Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

via de achterdeur toch nog even aanbellen


iels999

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik ben hier op het forum al een keer via de achterdeur binnen gesneakt. Dat werd niet door iedereen geapprecieerd helaas. in eerste instantie dacht ik dit forum alleen "even" nodig te hebben om mijn oproep om een hobbykas bij vraag en aanbod te zetten. Maar dit forum bleek veel meer!

 

Maar goed. Ik ben een Brabantse moestuin-liefhebber die het de afgelopen jaren heeft moeten stellen met een bestraat tuintje van 30m2. Nu we eindelijk een heerlijk grote tuin hebben wil ik weer aan de slag. Van mijn werk weer mijn hobby maken (want voor mijn werk kweek ik al planten voor het zaadbedrijf waar ik werk). Via marktplaats heb ik een kasje in precies de gewenste maat, van glas, op de kop weten te tikken. Die gaan we zondag halen. Ook een tomatenkasje van plastic van ACD voor mooi prijsje over genomen van iemand. Dus we kunnen los!

 

Ik wil in de kas wat andere komkommers proberen dan normaal. ooit heb ik vanuit Australië zaden van "appelkomkommer" meegenomen. Daar kreeg ik helaas geen vruchten aan. Hiervan weer zaden besteld. net als van 2 meloenrassen die geschikt zijn voor het nederlandse klimaat, een watermeloenras (want dat vonden de kinderen zo leuk) dat Nederland aan zou moeten kunnen, een wild tomaatje en 2 courgetterassen.

Van mijn werkgever krijg ik ieder jaar nog een zaadpakket met genoeg zaden van koude gewassen om minimaal een hectare vol te zetten.

 

dit jaar wordt dus ons eerste moestuin-jaar. Ik wil vooral de kinderen bijbrengen hoe je groenten kweekt en hoe mooi en wonderlijk de natuur werkt (zaadje in de grond, en daar komt gewoon een plantje uit waar je delen van kunt opeten. Wonderlijk toch!). Het buiten bezig zijn. Dat vond ik zelf als kind al zo plezierig.

 

Iedereen een mooi en moestuin-seizoen gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom, achterdeur of voordeur het is je vast vergeven.

Wat leuk dat je van je hobby je werk hebt kunnen maken, of is het anders om of toch met je hobby voor je werk? Hoe dan ook ben benieuwd naar al je foto's, verslagen en berichten. Welke zaadhandel werk je voor?

Zelf zijn we actief voor zadenbanken, om soorten te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...