Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2015

Featured Replies

Geplaatst:

De nachttemperaturen zijn hier toch al redelijk, minstens 8°C de afgelopen dagen en ook de voorspellingen voor de toekomst geven dit aan. Wel afgelopen dagen heel veel wind en regelmatig "stevige" buien.

Geplaatst:

Mei doet wat april wil.

Gisteren hagel op de gevoelige plantjes.

Geplaatst:

Die afwissellende regenbuien en zonneschijn doen het erg goed hier op het balkon. Mijn zaailingen zijn er blij mee. En ik dus ook.

Geplaatst:

De bui (met de voorspelde hagel) die het Bevrijdingsfestival in Groningen om 13.00 uur gelukkig nét mistte... Ging precies onderlangs...

IMG545636841431004997.JPG

De volgende, vanaf half 3, konden we helaas niet ontwijken, de zware buien met onweer en hevige regen... zeg maar gerust wolkbreuk, legden het festival tíjdelijk even stil. Na vier uur gingen we gewoon weer verder.

Mijn regenpakje van de Aldi heeft goed dienst gedaan want het ontvangen van de binnenkomende artiesten etc. ging natuurlijk ook tijdens de stortbuien gewoon door...

Geplaatst:

Aankomende dagen word warm, oplopend tot 29 graden. Wow!

• 2 weken later...
Geplaatst:

En daar kwam er een vette hagelbui naar beneden en binnen een minuut schijnt de zon weer.

Blij dat mn tomatenplantjes nog binnen staan .

Geplaatst:

Ik wil regen! Gisteren ongeveer 6 druppels gevallen en verder word Haaksbergen door de regengoden gemeden

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Het waait hier al sinds vannacht enorm hard, nu regent en hagelt het er ook nog eens flink bij. Gelukkig staat slechts de helft van de tomaten buiten..

Geplaatst:
  • Auteur

Bij het RTLweer zeiden ze: Het wordt binnenkort eindelijk droog Alles wat wij hier gehad hebben is een keer een buitje van 3mm en een buitje van 2 mm de afgelopen dagen. Dan zijn wij hier toch wel wat regen misgelopen als ik het goed begrijp? Van mij mag hier nog wel even een beetje regen vallen.

Geplaatst:

Net naar binnen moeten vluchten voor een plaatselijk stortbuitje, verder de hele dag top weer hier in de Kop.

“The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna

• 2 weken later...
Geplaatst:

het wordt slecht weer!

zaailingen beschermen maar..

Geplaatst:

Hier aan de kust wordt buiten regen, harde wind voorspelt.

De aardbeien in bakken overnachten in de schuur, ik heb geen zin in wederom windschade.

Geplaatst:

Na 7 dagen NON_STOP regen en kou is het nu weer hoogzomer, bloedje heet en zonneschijn. Ik maak mij op voor dagen met temperaturen tegen de 30 graden. tis hollen of stilstaan hier.

Geplaatst:

Wat dacht je van stillíggen? In het zonnetje dan dus...

Geplaatst:

geen tijd, geen tijd, hoezeer het mij ook spijt

Geplaatst:
Geplaatst:

Dat slechte weer valt wel mee.

Hier schijnt de zon volop.

Vannacht wat regen gehad, maar da's toch niet verkeerd.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

De regen is wel fijn, maar de temperatuur is te laag. Ik heb tuinfoto's van vorig jaar met foto's van nu vergeleken en vorig jaar stond er al veel meer in bloei en stonden de gewassen er beter bij.

Geplaatst:

Het is hier al een paar weken alleen maar bewolkt, met af en toe regen. Ik krijg het er zelf koud van!

Geplaatst:

bleek dus achteraf een storm in een glas water te zijn en het viel gelukkig mee wat de wind betreft.

Ik kan het hier in de tuin ook merken dat het voorjaar vrij koud is.

Bijvoorbeeld een soort sneeuwvlok struikje is bijna twee weken later wat de bloei betreft als normaal.

Geplaatst:

Hier is het ook koud hoor brr. De nachten 6/7 graden en het duurt heel lang in de ochtend voordat het een beetje is opgewarmd.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
De regen is wel fijn, maar de temperatuur is te laag. Ik heb tuinfoto's van vorig jaar met foto's van nu vergeleken en vorig jaar stond er al veel meer in bloei en stonden de gewassen er beter bij.

Vorig jaar liep alles 2weken voor op 'normaal' dus logisch dat de bloei verder was.

En het idee dat we dit jaar 1week achterlaten op 'normaal' (3 week verschil met vorig jaar)

Geplaatst:

Hevige snerpende scherpe hagelbuien hier...

Gaatjes in de peperplantjes, net in de láátste bui naar binnen gehaald.

Hagel in mn haar en de stoep ziet wit.

Geplaatst:

Inmiddels hebben we wat buien gehad.

Ook een paar met hagel.

Tussen de buien door toch nog wat kunnen doen in de moestuin.

Hortus est amicus meus.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.