Jenneke Geplaatst: 16 juli 2015 Geplaatst: 16 juli 2015 Nou dan eindelijk eens een update over mijn koolrabi. Ik ben nog in de race, maar ik denk niet dat ik nog enige kans maak. Door allerlei omstandigheden kom ik dit seizoen niet zo erg aan m'n moestuin toe. De koolrabi heb ik veel te laat gezaaid en daarna hebben ze veel te lang en met te veel samen in de plastic bekertjes gestaan. Pas begin deze week had ik gelegenheid één van m'n moestuinbakken in orde te maken en o.a. de koolrabiplantjes er in te zetten. Ze hebben dus een behoorlijke groeiachterstand. Hopelijk trekt het nog bij en kan ik er nog wat van oogsten Quote
GTman Geplaatst: 17 juli 2015 Geplaatst: 17 juli 2015 Je kunt van koolrabi ook "blokjes" maken. De koolrabi hoeft alleen in blokjes gesneden te worden (wel eerst goed de buitenkant schillen). Deze blokjes koken en serveren met witte- of roomsaus. lekker! Quote
Erny Geplaatst: 17 juli 2015 Geplaatst: 17 juli 2015 Helaas ben ik door die toestand met mn enkel niet aan het zaaien van de koolrabi toegekomen. Dus voor mij is de race nooit begonnen. De koolrabi-kweek is doorgeschoven naar volgend jaar. Ze zien er wel práchtig uit zeg... Quote
geertlaurent Geplaatst: 17 juli 2015 Geplaatst: 17 juli 2015 Begint nu echt zichtbaar (tegenover de andere in men tuin) groter en groter te worden. Quote
lovebug356 Geplaatst: 17 juli 2015 Geplaatst: 17 juli 2015 Bij deze mijn koolrabi. Ik zit wel met een achterstand, als de blaadjes 5 cm waren zijn ze volledig kaal gegeten door konijnen (denk ik). Toch nog iets van geworden. Quote
greetje Geplaatst: 18 juli 2015 Geplaatst: 18 juli 2015 ook ik meld me af voor de vorstelijke finale2x gezaaid en het werd niks, nada noppes Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Frans Geplaatst: 18 juli 2015 Geplaatst: 18 juli 2015 De reden van het vandaag al oogsten is het eerste verschijnsel van een beginnend scheurtje. Wat dat betreft hoop ik op de coulance van de jury. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
HuubvG Geplaatst: 18 juli 2015 Geplaatst: 18 juli 2015 Ik wens de deelnemers een groeizame eindsprint! Dit keer niet meegedaan omdat ik geen geschikt stuk moestuin had. Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 juli 2015 Geplaatst: 18 juli 2015 Frans Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Itoero Geplaatst: 18 juli 2015 Geplaatst: 18 juli 2015 dat is einen groten! Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Uppy Geplaatst: 19 juli 2015 Geplaatst: 19 juli 2015 Netjes hoor. Quote https://www.facebook.com/pages/Uppys-moestuin/429899817149798
loes Geplaatst: 20 juli 2015 Geplaatst: 20 juli 2015 vorige week al geoogst. de slakken vonden de koolrabi iets te lekker (met een van de slakkengaten ) Quote
Itoero Geplaatst: 21 juli 2015 Geplaatst: 21 juli 2015 Er maakt er een nieuwe groeipuntjes op de bol.Hoe komt dit? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Uppy Geplaatst: 21 juli 2015 Geplaatst: 21 juli 2015 Bij mij beginnen de laatste 2 dat ook te doen.Ik weet het ook niet.De onderste bladeren vallen eraf en bovenop begint hij opnieuw.Die van jou is ook niet meer echt rond, bij mij worden ze een beetje vierkant. Quote https://www.facebook.com/pages/Uppys-moestuin/429899817149798
Itoero Geplaatst: 21 juli 2015 Geplaatst: 21 juli 2015 Misschien maakt die extra groeipunten aan na een pebaald aantal bladeren. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
hoekman Geplaatst: 22 juli 2015 Geplaatst: 22 juli 2015 Het aantal deelnemende planten dunt bij mij bijzonder hard uit. Een klein barstje erin. (oorzaak onbekend: vogels of insecten) En daarna rot de hele knol vanaf bovenaf weg. Van een volgende zal ik een foto maken. Wie weet de oorzaak? De dikste bollen zullen nu 8 a 10 cm in doorsnede zijn. Quote
Uppy Geplaatst: 23 juli 2015 Geplaatst: 23 juli 2015 De laatste 2 worden frankenrabi's.Wat een gedrochten worden het. Quote https://www.facebook.com/pages/Uppys-moestuin/429899817149798
Itoero Geplaatst: 23 juli 2015 Geplaatst: 23 juli 2015 Wat een beest!Die doet me denken aan een afgetrainde spierbundel. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Yosha Geplaatst: 23 juli 2015 Geplaatst: 23 juli 2015 Frankenrabi's Misschien kun je er straks een eng gezichtje in snijden, zoals bij een pompoen met halloween. Quote
willywortel Geplaatst: 25 juli 2015 Geplaatst: 25 juli 2015 (aangepast) Beste hoekman, Heb hier ook elk jaar weer last van.prachtige koolrabi's van 3 a 4 kg en dan opeens de rot erin met die kenmerkende stank. Door de vogels komt het zeker niet want ik heb er een net overheen. Anders wordt alles door die vraatzuchtige duiven opgevreten. Het viel me deze week op dat er witte vlieg in zit, maar weet niet of dit de oorzaak is. Ik heb deze week ook weer de eerste met een rotte plek voortijdig moeten oogsten. 25 juli 2015 aangepast door Gast Quote
Itoero Geplaatst: 25 juli 2015 Geplaatst: 25 juli 2015 Hier zijn m'n twee wedstrijdkoolrabi's.De eerste is een pak groter dan de tweede. Hij is bijna dubbel zo groot.Ik hoop dat ze niet barsten door al de regen. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
hoekman Geplaatst: 25 juli 2015 Geplaatst: 25 juli 2015 Beste hoekman, Heb hier ook elk jaar weer last van.prachtige koolrabi's van 3 a 4 kg en dan opeens de rot erin met die kenmerkende stank. Door de vogels komt het zeker miet want ik heb er een net overheen. Anders wordt alles door die vraatzuchtige duiven opgevreten. Het viel me deze week op dat er witte vlieg in, maar weet niet of dit de oorzaak is. Eindelijk reageert er iemand op mijn vraag. Ik heb dit probleem eigenlijk met veel meer kolen. Kan het door omstandigheden komen. Zo heb ik een nogal schaduwrijke tuin met een voedingsrijke grond. Kan dit invloed hebben. Zijn bij williewortel de omstandigheden ook zo? 3 a 4 kg is natuurlijk wel heel veel. Ik zit met de zwaarste rond de 500 gram. Wel nog +/- 6 rabi's in de wedstrijd. Quote
geertlaurent Geplaatst: 25 juli 2015 Geplaatst: 25 juli 2015 Ok hoop dat de regen deze avond even op pauze gaat, dan kan ik nog even een foto gaan maken in de tuin. 2 zijn goed dik aan worden maar nog geen monsters zoals hierboven. Quote
hoekman Geplaatst: 25 juli 2015 Geplaatst: 25 juli 2015 Met zoveel water zullen er nogal wat monsters barsten. Als ze niet in de kas staan. We wachten af. Quote
Itoero Geplaatst: 26 juli 2015 Geplaatst: 26 juli 2015 Wat zie je als uw koolrabi doorschiet? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.