Geplaatst: 9 april 201510 j Auteur Haha, nee, helaas... maar het mandje verveelt behoorlijk. Maar er komt nog steeds genoeg volk langs hoor. Maar mis mn tuin wel heel erg zo... Vorige week zaterdag een kort kijkje bij mn huisje kunnen nemen.... Heb nu ondertussen nix meer om de enkel... dus gewoon puur natuur. Littekens helen behoorlijk goed en ook pijna geen pijn meer.Moet nu vooral uitkijken dat ik niet vergeet dat ik er niet op mag staan...Mag een beetje belasten, maar 15 kilo en dat is echt niet veel. Beetje oefeningen doen. En toevallig ligt er vandaag een brief van het UMCG in de bus van de afdeling Revalidatie. Of ik volgende week wil komen... Das vreemd... daar heeft niemand me iets over verteld... Dat ik daar ook naar de revalidatie moet... Heel raar... Heeft vast weer te maken met die grandioze communicatievoorziening daar... Die is dus allerbelabberst...
Geplaatst: 10 april 201510 j Een beetje uitgevlogen en op 1 pootje Pas maar goed op met je zere pootje, 15 kilo belasten is zo overbelast.Kan begrijpen hoe moeilijk het is, om je moestuin zo te moeten missen. Jouw tijd komt wel weer, een laat of volgend seizoen. Jouw gezondheid gaat voor, hoe moeilijk ook.Hoe staat je vriezer er voor? Al leeg en schoon gemaakt en weer vol?
Geplaatst: 10 april 201510 j Auteur Krijg ik gisteren dus die brief van het UMCG met afspraak voor de revalidatie arts... (en er staat: "arts - niet in opleiding" ... Dacht dat ze alleen "arts - in opleiding" schreven als dat zo was... niet als ze "niet in opleiding" waren... ) Huh... Revalidatie in het UMCG? Daar heeft niemand mij over ingelicht??? En vreemd dat dat vier dagen is voordat ik de afspraak met de chirurg heb, en foto's gemaakt worden om de vervolgstappen te bespreken... (waaronder het eruithalen van het metaal)Vreemd... Maar ook... verdorie zeg... ga toch écht niet apart daarvoor wéér 16 euro neertellen voor taxiritje... Ben hartstikke blut.... (gemeentelijke belastingen moeten weer eens állemaal tegelijk geind worden blijkbaar... Wie dát ook bedacht heeft.... alsof we opeens al dat geld (honderden euro's) ergens vandaan kunnen plukken binnen een paar weken. En dan bof ik nog dat ik bij de eindafrekeningen van Energie en water niets hoef bij te betalen, voorschotbedragen hoog genoeg gezet, want die komen gezellig rond dezelfde tijd binnen. )Dus besluit maar eens te bellen of de afspraken samengevoegd kunnen worden. Nou, en das maar goed ook... want dame aan de telefoon beetje zoeken enzo... Want de arts die de verwijzing gegeven heeft is niet mijn behandelend arts... Mijn chirurg heeft niet gerept over revalidatie...Zij nog wat verder zoeken.... ze vind een aantekening over aangepast schoeisel... Huh??? Ik pas alweer gewoon in mn schoenen... en nooit iets gehoord over aangepast schoeisel...Zij nog wat verder zoeken... Komt ze erachter dat die afspraak waarschijnlijk helemaal niet voor mij bedoelt is. Er is een fout gemaakt. De afspraak is voor heel iemand anders, met andere naam, andere geboortedatum, ander umcgnummer... Dus nog niet echt duidelijk hoe de verwisseling heeft plaatsgevonden... Dus is maar weer goed dat ik zo bijdehand ben. Stel je voor dat ik op de 16e daar heen was getaxied... en dan bij de afdeling Revalidatie kom... en ze komen er vervolgens achter dat het niet klopt. Dan had ik mn vervoerskosten waarschijnlijk niet zomaar weer teruggekregen... Foetsie... voor nix naar het ziekenhuis.Dus dat gevaar heb ik nu mooi afgewendt.
Geplaatst: 10 april 201510 j Wat een verhaal weer Erny Maar goed dat je op tijd achter de verwisseling bent gekomen
Geplaatst: 10 april 201510 j wat een geweldige communicatie weer..."arts - niet in opleiding" is ook een mooie. je zou je bijna gaan afvragen of die arts wel een opleiding heeft.
