Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

MTFD 2015 Jasmin CHECK PLEASE (niet alles klopt)


jasmin

Aanbevolen berichten

Hey Jasmin, heb je het St. Janskruid al in de tuin gevonden? Zo ja, dan ben ik erg blij met wat plantjes.

 

Ik kan in ruil een bergje sedum voor meenemen.

 

 

Ik kom het regelmatig tegen, we zitten helemaal in de habitat van StJanskruid (eigenlijk hoef ik het helemaal niet in mijn tuin, maar ik heb gewoon een signaalplantje... tegen de tijd dat de de bloemen komen, weet ik dan dat ik op de fiets moet stappen om te oogsten (elders op de heide enzo)

 

Ruilen tegen sedum vind ik super, ik ga zo snel mogelijk oppotten voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey,

 

Heb je voor mij misschien..

 

Vrouwenmantel, dropplant. Of andere theedingen. Citroenmelisse heb ik.

 

Wil zelf mijn thee-tjes maken weer.

 

Kijk je ook bij mij??

 

Ik ga oppotten voor je. Wist je dat het blad van de zwarte bes superlekker in thee is? Frambozenblad ook. Aardbeienblad moet ik nog gaan ontdekken, dat komt er steeds niet van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die mais is zaaibaar, maar niet zo'n goede kiemkracht lijkt het. Ik heb al wat voorgezaaid, maar het gaat niet glorieus, maar vanaf 2 mei zaaien is nog op schema met mais. Verwacht er niet te veel van. Als het goed gaat heb je superlekkere mais, maar ik weet niet of het F1 zaad was, en het opkomen met voorzaaien is onregelmatig. De oorsprong was biozaad trouwens.

Van soisam heb ik zaailingen. Die gaan super goed, 100 % opgekomen.

 

Dovenetel is al aanwezig op de plek waar ik bodembedekkers voor zoek. Niet mijn eigen tuin overigens, maar een geadopteerde lelijke bult. En eigenlijk heb ik al een smeerwortel. Ben erg in de verleiding een stukje wortel te vragen, uit nieuwsgierigheid of het een ander soort smeerwortel is, maar de huidige werd vorig jaar erg groot, en mijn man werd er gek van... hi, hi.... want hij groeide steeds terug ... (net de bedoeling natuurlijk), dus ik houd het voorlopig bij die ene plant.

 

Je krijgt zowiezo maiskorrels, en een klusje soisam. Dan denk ik aan minimaal 10 stuks of zo. Ik heb ruim voorgezaaid, en ga niet alles zelf planten. Het overschot neem ik straks mee, voor jou en voor de ruiltafel.

 

Ik kijk wel even bij jouw lijstje, als je niks van me hoort, hoef ik er niks voor terug, als ik iets leuks zie, meld ik dat.

 

edit: Volgens mij zijn de maiskorrels ok. Ik gaf net water, en zag een stofwolkje opwaaien. Nader bekeken zit een groot deel van de wc-rolletjes met een schimmel.

11160574_10206815092279908_2237113825101057693_n.jpg?oh=858f2a3d4e8e7169b49084b7e67cd72a&oe=559CBCDC&__gda__=1440398521_16c850bd50c9e29a33f7182939104536

Er groeit zelfs een paddestoeltje, Ik zit me suf te herinneren of ik ook wat dubieuze potgrond heb meegebruikt, of dat alles uit dezelfde zak kwam (volgens mij wel, maar je weet maar nooit) In elk geval werk ik nooit steriel met oppotten en zaaien enz. De bak zelf kwam van buiten, en heb ik ook niet schoongemaakt voor het in gebruik nemen, Eigenlijk de eerste keer dat ik zoiets meemaak.

Mais ga ik overnieuw zaaien...

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je lijstje staat op de verkeerde plaats, Bouwvrouwe. Je moet een eigen topic aanmaken in het subforum Moestuinforum dag. In de eerste post zet je je aanbod en je vraag. Die post kan je eindeloos blijven bewerken met de edit knop/functie.

 

Maar eh... ik zou wel een polletje longkruid willen. Hier in de buurt lijkt het weelderig te groeien, maar we hebben vorig jaar een lange duscussie gehad welk soort dat nou was. Aan de hand van een echt polletje longruid kan ik dan zien welke plant welke is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post nu opnieuw aangemaakt, oude laten staan, want al naar verwezen..

slecht begin, veel werk verhaal

 

de smeerwortel die ik aanbiedt is de gekweekte, kleine variant, dus niet de wilde van 1 mtr. Wordt ongeveer 35 cm hoog.

mijn lijstje is trouwens weer wat uitgebreid..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je lijstje staat op de verkeerde plaats, Bouwvrouwe. Je moet een eigen topic aanmaken in het subforum Moestuinforum dag. In de eerste post zet je je aanbod en je vraag. Die post kan je eindeloos blijven bewerken met de edit knop/functie.

 

Maar eh... ik zou wel een polletje longkruid willen. Hier in de buurt lijkt het weelderig te groeien, maar we hebben vorig jaar een lange duscussie gehad welk soort dat nou was. Aan de hand van een echt polletje longruid kan ik dan zien welke plant welke is.

