Piroska Geplaatst: 25 februari 2015 Geplaatst: 25 februari 2015 Tuurlijk Janny, gewoon proberen! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Jorg Geplaatst: 26 februari 2015 Auteur Geplaatst: 26 februari 2015 santing28, JannyH jullie hebben zojuist een PM ontvangen. Voor de andere deelnemers: de zaadjes gaan morgen of zaterdag op de post. Quote
Jenneke Geplaatst: 26 februari 2015 Geplaatst: 26 februari 2015 Leuk Jorg, kijk er naar uit Welk ras is het nou uiteindelijk geworden? Of heb ik iets gemist Quote
Itoero Geplaatst: 27 februari 2015 Geplaatst: 27 februari 2015 Goed georganiseerd! Hoe zaai ik Koolrabi?Kunnen die in een verwarmde propagator met m'n tomaten en pepers? Ik doe vandaag een derde zaaironde. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Estemy Geplaatst: 28 februari 2015 Geplaatst: 28 februari 2015 Itoero, ook nog nooit van zaad gekweekt, maar de twee test-koolrabis, van mij, zijn heel snel gekiemd. Ik denk dat alles kan en mag, maar dit is wel een wedstrijd, dus je moet juist zelf alles uitproberen Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
Joyce12 Geplaatst: 28 februari 2015 Geplaatst: 28 februari 2015 Ik heb me ook ingeschreven. Ben erg benieuwd. Heb nog nooit koolrabi gekweekt of zelfs niet gegeten! Quote
Liekie Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Ik ben nu ook wel heel benieuwd naar het ras. En is het gelukt met alles verpakken enzo? Lijkt me enorm veel werk om alles ook nog fatsoenlijk bij te houden ook (laat ik maar toegeven dat dat niet mijn sterke kant is, dus dat respecteer ik altijd in anderen!) Quote
Noompi Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Zaden zijn binnen! Ras is 'Delikatess Blauwe'. Succes allemaal!! (edit: Even een betere foto erop gezet. Helaas heeft mijn camera vandaag een uitstapje... ) Quote http://noompisbm.blogspot.nl/
bio-fee Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Ha een paarse, mooi! Maar dit is niet een ras dat er lekkerder op wordt, als hij groter wordt, toch? Quote
Liekie Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Ha leuk! De TNT is er al mee in de weer!! Helaas is het niet een 'groot' ras idd. Dat wordt dus een mooi rijtje zetten voor de 'lekker' en 1 of 2 laten staan voor de wedstrijd. Ik had vorig jaar de witte, maar ook na langer staan werden ze niet echt heel groot/dik ofzo. Enkel houtig... Quote
Jenneke Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Ik vind het een heeeeeel klein beetje jammer dat het niet de Superschmelz is, maar aan de andere kant is het wel leuk dat je bij dit ras je er wat meer in zal moeten verdiepen hoe je deze het best zo groot mogelijk kunt krijgen.Over het algemeen ben ik een luie tuinier (ik duw een zaadje in de grond en wacht tot er wat gebeurt, verpotten probeer ik zo min mogelijk te doen, verder geef ik de boel water en voeg af en toe wat compost of mestkorrels toe), maar nu misschien toch maar eens wat meer in de koolrabi verdiepen. Krijgen we allemaal een heel zakje zaad geweldig zeg Als de inhoud het zelfde is als die van de witte, dan zit er genoeg in voor 10 vierkante meter. Dat worden dan heel wat potten koolrabi hier Ik had vorig jaar de Blaue Delikatess bij Vreeken gekocht, maar daar kwam nog niet eens de helft van op, verwacht dat dit zaad beter zal zijn, maar ik ga er toch maar lekker veel zaaien denk ik. Kan haast niet wachten tot de postbode komt Uurtje later:Zie ik net de postbode aankomen, gaat'ie eerst de rest van de straat doen 5 minuten later: Jaaaaaaaaaaaah, de zaden zijn binnen. Inderdaad een heel zakje. Wel gul hoor van De Bolster. De verkoopwaarde zit toch boven de 2 Euro per zakje. Daar krijgen ze nu wel postieve reclame voor terug natuurlijk, maar toch. En Jorg, bedankt voor al het werk dat je er in steekt Quote
