel/bonte_gele_dovenetel.html ) Wat ook erg goed gaat is de lage smeerwortel..heb ik ook als je wilt zie http://www.phengels.fr/macro9-59.html

Verder kan je ook goed lieve vrouwe bedstro aanplanten en bv bont zevenblad, ( die laatste heb ik niet) en ik heb ook eventueel deze voor je: http://www.waterwereld.nu/phaeum.php

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gevlekte dovenetel is hier ook geel, en van die paarse ben ik zelf ook niet onder de indruk van pollen, dus die laat ik maar voor wat het zijn.

Schijnaardbeien kan ik in polletjes aanleveren. Die hebben momenteel al vrucht:groen. Helaas hebben de vruchtjes niet veel smaak. Verder is het gewoon aardbeienblad, en zien ze er uit als bosaardbei.

Zevenblad kan ik ook nog steeds aanleveren, al denk ik dat zelfs zevenblad niet bestand is tegen die wroetende varkens van je.

Guldenroede vind ik ook een woekeraar. Hebben die varkens nog planten die giftig voor ze zijn??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Appelvrouw: Ja die netel is mooi, en die smeerwortel ook Lievevrouwebedstro lijkt het hier niet zo goed te doen. Ik heb plantjes in de kruidentuin staan, en het gras neemt het veldje nu al over (en das lastig wieden).

Er staat al heel wat zevenblad, en dat doet het een stuk beter de afgelopen 2 jaar. Daarvoor was er nog teveel zon en daar houdt het blijkbaar niet van. De bonte variant heb ik er wel eens uitgeplant (gekregen op een MTFD ) maar die heb ik nooit meer terug gevonden.

 

Schijnaardbeien zien er ook goed uit Jasmin. Die passen er vast Dat de vruchtjes niet eetbaar zijn geeft niet. Ik heb aardbeien zat om te plukken

Guldenroede heb ik staan, breidt zich hier amper uit. En is wat te hoog voor in dat bosje. Ik heb liever lager spul. Er komen geen varkens, alleen honden. Dus gevaar voor giftigheid is er niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jorieke

 

Mag ik het boek "Koken op hout" ? Heb nu eindelijk mijn Houtfornuis staan.

Ik ga vandaag nog vlierbes-stekken maken voor je ( mochten ze nog niet genoeg wortel hebben op de MFD dan breng ik ze later een keer voorbij).

De Bergbasilicum heeft het niet gered hier (op 1 klein stekje na) maar ga in Juni in Oosterijk weer op zoek naar nieuwe plantjes

of heb je iets anders nodig dat ik vanauit duitsland kan meenemen?

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Link naar reactie
Delen op andere sites

vlierplanten, buddleya's en mogelijk een walnoot ga ik meenemen, even als (gekweekte) smeerwortel en wat ander kruipspul, heb genoeg, de autoruimte is de limiet

 

Een kruidvenkeltje retour zou leuk zijn, scheelt mij zaaien

 

Enig idee of je gele frambozen ook aan de wandel zijn?

mijn vleesverzoek via de speciale link doorgegeven.

Tot mei!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jorieke,

Als niemand nog interesse heeft getoond voor het boek " biologisch tuinieren", heb ik wel belangstelling voor dat boek. Ik ga in mijn eigen tuin wat kruipers bijelkaar zoeken...

Zenegroen en lelietje van dalen? Is dat wat?

 

Groetjes Francis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jorieke, zou jij toevallig nog een bont eeuwig moes stekje voor me over hebben?

 

Ik heb zelf zaadjes van echinacea, maar dat is wel een mix van verschillende kleuren. Of ik kan azijn of zout voor je meenemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat ik het boekje over hobbydieren mag.

Ik heb vandaag een boekje over bakken (recepten) gekocht op de vrijmarkt, omdat iemand hier daar belangstelling voor had, mits ik het me goed herinner. Ik meende dat jij dat was, maar ik kan je ruillijst niet terug vinden. Was jij het die een boekje vroeg over taarten en gebak of wil je die?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...