 

Polletje staat genoteerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga komende week mijn geef-lijst uitprinten, en alles klaar zetten, zodat ik nog op tijd kan constateren of iets wel of niet gelukt is. Ik heb een heel rek met opgepotte stekken, daar gaan dan nog naamlabeltjes aan en dergelijke. Ik heb echt zo'n gevoel dat niet alles vermeld staat, en dat er mogelijk meer toezeggingen gedaan zijn door mij. Geef even door als iets ontbreekt. Ik ga straks alleen uit van de afspraken die genoteerd zijn in de eerste post, want dat is het enige wat nog telt komende week (geheugen is te slecht )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jasmin, nog een ruilvoorstel op het laatste moment . Zou ik wat dahlia knollen mogen? Ik heb als bodembedekkers bijv. witte dovenetel of penningkruid (die laatste doet het hier ook wonderbaarlijk goed in de droge stukken van de tuin). Ook heb ik een lage variant van smeerwortel (Symphytum grandiflora Wisley Blue), bloeit blauw-wit-rood.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga komende week mijn geef-lijst uitprinten, en alles klaar zetten, zodat ik nog op tijd kan constateren of iets wel of niet gelukt is. Ik heb een heel rek met opgepotte stekken, daar gaan dan nog naamlabeltjes aan en dergelijke. Ik heb echt zo'n gevoel dat niet alles vermeld staat, en dat er mogelijk meer toezeggingen gedaan zijn door mij. Geef even door als iets ontbreekt. Ik ga straks alleen uit van de afspraken die genoteerd zijn in de eerste post, want dat is het enige wat nog telt komende week (geheugen is te slecht )

 

 

Je had eventueel nog kamille voor me, dacht ik .

 

Stond er nog wat in mijn lijstje dat je zelf leuk zou vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig. Dan ruilen we dat tegen de Indiaanse salie? Ha, ha... die kreeg je toch wel van me, maar nou kunnen we ruilen.

Ik heb een Belladonna opgepot voor je, maar ik heb echt twijfels of het correct is. Het is een zaailing van de plaats waar vorig jaar ook Belladonna stond, maar al die wilde zaailingen lijken op elkaar (als je geen determineer boekje bij je heb).

Ik las net op internet dat je ook wortelstekken kan maken. In dat geval kan ik in de zomer daar stekken van maken, voor de MTFdag van volgend jaar Dan weet je gewoon zeker van wat je een jonkie hebt.

 

Ik heb nog eens goed zitten kijken naar het verschil tussen Belladonna en Zwarte Nachtschade, en ook daar kom ik niet uit. Al die Google afbeeldingen... ik wordt er gek van. De planten die hier veel omhoog komen hebben paars/blauwe bloemetjes, zwarte bessen, en lijken op de Zwarte Nachtschade, maar de kleur van de bloemen is die van de Belladonna. (Hoofdpijn krijg ik er van...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jasmin, nog een ruilvoorstel op het laatste moment . Zou ik wat dahlia knollen mogen? Ik heb als bodembedekkers bijv. witte dovenetel of penningkruid (die laatste doet het hier ook wonderbaarlijk goed in de droge stukken van de tuin). Ook heb ik een lage variant van smeerwortel (Symphytum grandiflora Wisley Blue), bloeit blauw-wit-rood.

 

 

Penningkruid en paarse dovenetel zitten al op de 'bult' die ik aan het opleuken ben. De dahliaknollen kan je zowiezo krijgen.

 

edit: zou ik mogen ruilen voor een meloenplantje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jasmin,

 

Voor een of enkele palmkool zaailingen en die aparte basilicum heb ik zeker belangstelling. Ook de kamperfoelie vind ik interessant, maar heb ik ook nog aan Suusp getipt als klimmer in de schaduw, die ze nog zoekt. Als zij of niemand anders ze zou willen, prima...blijft ze over, dan steek ik mijn vinger op. (Ik heb niet alle verzoeken doorgelopen, dus misschien is het al weg...geeft niet dan!)

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij bent de eerste die naar de kamperfoelie vraagt. Het is een stek van een wilde kamperfoelie. De bloemen zullen heerlijk zoet geuren. De stekken zijn niet groot, maar het zal wel gaan klimmen als hij uit de pot gaat.

Ik noteer je er voor. Ook een potje Green Ruffles zaailingen (mijn favoriete basilicum), en een paar palmkolen van eigen gekweekt zaad van vorig jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig. Dan ruilen we dat tegen de Indiaanse salie? Ha, ha... die kreeg je toch wel van me, maar nou kunnen we ruilen.

Ik heb een Belladonna opgepot voor je, maar ik heb echt twijfels of het correct is. Het is een zaailing van de plaats waar vorig jaar ook Belladonna stond, maar al die wilde zaailingen lijken op elkaar (als je geen determineer boekje bij je heb).

Ik las net op internet dat je ook wortelstekken kan maken. In dat geval kan ik in de zomer daar stekken van maken, voor de MTFdag van volgend jaar Dan weet je gewoon zeker van wat je een jonkie hebt.

 

Ik heb nog eens goed zitten kijken naar het verschil tussen Belladonna en Zwarte Nachtschade, en ook daar kom ik niet uit. Al die Google afbeeldingen... ik wordt er gek van. De planten die hier veel omhoog komen hebben paars/blauwe bloemetjes, zwarte bessen, en lijken op de Zwarte Nachtschade, maar de kleur van de bloemen is die van de Belladonna. (Hoofdpijn krijg ik er van...)

 

Lastig,maar we wachten het dan gewoon af. In ieder geval ben ik al blij dat het waarschijnlijk we de goede is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...