Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

MTFD 2015 Jasmin CHECK PLEASE (niet alles klopt)


jasmin

Aanbevolen berichten

Wat een administratie allemaal zeg... poeh... ik ben aan het labelen. De voorgaande dagen alles aan het oppotten. En we komen maar met een klein autootje.... oeee.....

 

Als het op het laatste moment niet past, doe ik mogelijk een paar stevigere planten in een zak, ipv pot.

 

Echter, voor het laatste moment zijn er nog aanbiedingen van mijn man, die ook meekomt.

- duizendschoon in potten, inmiddels twee-jarig, dus dit jaar bloeien

- zaailingen Zinnia

- zaailingen afrikaantjes (volgens mij de lage, maar je kan verrast worden)

- doperwten Rondo

- stokbonen paars, Cosse violette

- stokbonen Mechelse tros

- zaad courgette Table King, bewaarcourgette (VanderWal, gekocht, geen eigen teelt)

- zaad Broccoli Purple sprouting

- zaad duivenbonen

- ook hij heeft dahliaknollen

 

Hij heeft zelf geen wensen, want hij is niet bekend met ons ruilsysteem. Maar als je een leuke ruil kan bedenken, overleg ik met hem. Hij houdt van mooie bloemen, zaad of plantje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee, neem je voor de tripmadam (woekerende vetplant) een plastic zak en een krant mee? Dan kan je het ter plekke uit mijn muurtje trekken, in de krant pakken, wat nat maken, en er een zak omheen doen. Thuis een schep grond er op, of meteen in gaatjes enz. drukken en even goed nat maken en houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jasmin, mocht er nog een kleine duizendschoon over blijven, vind ik die heel erg leuk! (hallo, nostalgie Mijn oma had er altijd gigantisch veel van staan, vrolijke dingetjes!).

 

Ik heb niet zoveel bloempjes in de aanbieding, zo uit mijn hoofd wel:

- zaad papaver somniferum

- zaad californian poppy

- zaad papaver yves (denk ik)

- violtje frosted chocolate

- ... ik moet thuis even kijken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde maar even zeggen, dat die courgette "table king" (die je man meebrengt) een echte aanrader is. Wat steviger dan een gangbare courgette en inderdaad na maanden nog erg lekker. We hebben de laatste in februari j.l. opgegeten, was nog als "vers geoogst". Ik vind persoonlijk dat je er veel aanvragen voor zou moeten krijgen! (Mochten ze echt "over" zijn, dan wil ik best een plantje weer daarvan! )

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je man nog een zaailing platte peterselie heeft dan hou ik me aanbevolen. En die table king wil ik ook wel proberen als er nog wat over is. Ik heb nog wel zaadjes van de klimkommer en klimcourgette over. Die neem ik wel mee, voor het geval daarvoor belangstelling is.

met groene groet,

 

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is alleen zaad nog van de Table King. Bij ons was het bewaren niet zo goed gegaan. De courgettes op zolder zijn volgens mij snot geworden. In de huiskamer in het volle licht heb ik er hier nog twee van vorig jaar, maar van diepgroen gingen ze naar geel. Geel nog niet geproefd. Ik heb zo'n idee dat het dan bitter smaakt of zo. Maar dat weet ik dus niet zeker. Als sier liggen ze ook leuk op een schaal.

 

Ik noteer jullie allemaal op de lijst. Van de Table King doe ik dan 2 zaadjes per persoon, dan moet het altijd lukken (er zijn ongeveer 10 zaden ter beschikking). Ter ruil zou ik naar jullie eigen inzicht graag bloemetjes willen. Zaad of zaailingen of polletjes, maar niet van planten die supergroot worden (dus niet een vierkante meter per plant). Niks ingewikkelds, alles is leuk wat kleur geeft, en wat manlief nog niet heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn niet klein hoor....

 

We nemen er een paar mee voor de weggeeftafel, mocht je nog zaad hebben van iets anders dan hier boven, dan is dat welkom.

 

 

Heb je iets aan:

-lamsoor

-zomerplox

-alyssum

-leeuwenbekje

- portulak

?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Check deze lijst aub! Ik ga mijn lijst sluiten, en er klopt het een en ander niet. Vanuit mijn geheugen kregen meer mensen gele herfstfamboos,bijvoorbeeld. ik kan er maar 2 genoteerd zien. Alles wat hieronder staat gaat mee, plus nog een surplus waarvan ik vermoed dat ik toegezegd heb, maar geen garantie of dat weer klopt. Ik doe mijn best, dat wel.

 

Voor het moment wil ik eerst dat alle toezeggingen ook kloppen en klaargezet zijn. Last minute verzoeken zijn prima, maar geen garanties.

 

Ruiltafel: ik heb allerlei zaailingen voor de ruiltafel, teveel gezaaide plantjes, ook uit de volle grond. (snjbiet, rode witlof, palmkool etc.), en ook van de vensterbank (onder andere basilicum, zinnia, tatsoi etc.)

 

 

Ik geef:

boek Jan Wolkers [JEt]

meerdere dahliaknollen ongesorteerd [Nasuada]

een zakje zooizaad (nee, géén typefout: zooizaad ligt op de bodem van de dozen en laatjes waarin je je zakjes bewaart) [Jorieke] plus schijnaardbeien

8 aardbeienplanten Eve's Delight (doordragend) [Goldfish]

klusje dahliaknollen [spike]

klusje aardbeien [salempie]

belladonna, zaad indiaanse salie [indy]

lege potjes (veel) en rozemarijn + verrassing [balkontuinder]

2 gewortelde vlierstekken en een kippendrinkbak [Jorieke]

gele herfstframboos, dahliaknol [cupecake]

Calendulazalf [ciska]

klusje aardbeien [Melissa]

rabarber, rood [goldfish]

2x zwarte bessen [Willy]

2x gele herfstframboos, palmkool, dopjes [Erny]

maiskorrels, soisam [bouwvrouwe]

kamille [kim]

St.Janskruid [sugarlevi]

vrouwenmantel en dropplant [esther76]

kamperfoelie, zaailingen van palmkool en Green Ruffles {Weknow]

Kamille [Koolrabi]

compostwormen [Anna]

Lentekriebels [ RobO ]

Dahlia [ SuusP ]

 

vanaf 29/4

platte peterselie zaailingen [ Indy]

duizendschoon [ angela ]

duizendschoon [ prettig gestoord ]

duizendschoon [ kim ]

duizendschoon, zinnia [Appelvrouw ]

zaad Table King [Weknow ]

zaad Table King [ Angela ]

zaad Table King, platte peterselie [koolrabi ]

theeplanten selectie, verrassingspakket voor Pa [ simke ]

 

 

Ik krijg:

kastanjebonen, zaailing perzik(Jet)

diverse spannende pepertjes (Nasuada)

woekerende vetplant [Jorieke]

2 blauwe bessen, veenbes [Goldfish]

1 of 2 polletjes Maagdenpalm [spike]

Egyptische vleeskruiden [salempie]

2 chinese soldaatjes [balkontuinder]

Melkzuurgisting bij u thuis, stek appelbes [Jorieke]

rode herfstframboos [cupecake]

stek van roze naar pioen ruikende roos [ciska]

longkruid, moederkruid [bouwvrouwe]

abc-kruid [indy]

sedum [sugarlevi]

schattige dragonafrikaanzaadjes [kim]

 

vanaf 29/4

waterkefir [indy]

Mirabilis jalapa Limelight, pepinozaadjes [ angela ]

hazelaartje [ prettig gestoord ]

kapotte kaarsen [ simke ]

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...