piggy Geplaatst: 13 februari 2015 Geplaatst: 13 februari 2015 Dag en nacht alsook de verlichting. En als ze beginnen te treuren krijgen ze nog een slok regenwater. Quote
Itoero Geplaatst: 13 februari 2015 Geplaatst: 13 februari 2015 Hier fleuren ze op bij franse muziek.Het geeft ze echt een boost. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Missmass Geplaatst: 15 februari 2015 Geplaatst: 15 februari 2015 Effe showen Hier gaan ze ook goed, maar moet wel elke dag luisjes er van af halen. Heb nooit eerder al luizen gehad op zulke jonge plantjes.. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
piggy Geplaatst: 15 februari 2015 Geplaatst: 15 februari 2015 Hier geen last van luizen maar wel van bloemkopjes! Quote
suus76 Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 (aangepast) En die plantjes zijn begin januari geplant???? Onbegrijpelijk, ik heb ze ook rond die tijd gezaaid, en er staan nu net twee dappere kiemblaadjes en in de verte zie ik nu de eerste twee echte blaadjes. Ik doe echt iets niet goed dan 16 februari 2015 aangepast door Gast Quote
Nynkef Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 wauw Piggy !!! Van de 6 peperzaadjes is er bij mij 1 opgekomen, de Aji Dulce en toen ik de andere potjes gisteren ontmantelde zag ik 1 miniscuul kiempje bij de andere Aji Dulce. Die krijgt nog een kans nu op de warme vensterbank met veel licht. Quote
bad-karma Geplaatst: 16 februari 2015 Auteur Geplaatst: 16 februari 2015 Bij mij groeien ze maar 1cm per week voorlopig... Quote
simonvb Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 Zet ik ze op mijn vensterbank vanaf ik iets zie opkomen of pas als de blaadjes al echt open staan, op mijn pelletkachel is het donker. Quote
Itoero Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 Op de kachel is hert warmer en dus ook vochtiger neem ik aan?Als de blaadjes net open zijn zou ik ze op de vensterbank zetten. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
simonvb Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 Oke, dan probeer ik het zo.Op de pelletkachel is het inderdaad veel warmer 28-32° en hou ik ze vochtig. Vanaf ik de eerste blaadjes zie, verhuizen ze dan naar de vensterbank. Quote
Itoero Geplaatst: 17 februari 2015 Geplaatst: 17 februari 2015 Er zijn plantjes die moeite hebben het zaaomhulsel af te scheiden, en dat gaat veel gemakkelijker als het warm en vochtig is. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
piggy Geplaatst: 17 februari 2015 Geplaatst: 17 februari 2015 Volgens mij is de snelle en forse groei in grote mate te danken aan de goede en omvangrijke struktuur van het wortelgestel. Quote
Freya Geplaatst: 17 februari 2015 Geplaatst: 17 februari 2015 En die plantjes zijn begin januari geplant???? Onbegrijpelijk, ik heb ze ook rond die tijd gezaaid, en er staan nu net twee dappere kiemblaadjes en in de verte zie ik nu de eerste twee echte blaadjes. Ik doe echt iets niet goed dan Inderdaad, ik zit op precies hetzelfde niveau.. Koud (14 - 20 graden) en licht staan ze. Quote
Itoero Geplaatst: 17 februari 2015 Geplaatst: 17 februari 2015 Dit zijn mijn pepers/paprika's.Ze hebben vrij veel water gekregen en stonden wat dicht tegen de lamp waardoor de blaadjes er niet zo fris uitzien. Ze groeien wel heel snel.Ik heb ze ook begin januari gezaaid.Een 2de zaaironde pepers is al enkele dagan aan't ontkiemen. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Freya Geplaatst: 18 februari 2015 Geplaatst: 18 februari 2015 Hoe warm heb je ze staan dan Itoero? Quote
Itoero Geplaatst: 18 februari 2015 Geplaatst: 18 februari 2015 's nachts is het er 15°Coverdag hangt het af van het weer buiten, als de zon schijnt kan het er 30°C worden denk ik. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
RobO Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 hier zijn alle zaadjes van Anchillique goed gekiemd na 1,5 week; ze staan bij 18-22 graden opder de tl lampjes ik zou ze wel graag stekken aan het eind van de zomer ivm mogelijke kruisbestuiving (ze staan in de kas vlak bij elkaar)heeft iemand daar ervaring mee? en dan in de winter overhoudenzelfde vraag? Quote
Itoero Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Je stekt dan best een groeitop, van een zijscheut of van de hoofdstam.Om de plant klein te houden gedurende de winter zijn er 2 dingen die je kan doen.-Je kan de peper afsnijden en opnieuw stekken. Zo heb ik vorig seizoen 4 pepino's de wintter doorgebracht.-Je kan de peper toppen zodat er zijscheuten ontstaan. Hou dan één zijscheut over, best die uit de onderste bladoksel, dat wordt dan je nieuwe plant. Je kan dit enkele keren doen.Je kan ook beide technieken toepassen, dan kan je telkens het aantal planten verdubbelen Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
RobO Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 mooi, gaan we doen met de lekkerste pepers Quote
lambado Geplaatst: 22 februari 2015 Geplaatst: 22 februari 2015 ik zie dat iedereen zijn al pepertjes in januari heeft gezaaid maar ik heb mijn cayenne pepers nu pas gezaaid. ben ik nu niet wat laat of valt dat mee ? Quote
Stan Geplaatst: 22 februari 2015 Geplaatst: 22 februari 2015 @Lambado, je bent niet te laat Cayenne is een Annuum en die kan je volgende maand ook nog wel zaaien. Chinense soortjes kan je het beste voor maart zaaien om een beetje mooie oogst te krijgen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Piroska Geplaatst: 22 februari 2015 Geplaatst: 22 februari 2015 Mijn aribibi Gusano is gewoon binnen 2 weken gekiemd en 3 van de 4.. Stan, ook bij mij kiemt de Carolina Reaper helaas niet , zelfde zaadjes als jij hebt neem ik aan? Jammer. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Stan Geplaatst: 22 februari 2015 Geplaatst: 22 februari 2015 @Piroska, ik had Reapers uit 3 bronnen en alle 3 nada noppes niets. Maar ik ga gewoon nog een poging doen . Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
koolrabi Geplaatst: 1 maart 2015 Geplaatst: 1 maart 2015 Dat ziet er mooi uit Piggy. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.