Ga naar inhoud

Peper,paprika in januari gezaaid.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Effe showen Hier gaan ze ook goed, maar moet wel elke dag luisjes er van af halen. Heb nooit eerder al luizen gehad op zulke jonge plantjes..

10928123842094635832845588382003n93571423991555.jpg

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst: (aangepast)

En die plantjes zijn begin januari geplant???? Onbegrijpelijk, ik heb ze ook rond die tijd gezaaid, en er staan nu net twee dappere kiemblaadjes en in de verte zie ik nu de eerste twee echte blaadjes. Ik doe echt iets niet goed dan

aangepast door Gast
Geplaatst:

wauw Piggy !!! Van de 6 peperzaadjes is er bij mij 1 opgekomen, de Aji Dulce en toen ik de andere potjes gisteren ontmantelde zag ik 1 miniscuul kiempje bij de andere Aji Dulce. Die krijgt nog een kans nu op de warme vensterbank met veel licht.

Geplaatst:

Op de kachel is hert warmer en dus ook vochtiger neem ik aan?

Als de blaadjes net open zijn zou ik ze op de vensterbank zetten.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Oke, dan probeer ik het zo.

Op de pelletkachel is het inderdaad veel warmer 28-32° en hou ik ze vochtig. Vanaf ik de eerste blaadjes zie, verhuizen ze dan naar de vensterbank.

Geplaatst:

Er zijn plantjes die moeite hebben het zaaomhulsel af te scheiden, en dat gaat veel gemakkelijker als het warm en vochtig is.

Geplaatst:

2015-02-17-0918211424167705.31

Volgens mij is de snelle en forse groei in grote mate te danken aan de goede en omvangrijke struktuur van het wortelgestel.

2015-02-17-0982691424167733.40

Geplaatst:
En die plantjes zijn begin januari geplant???? Onbegrijpelijk, ik heb ze ook rond die tijd gezaaid, en er staan nu net twee dappere kiemblaadjes en in de verte zie ik nu de eerste twee echte blaadjes. Ik doe echt iets niet goed dan

Inderdaad, ik zit op precies hetzelfde niveau..

Koud (14 - 20 graden) en licht staan ze.

Geplaatst:

Dit zijn mijn pepers/paprika's.

Ze hebben vrij veel water gekregen en stonden wat dicht tegen de lamp waardoor de blaadjes er niet zo fris uitzien. Ze groeien wel heel snel.

Ik heb ze ook begin januari gezaaid.

Een 2de zaaironde pepers is al enkele dagan aan't ontkiemen.

B2Ml8UE.jpg?1

zMuUGpk.jpg?1

VYz55xG.jpg?1

Geplaatst:

's nachts is het er 15°C

overdag hangt het af van het weer buiten, als de zon schijnt kan het er 30°C worden denk ik.

Geplaatst:

hier zijn alle zaadjes van Anchillique goed gekiemd na 1,5 week; ze staan bij 18-22 graden opder de tl lampjes

ik zou ze wel graag stekken aan het eind van de zomer ivm mogelijke kruisbestuiving (ze staan in de kas vlak bij elkaar)

heeft iemand daar ervaring mee?

en dan in de winter overhouden

zelfde vraag?

Geplaatst:

Je stekt dan best een groeitop, van een zijscheut of van de hoofdstam.

Om de plant klein te houden gedurende de winter zijn er 2 dingen die je kan doen.

-Je kan de peper afsnijden en opnieuw stekken.

Zo heb ik vorig seizoen 4 pepino's de wintter doorgebracht.

-Je kan de peper toppen zodat er zijscheuten ontstaan.

Hou dan één zijscheut over, best die uit de onderste bladoksel, dat wordt dan je nieuwe plant.

Je kan dit enkele keren doen.

Je kan ook beide technieken toepassen, dan kan je telkens het aantal planten verdubbelen

Geplaatst:

@Lambado, je bent niet te laat Cayenne is een Annuum en die kan je volgende maand ook nog wel zaaien. Chinense soortjes kan je het beste voor maart zaaien om een beetje mooie oogst te krijgen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

@Piroska, ik had Reapers uit 3 bronnen en alle 3 nada noppes niets. Maar ik ga gewoon nog een poging doen .

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...