Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

zwarte beestjes onderop bladeren/ stengel


Berti

Aanbevolen berichten

wat is dit en wat moet ik hieraan doen als ik het bio wil houden???

onderop het rabarberblad en op de yinyangboontjes en daar ook op de stengel.

 

zie trouwens ook veel mieren in de moestuinbedden maar dat kan geen kwaad verder lijkt me?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nare larfjes in de spinazie en snijbiet bladeren (lijken ook wel veel op elkaar). Volgens mij worden er eitjes gelegd onder de blaadjes of bij het steeltje en dan komt er een larfje uit die het blad van binnen lijkt op te eten. Heb al veel bladeren weg moeten gooien. Weet iemand wat dat voor beestjes zijn en wat ik er aan kan doen voor ik helemaal niet meer kan eten van de bladgroenten?

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik ben nieuw op het forum en heb me nog niet netjes voorgesteld, maar wil toch even een reactie geven op je vraag. Ik denk dat het de bietevlieg is. Ikzelf heb in de tuin ook last van larvjes IN de bladeren van de spinazie, precies zoals jij het omschrijft. Ik heb het uit een boekje, maar helaas staat daar niet bij wat je er tegen kan doen. Ik heb tot nu toe maar steeds alle blaadjes waar ze in zitten weggehaald en vernietigd, maar er komen gewoon steeds nieuwe bij... Als iemand een goede (biologische) tip ter bestrijding heeft houd ik me ook aanbevolen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...