diesel4666 Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 Welke groenten kan ik allemaal in de onverwarmde serre zaaien/planten, die voor half mei kunnen geoogst worden.Vanaf dan gaat de serre immers gebruikt worden voor de tomaten/paprika/... Ik heb al sla, spinazie en radijzen gezaaid. Wat is nog allemaal mogelijk? Ze moeten wel onverbiddelijk plaats ruimen voor half mei.Zijn bepaalde wortelrassen mogelijk? Quote
benonderkoffer Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 zomerbloemkoolzomer rode koolUiAndrijviespinaziepastinaakzomerpeen(wortel)zomerprei al denk ik dat je er in juni pas vanaf bent. ligt aan het aankomende weer http://zaaikalender.com/ Quote Groeten Ben Onderkoffer,Wie zaait zal oogsten.
Almond Geplaatst: 13 maart 2015 Geplaatst: 13 maart 2015 wellicht een soort erwtjes/ sugar snaps of raapsteeltjes .voor half mei oogsten is vanaf nu maar een periode van 8 weken en das best kort zo in het voorjaar. Ben het niet met benonderkoffer zijn rijtje eens : Pastinaak is echt ongeschikt, die doen er heel lang over eer het een fatsoenlijke maat heeft en bovendien kun je ze pas vanaf april zaaien geloof ik. Bloemkool is ook niet binnen 8 weken "klaar"Wortels had je voor een vroege oogst al eerder moeten zaaien http://www.mooiemoestuin.nl/groenteteelt/wortelgewassen/wortel/ Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Cees Tabak Geplaatst: 13 maart 2015 Geplaatst: 13 maart 2015 (aangepast) Snijbiet. Die kun je dan nog wel verplaatsen 13 maart 2015 aangepast door Gast Quote
Deborah Geplaatst: 13 maart 2015 Geplaatst: 13 maart 2015 Radijs Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Kim Geplaatst: 13 maart 2015 Geplaatst: 13 maart 2015 Pluksla dicht op elkaar gezaaid lukt ook nog wel, gok ik zelf hier ook. Quote
Waaslander Geplaatst: 13 maart 2015 Geplaatst: 13 maart 2015 Welke groenten kan ik allemaal in de onverwarmde serre zaaien/planten, die voor half mei kunnen geoogst worden.Vanaf dan gaat de serre immers gebruikt worden voor de tomaten/paprika/... Ik heb al sla, spinazie en radijzen gezaaid. Wat is nog allemaal mogelijk? Ze moeten wel onverbiddelijk plaats ruimen voor half mei.Zijn bepaalde wortelrassen mogelijk?Plaats ruimen moet daarom nog niet oogsten zijn , er zijn veel zaken die je kunt opkweken in de serre en dan buiten plaatsen . Ik heb hier in een u aan de buitenkant gezaaid buitenste 30cm daar komen de tomaten en paprika dan toch nog niet (nog uitzetplaats voor verder in de zomer) Quote
Erny Geplaatst: 14 maart 2015 Geplaatst: 14 maart 2015 Meiraapjes? Raapsteel...Rucola.En eventueel de Parijse worteltjes? Quote
Itoero Geplaatst: 14 maart 2015 Geplaatst: 14 maart 2015 Komatsuna of mosterdspinazie...een bladgroente die je zowel rauw in salades of warm als spinazie kan eten. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
harm07 Geplaatst: 14 maart 2015 Geplaatst: 14 maart 2015 Met een beetje geluk misschien peultjes. Maar dan moet je wel mooi weer hebben en de oogst zal vanaf eind mei zijn. Quote
normanmichiels Geplaatst: 14 maart 2015 Geplaatst: 14 maart 2015 Vroege bloemkool planten, niet zaaien! Vorig jaar na 9 weken geoogst.Radijs en scherpzaadspinazie zaaien gaat ook. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.