Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Peper,paprika in januari gezaaid.


bad-karma

Aanbevolen berichten

De "slim"rootrainers komen in rijen (boeken) van 5 cellen, 10 achter elkaar. De afstand tussen de planten van 2 rijen is dan 33 mm. Als de planten te groot worden dan plaats je een lege rij ertussen, zie de foto met paprika's van 6 april. De afstand tussen de rijen wordt dan 66 mm. Voor planten met groter wortelgestel (bv tomaat) gebruik ik een grotere maat: "deep"rootrainers (cellen: 4x3,5x12 cm, 175 cc)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt ervan af hoe je ze behandeld. Ze zijn dun , ongeveer zoals de dunne P9 potjes, maar kunnen jaren meegaan. En moest er aan "ramp" gebeuren dan gewoon een nieuw "boek" ertussen. Stene potten hebben ook geen eeuwig leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is m'n White Diamond, begin januari gezaaid

CUwXxP3.jpg?1

White Diamond paprikaatje

ufIi7uj.jpg?1

en hier een Sparkler, die kweek ik als verjaardagscadeau voor iemand

die was eind januari of begin februari gezaaid

aQIViZF.jpg?1

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met kunstlicht gaat werken, neem dan een daglicht lamp met lichttemperatuur van 6400 of 6500K. Andere lampen versnellen de groei niet noemenswaardig. Gebruik liefst een reflector zodat zoveel mogelijk licht op de plantjes komt. Als je begin januari zaait is dat echt wel nodig vanwege de donkere tijden. Zet ook een timer op de lamp zodat hij 16 uur per dag aan staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ook...

Heb ondertussen éindelijk alle ingrediënten en benodigdheden voor het aanmaken van de A+B in huis. De 5 liter tankjes hebben vooral lang geduurd... (A+B zending was vorig jaar al in huis).

En de Rio gedemineraliseerd water moest van twee Jumbo's komen omdat ze niet genoeg in 1 vestiging hadden.

Maar nu is alles er en kan het mengen en schudden beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een foto van hoe mijn peperplanten er nu bij staan:

2015041818394419701429375262.jpg

 

Ik heb ze gewoon in de vensterbank staan en als het mooi weer is dan gaan ze overdag even naarbuiten.

om ze recht te laten groeien heb ik ze vast gebonden en ik heb ze voor de groei een beetje meststof gegeven. Ik vind dat ze er goed uitzien. Wat vinden jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook even een update.

Ik hoop de grootste nog even binnen te kunnen houden.

Zitten in pot van 13cm diameter, grootste zijn toch al zo'n 35 cm.

ze hebben wel wat last van de warmte, in de veranda is het al rap boven de 30 graden met de zon van de laatste dagen. maar ze blijven groeien.

Ze krijgen allemaal wekelijks een halve dosis Chili focus. Werkt heel goed denk ik!

Ik heb sommige getopt (cfr andere topic). Ben benieuwd naar het verschil...

edit: de foto's:

IMG410532961429642531.JPGIMG410681091429642536.JPGIMG410727291429642541.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koen, je kan ze ook gewoon laten zitten. je planten zijn groot genoeg om pods te kunnen dragen(en als de plant er niet klaar voor is? vallen de bloemen of pods er zelf af). De planten gaan nu ook bijna naar buiten dus laten de meeste telers ze nu wel zitten .

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier vorige week de eerste bloemknoppen gezien, in de paprika's en in de elephant trunk pepers. De Chinense groeien prachtig compact door, die zijn nu een cm of 15 hoog gok ik zo. De jalapeno's en cherry bomb pepers staan al dik 25 cm hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...