Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Coppa, gezouten en gedroogde nekspier (varken)


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Ja, wil ik wel

Heb je dan ook nog een kilo nek voor me? *

Dan is 'ie klaar tegen de tijd dat de lomo op is

 

* (Kan dat van het tweede varken, dan kan het in 1 keer opgehaald. Of blijft dat wel zo lang goed in de koeling?)

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van het 2e varken kan niet meer, alle nekken zijn gereserveerd

Maar van het 1e varken kan wel, als je me zegt welk recept je wilt volgen dan wil ik het hier wel alvast met zout en kruiden in een sealzak doen? Tenzij je dat zelf heel leuk vindt om te doen natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou heel graag

Doe maar een recept dat jij zelf lekker vindt, want ik hou zoals gezegd wel van verrassingen. En lekker wordt het sowieso

(Ik hou van sterk gekruid).

 

Doe er trouwens ook nog maar een pond lever bij, als je dat nog hebt (van de 2e). Om te koken, als beleg.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan wil je 1 zo'n zakeind? Ik heb nog gevraagd hoe lang ze zijn, dat stond er niet bij. Als je er kleinere coppa's mee maakt, dan kan je er vast 2 of zelfs 3 met 1 zakeind maken. Je kunt ze wel heel lang bewaren in je koelkast (met een dubbele of zelfs 3-dubbele zak er omheen )

 

Ik noteer je dan voor een kilo nek, die ik meteen mee kruid/zout met die van mij, en een pond lever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door al dat gepost in dit topic, had ik zin om een Coppa aan te snijden Natalie, had jij die van jou al geprobeerd? Zie hier, 800 gram prachtig vlees:

(hing 2 maanden te drogen)

 

IMG236920281452765265.JPGIMG237045851452765279.JPG

 

Het is erg leuk om nieuwe dingen te leren maken, maar het is ook erg leuk als het na een paar keer gewoon steeds goed is. Dat je weet hoe iets moet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi! Nu nog even flink dooreten om de vriezer op tijd leeg te hebben Hoeveel tijd heb ik nog?

(En wanneer is ongeveer de volgende gelegenheid?)

 

Gister weer een stuk pancetta uitgebakken: lékkerrrrrrr

En het vet bewaard voor allerlei andere lekkere dingen: duifje, ommeletje, aardappels enz.

Echt een aanrader, maar ik heb er wel veel meer kruiden/specerijen doorheen gedaan dan in het recept stond

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou mooi zijn als ik hem op de MTFD mee zou kunnen nemen ik weet niet of dat stuk dan al vergeven is?

Ik zou het alleen wel fijn vinden als je die dan net zoals nu met die van Speets vast klaar/geseald kan maken? Jij hebt meer ervaring dan ik

Ik zou je dan mijn eigen specerijen mix kunnen opsturen.

Heb ik daarna dan ook nog zo'n zak nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog niet wat we doen qua slachten voor de MTFD, maar dat zou kunnen dan. Ik kan het dan zeker al in een plastic zak doen met specerijen, maar ik gebruik dan wel van eigen voorraad, als jij laat weten waar je mee wilt kruiden. Opsturen kost weer postzegels en gedoe

Je hebt dan nog wel zo'n zakeind nodig ja. Dat is de darm waarin hij droogt. Heb je een ruimte waarin je vaker zaken droogt? Want tegen de tijd van de MTFD is het alweer een stuk warmer en droger, en kan je hem niet meer zomaar overal ophangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb denk ik ook al een beter plekje verzonnen daar kom ik iedere dag en daar is het zeker koel. Luchtvochtigheid word misschien iets lastiger maar zien wel.

Maar ik denk dat ik toch ook mijn eigen kruidenmix wil proberen ik ben namelijk nogal benieuwd hoe die zou worden op gedroogd vlees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...