Geplaatst: 10 april 201510 j Pfff wat een gedoe weer Erny! Eigenlijk zou er zoiets moeten zijn als een ziekenhuistaxi, voor mensen zonder eigen vervoer die naar het ziekenhuis moeten. Voor een schappelijk bedrag ofzo. Dat zou toch best moeten kunnen! (gemeentelijke belastingen moeten weer eens állemaal tegelijk geind worden blijkbaar... Wie dát ook bedacht heeft.... alsof we opeens al dat geld (honderden euro's) ergens vandaan kunnen plukken binnen een paar weken. Heeey, kijk, hier kun je wat mee hoor! Je kunt al je gemeentelijke belastingen in 10 termijnen laten afschrijven. Dat staat als het goed is ook in de brief. Kun je gewoon aanvragen, kost niks extra. Hey en kom jij trouwens niet in aanmerking voor kwijtschelding?
Geplaatst: 10 april 201510 j Tjonge jonge, wat weer een gedoe zeg. Goed dat je er achteraan bent gegaan.
Geplaatst: 10 april 201510 j Gemeentelijke heffingen/belastingen kunnen inderdaad in termijnen worden betaald, lijkt me stug dat dat in Groningen niet kan. Jij blij dat je gebeld hebt, anders had je nog aangepast schoeisel ook. Lekkere communicatie daar. Staan er geen leuke cursussen op YouTube, of iets wat je altijd al een keer (zittend en rustend) al had willen doen. Behalve rosé drinken in de tuin Ik heb , toen ik lang (ikvond4wekenheullang) allerlei maffe en leuke dingen opgezocht op het www. (hilarisch ook die vertalingen soms, mijn Frans en Russisch is niet zo goed )
Geplaatst: 10 april 201510 j Auteur Zeker zijn er betalingsregelingen en termijnbetalingen... maar dat wil ik niet. Wil zeker geen 10 maanden vastzitten aan een bedrag wat ik elke maand moet betalen. Das veel te lang. En dat gaat dan ook verplicht per automatische afschrijving. Daar ben ik ook fel op tegen. Kan zelf prima op tijd betalingen verrichten. Hoef daar niet toe gedwongen te worden.Doe die Gemeentelijke belastingen in drie keer. Maar das nog veel. En dat is al na aftrek van de kwijtschelding. Maar die timing is gewoon prut... Ze denken echt niet na over mensen die niets te besteden hebben. Gelukkig komt straks het vakantiegeld weer binnen. Maar dan komt waarschijnlijk de Menzis toevallig ff het "eigen risico" innen. Das dan weer ff 375 euro... foetsie... Vandaag eerst aan de voorkant in het zonnetje gezeten, was wel een beetje besluierd (ik niet... de zón). Wel druk hoor, al die mensen die langslopen en al dat verkeer.Dus toen de zon achter het dak verdween snel naar achter het huis verhuist waar de zon dus net tevoorschijn kwam. En kon zowaar een tijdje in de zon zitten daar. Das voor het eerst dit jaar.Mét het gefluit van de vogeltjes. Wijntje erbij.
Geplaatst: 11 april 201510 j Auteur Iemand noemde Kailan laatst hier ergens??? Kan het zo snel niet terugvinden... Aanbod om wat voor mij te zaaien? Dat aanbod neem ik graag aan. En jullie hadden nog een foto tegoed.Dit was de stand van zaken vorige week...Links is met gips vlak na de operatie, rechts is duidelijk minder gezwollen enkel zonder gips.
Geplaatst: 11 april 201510 j Ik had kailan voor je gezaaid als extra, maar omdat ik geen reactie kreeg, heb ze allemaal maar in de tuin geplaatst. Ik neem aan dat ik ze er wel weer uit kan halen als ik naar je toe kom een keer, of als jij later zover bent dat je het bij mijn ouders af kunt halen. Komende vrijdag ben ik bij mijn ouders, maar dan kunnen we niet naar je toe komen, mijn moeder is jarig en we bezichtigen ook al huizen, dus anders blijft er geen tijd meer over om naar mijn moeder te gaan. Verder zitten we 8 mei in Uffelte, maar dat is nog wel een eindje van je vandaan. Ach, we zullen de komende tijd nog vaker naar het noorden komen, we zijn druk met het vinden van een huis bezig en zijn ook weer aan het onderhandelen over een huis. Dus er is vast wel een keer een gelegenheid om bij je langs te komen, of de plantjes bij mijn ouders af te geven, of aan iemand uit het noorden af te geven die op de mtfd komt. Of mijn vader te vragen je op de tuin te bezoeken als je daar weer heen kunt, dan heeft hij gelijk een mooi excuus om bij je langs te gaan . Ze zijn echter de komende tijd weinig aanwezig, zitten tot juni veel op texel. Euh, dit wordt zo een lang verhaal. Samengevat: ik heb kailan voor je in de tuin staan die ik oorsponkelijk voor jou gezaaid had in potjes, laat maar weten of je het wilt en er zijn wel mogelijkheden om het bij je te krijgen.