kenbeimer Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Het avontuur kan beginnen! Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Estemy Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Mogen we nu al dan zaaien of moet ik nog op een bepaalde datum wachten? Want het is nu wel maart (competitieperiode maart tot augustus) en ik ga vandaag andere planten zaaien. En ik ben wel heel blij met deze ras, want Superschmelz heb ik al en ik vind de kleur heel speciaal. Ik zou graag alles in paars willen, maar helaas kweek ik geen broccoli meer en ik eet geen spruitjes (ik kweek eentje wel, want ik heb gratis zaden van Vreeken, maar die is niet paars). Met alleen rode kool heb je geen paarse tuin Nu nog afwachten of ik een reus krijg. De twee Superschmelz koolrabi's zijn al rond 4cm lang (midden februari gezaaid), dus ik krijg zeker een leuke competitie tussen de twee rassen (alleen voor mezelf, dat heeft niks te maken met teeltwedstrijd). Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
Jorieke123 Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Ik heb de zaden binnen, top. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Liekie Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Hier heeft de post ook een zakje gebracht. Bedankt Jorg voor de hele organsatie hiervan!! Nu eens gaan kijken hoe je ze 'dik' krijgt, want lekker waren ze al! Quote
Kibas Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Dank je Jorg voor alle moeite die je gedaan hebt. Mijn groene koolrabi's doen het altijd heel erg goed en met mijn paarse wordt het nooit wat, dus hier ligt wel een uitdaging voor mij. Quote
Itoero Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Hier nog geen zaadjes. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Noompi Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Komt vast binnenkort Itoero! Aangezien ik toch een zakje heb ga ik er alvast 2 zaaien. Geen idee of ik er genoeg tijd voor heb met de verhuizing maar we gaan het allemaal wel zien! Quote http://noompisbm.blogspot.nl/
Joyce12 Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Hier zijn de zaadjes ook binnen! Welk ras is het? Edit: zie het al staan! Quote
henkg Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Hier ook. Gelijk maar even de 1e serie gezaaid: Waarmee ik nu al aan de verplichting (minstens één foto van de teelt) heb voldaan Binnen een paar dagen ook nog even voldoen aan de andere verplichting: betalen! Dank aan Jorg, en zeker ook aan De Bolster. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
bio-fee Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Hier zijn de zaadjes ook goed aangekomen, dank je wel Jorg! (Alhoewel ik het toch wel raar blijf vinden dat we nu de grootste koolrabi gaan proberen te kweken van een ras dat erom bekend staat te verhouten als het te groot/oud wordt...Wat heb je eraan om een oneetbare koolrabi te produceren???) Quote
Piroska Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Hier nog niks maar dat kan ook zo nog 2 weken duren, dont worry, ik haal jullie wel weer in hoor! bio-fee, je ziet tijdens de groei toch wel vanzelf welke of welke 2 a 3 het heeeeel goed doen, die laat je gewoon doorgroeien en de rest eet je dan toch lekker op als ze op het lekkerst zijn? Dat is mijn plan in elk geval. Ik ga ze niet allemaal laten verhouten voor de wedstrijd. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
bio-fee Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Ja dat klopt Piroska, zo wil ik het ook wel gaan doen, maar ik snap alleen niet waarom er dan niet gekozen is voor een ras dat hier wél geschikt voor is. Er zijn er tenslotte ook, die wél lekker zijn als ze groter worden.Dit gaat een beetje tegen mijn goed-moestuinieren-gevoel in. Je creëert zo bewust een oneetbare plant. Dat vind ik gek. Quote
Jenneke Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Tja, ik ben het wel met je eens Bio-fee, maar er zijn er hier ook die wel heel blij zijn met dit ras. Dus ik ga het ook gewoon doen zoals Piroska zegt, en ik heb de Superschmelz er zelf bij gekocht, kan ik mooi vergelijken.Bovendien ben ik wel heel blij dat het dit jaar biologische zaden van De Bolster zijn. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.