Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou dan eindelijk eens een update over mijn koolrabi. Ik ben nog in de race, maar ik denk niet dat ik nog enige kans maak. Door allerlei omstandigheden kom ik dit seizoen niet zo erg aan m'n moestuin toe. De koolrabi heb ik veel te laat gezaaid en daarna hebben ze veel te lang en met te veel samen in de plastic bekertjes gestaan. Pas begin deze week had ik gelegenheid één van m'n moestuinbakken in orde te maken en o.a. de koolrabiplantjes er in te zetten. Ze hebben dus een behoorlijke groeiachterstand. Hopelijk trekt het nog bij en kan ik er nog wat van oogsten

2lwacew.jpg

Geplaatst:

Je kunt van koolrabi ook "blokjes" maken. De koolrabi hoeft alleen in blokjes gesneden te worden (wel eerst goed de buitenkant schillen). Deze blokjes koken en serveren met witte- of roomsaus. lekker!

Geplaatst:

Helaas ben ik door die toestand met mn enkel niet aan het zaaien van de koolrabi toegekomen. Dus voor mij is de race nooit begonnen.

De koolrabi-kweek is doorgeschoven naar volgend jaar.

Ze zien er wel práchtig uit zeg...

Geplaatst:

image99341437171162.jpg

Bij deze mijn koolrabi. Ik zit wel met een achterstand, als de blaadjes 5 cm waren zijn ze volledig kaal gegeten door konijnen (denk ik). Toch nog iets van geworden.

Geplaatst:

De reden van het vandaag al oogsten is het eerste verschijnsel van een beginnend scheurtje. Wat dat betreft hoop ik op de coulance van de jury.

IMG548484481437246876.JPG

IMG548670421437246904.JPG

IMG548174501437246866.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Het aantal deelnemende planten dunt bij mij bijzonder hard uit. Een klein barstje erin. (oorzaak onbekend: vogels of insecten) En daarna rot de hele knol vanaf bovenaf weg. Van een volgende zal ik een foto maken. Wie weet de oorzaak?

De dikste bollen zullen nu 8 a 10 cm in doorsnede zijn.

Geplaatst: (aangepast)

Beste hoekman,

Heb hier ook elk jaar weer last van.prachtige koolrabi's van 3 a 4 kg en dan opeens de rot erin met die kenmerkende stank. Door de vogels komt het zeker niet want ik heb er een net overheen. Anders wordt alles door die vraatzuchtige duiven opgevreten. Het viel me deze week op dat er witte vlieg in zit, maar weet niet of dit de oorzaak is. Ik heb deze week ook weer de eerste met een rotte plek voortijdig moeten oogsten.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Hier zijn m'n twee wedstrijdkoolrabi's.

De eerste is een pak groter dan de tweede. Hij is bijna dubbel zo groot.

Ik hoop dat ze niet barsten door al de regen.

eAMqbjE.jpg?1

o358flQ.jpg?1

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:
Beste hoekman,

Heb hier ook elk jaar weer last van.prachtige koolrabi's van 3 a 4 kg en dan opeens de rot erin met die kenmerkende stank. Door de vogels komt het zeker miet want ik heb er een net overheen. Anders wordt alles door die vraatzuchtige duiven opgevreten. Het viel me deze week op dat er witte vlieg in, maar weet niet of dit de oorzaak is.

Eindelijk reageert er iemand op mijn vraag. Ik heb dit probleem eigenlijk met veel meer kolen. Kan het door omstandigheden komen. Zo heb ik een nogal schaduwrijke tuin met een voedingsrijke grond. Kan dit invloed hebben. Zijn bij williewortel de omstandigheden ook zo?

3 a 4 kg is natuurlijk wel heel veel. Ik zit met de zwaarste rond de 500 gram. Wel nog +/- 6 rabi's in de wedstrijd.

Geplaatst:

Ok hoop dat de regen deze avond even op pauze gaat, dan kan ik nog even een foto gaan maken in de tuin. 2 zijn goed dik aan worden maar nog geen monsters zoals hierboven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...