Geplaatst: 11 april 201510 j Auteur Ja graag. En we zien dan inderdaad wel wanneer, hoe en of ze bij mij terechtkomen. En hier is nog een mogelijkheid tot uitwisseling:nmm-6-juni-2015-noordelijke-moestuin-middag-in-drachten-t17068.html
Geplaatst: 11 april 201510 j Je komt niet naar de mtfd Erny?(Kan ik me wat bij voorstellen...) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 12 april 201510 j Auteur Waarom denk je dat Jetje?... Ik heb mij niet afgemeld hoor, alleen aangemeld, hoewel ik opeens niet meer op de aanmeldlijst stond... Tuurlijk kom ik! Moet me toch érgens op kunnen verheugen...
Geplaatst: 12 april 201510 j Super Erny dat je naar mtfd gaat, daar zullen ze je vast en zeker verwennen Doe ieder de hartelijke groeten en geniet van de gezellige dag.Hopelijk zijn wij de volgende keer ook weer van de partij.
Geplaatst: 12 april 201510 j Oh, dan neem ik je plantjes kailan toch mee naar de mtfd als ik je voor die tijd niet meer zou zien!
Geplaatst: 12 april 201510 j Hopelijk is het mooi weer, kun je lekker met een rosétje in het zonnetje bakken, bak ik zo ff mee.
Geplaatst: 12 april 201510 j Auteur Jaaah... het was weer mooi weer... Dus weer in de achtertuin gaan zitten... met rood wijntje dit keer, bij gebrek aan rosé. Maar... ook wel weer moeiijk, moet ook van alles gebeuren in de achtertuin. Alle potten van de pepers moeten nog leeg e.d. De hele tuin is overgroeid met zevenblad, gele dovenetel, wingerd en opschot van de pruimebomen... Schutting is begroeid met de door mij gehate klimop, is helaas verplicht gesteld door Woningbouw, die mijn gewenste Wingerd de schutting af de tuin in verdringt.... Dus geprobeerd mn neus in wat bladerblaadjes te houden en wat te lezen en plaatjes kijken.Maar dan weer toch liever geen tuinbladen... daardoor wil ik ook alleen maar dingen doen...
Geplaatst: 12 april 201510 j Fijn dat je even hebt kunnen genieten van de zon. Over de dingen die 'moeten' moet je maar bedenken dat het geen haast heeft. Tuurlijk, die potten moeten een keer leeg, maar voorlopig zul je ze niet gebruiken en dus kan het wachten. Die klimop moet je maar stiekem een keer afknippen als je ernaast zit. Zo laag mogelijk bij de grond. Kun je ze er later vanaf trekken als ze niet meer leven. En voor al die andere dingen is misschien nog wel wat hulp te vinden binnenkort? Als je zelf ook weer ietsje meer mag?
Geplaatst: 13 april 201510 j Wat een verhaal, beterschap Erny! Ik leef met je mee, hier ook enkelproblemen en kwaadmakende artsenstreken.. Die dokters en hun administratie van tegenwoordig De onzekerheid en het niet in de tuin kunnen rommelen is niet leuk hè Dat laatste kan ik nu weer een beetje (operatie was in november), maar vanaf volgende week is dat maar weer de vraag. Fijn dat je door dit forum toch nog plantjes kunt krijgen! Misschien kun je aan tafel toch nog wat zaaien? Courgette, komkommer, bloemen?
Geplaatst: 13 april 201510 j .Tuurlijk kom ik! Moet me toch érgens op kunnen verheugen... Is er iets in mijn lijst dan wat je zou willen hebben? Khoef er niks voor. Misschien een chocoladepaprika offe... ( ik ga later even kijken wat ik heb...) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 april 201510 j Ik vind het zo sneu,voor jou als hotrod,dat je nu je pepertjes mist,ik neem ook voor je mee.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.