Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

MTFD 2 mei - ruillijst Balkontuinder


balkontuinder

Aanbevolen berichten

Dit is sinds lange tijd mijn eerste moestuinjaar, dus ik heb nog niet heel veel om te ruilen. Maar van wat ik heb, kan ik vast een paar plantjes of zaden missen aangezien ik op mijn balkon ook weer niet al teveel ruimte heb.

 

Onderstaand de zaden, waarvan ik of plantjes of wat van de zaden zelf zou kunnen ruilen.

- Pipo tomaat

- Sweet banana paprika

- Mini Bell paprika

- Stokspekbonen Blauhilde

- Citroenmelisse

- Appelmunt

- Citroenthijm

- Bijenvoer blauw

 

Overig:

- Appelbanaanmarmelade

- A5 geruite ringband notebooks (veel)

- Twee Dove zepen in dichte verpakking

- Diverse stickervellen

- Grote tajine

- Twee tuinbeeldjes Chinees Terracottaleger, 22cm hoog

- Twee glazen flessen met beugelsluiting en rode bloemendecoratie

 

Wens:

- Doe maar een leuk voorstel! Als het maar niet te hoog groeit. Plantenpotten doen het ook altijd goed.

 

Afgesproken:

- Estemy: batobak tegen plantje sweet banana paprika

- Weknow: ... tegen plantje citroentijm en evt. appelmunt (niet opgekomen)

- Goldfish: vier korona aardbeienplantjes en twee 11liter potten (23*23*25cm) tegen appelbanaan-marmelade

- Jorieke: doosje blije eieren tegen een pak zout, een zakje wildbloemenmix-zaden, schillen voor de varkens en uitglopen wilgentakken

- SuusP: plantje oda paprika dulcia tomaat tegen bijenvoer blauw

- Loes: 3 zelfgemaakte kattenkruidmuisjes tegen 3EURO

- Appelvrouw: frambozenjam tegen stickervellen

- Kim: plantje jip en janneke tomaat tegen mini bell paprika

- Geedee: plantje balkonstar tomaat en senga sengana aardbeien tegen grote tajine

- Berijl: paardenmest of doosje blije eieren tegen plantje mini bell paprika

- jasmin: rozemarijn en potjes tegen tuinbeeldjes

- Melissa: orange sun of diamond white paprika purple beauty tegen sweet banana paprika

- Erny: geef twee pipo tomaten

- Nasuada: krijg citroenmelisse

- Angela: krijg twee 2liter potten schroefdop

- Anna: hungarian black en aji angelo tegen pipo en appelbanaanmarmelade

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijm in volle grond. Munt hier altijd in - vrij grote - potten of bakken. Zijn onbescheiden woekeraars.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb interesse in jouw tajine Heb je m al eens gebruikt? Is het een geglazuurde?

 

Ik heb evt een tomaat "Balkonstar" voor je. Dit ras is speciaal voor in potten en geeft een goede oogst gewone saladetomaten. Je hoeft deze niet te dieven. Ik heb ze al gezaaid dus tegen mei heb je al meteen een mooie plant!

 

Misschien wil je ook wat aardbeienplantjes?

 

of een flinke pot rozemarijnoogst uit eigen tuin? (mijn plant is al groot en kan wel wat missen zodat jouw stekje groot kan groeien )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de tajine al heel wat jaren, maar de keren dat ik het gebruikt heb zijn op een hand te tellen. De laatste keer is zeker meer dan vijf jaar terug. Hij is geglazuurd, niet beschilderd. Een serieus type (niet van de Xenos ofzo, hij was ook best duur). Destijds een heel onderzoek gedaan, maar deze blijkt te groot voor onze wensen. En qua opslag neemt het al helemaal teveel ruimte in.

 

Gelukkig kan ik er nu toch iemand anders blij mee maken, weggooien is echt zonde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoihoi. ik las dat je paprika mini bell hebt. Zou je deze voor mij willen zaaien? Mijn zaai is niet opgekomen helaas Ik las dat je mest zocht voor je plantjes. Zal ik dan paardenmest voor jou meenemen?! Of anders een doosje eitjes van onze vrije, blije kipjes?!

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem, ik zal wat extra voor je zaaien. Ik heb alleen geen idee welke kleur het wordt, want ik heb een mix aan zaden.

 

Blije eieren klinken sowieso prima! Paardenmest klinkt misschien ook wel interessant, eigenlijk nog niet over nagedacht. Zelf zat ik meer te denken aan een zakje groencompost. Moet de mest niet worden ondergespit? Is dat slim in een halve-vierkante-meter-bak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Joehoe,

Ik zie jouw aanbod, maar ik zie niet wat jij zelf zoekt??

In elk geval: ik zie verstopt Chinese terracotta soldaten... dat zou ik heel leuk vinden om mijn eigen soldaatje gezelschap te houden, hij is vrij eenzaam in de tuin

Waar kan ik jou mee blij maken? Gil maar. Wat zaad betreft heb ik veel, maar als je speciale wensen hebt in het algemeen is er ook veel bij te verzinnen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...