Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Landelijke compostdag


RemcoE

Aanbevolen berichten

Wij hebben het vorig jaar geprobeerd in Barendrecht, Ridderkerk en Rhoon, maar kregen niks mee. R'dam doet helaas niet mee.

 

Het is normaal dus alleen voor de bewoners van die gemeente en vaak moet je een gemeentepasje hebben. Tenzij je iemand kent met zo'n pasje die met je mee wil....

Link naar reactie
Delen op andere sites

is wel gek. ik citeer;

 

Op zaterdag 21 maart 2015 vindt voor de negende keer de Landelijke Compostdag plaats.

 

Burgers kunnen gratis compost afhalen op vele locaties verspreid over het hele land, zoals gemeentewerven, milieustraten en composteerbedrijven. De jaarlijkse Compostdag wordt georganiseerd door de Vereniging Afvalbedrijven en de Branche Vereniging Organische Reststoffen, met medewerking van hun leden en vele gemeenten.

 

Met het gratis uitdelen van compost bedanken bedrijven en gemeenten de burgers voor hun inspanning om gft-afval en groenafval gescheiden aan te leveren en willen zij hen stimuleren om dat te blijven doen. Bovendien willen zij iedereen kennis laten maken met dit product dat zowel voor de bodem als voor het milieu van grote waarde is.

 

Je zou dan denken dat je dat gewoon mee moet krijgen. Er staat niets vermeld over een pasje oid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een e-mail gestuurd:

 

Dat moet u even nagaan bij uw gemeente of bij het dichtstbijzijnde adres. Wij hebben geen detailinformatie alle locaties.

 

Vriendelijke groet, Daniëlle

 

Verstuurd vanaf mijn iPhone

 

Op 13 mrt. 2015 om 12:31 heeft Remco <***********> het volgende geschreven:

Beste Daniëlle van Vleuten,

 

Dank u voor het snelle antwoorden.

Op de website staat geen bedrijf in het gooi. Is het dan mogelijk om bij het dichtbij zijnde adres af te halen?

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Remco *****

 

 

 

Van: Danielle van Vleuten [mailto:[email protected]]

Verzonden: vrijdag 13 maart 2015 12:21

Aan: Remco

Onderwerp: Re: Landelijke compostdag

 

Beste heer *****,

 

Op www.compostdag.nl zijn alle adressen die bij ons bekend zijn te vinden. Anders kunt u even bij uw gemeenste informeren.

 

Vriendelijke groet,

 

Daniëlle van Vleuten

 

Verstuurd vanaf mijn iPhone

 

Op 13 mrt. 2015 om 12:10 heeft Remco <********> het volgende geschreven:

Beste Daniëlle van Vleuten,

 

Eerdaags is het weer tijd voor de landelijke compostdag.

Mijn tuin verheugd zich op een verse lading compost en ik ben dan ook zeer enthousiast over dit project.

 

Ik woon zelf in Huizen (Regio Gooi en Vechtstreek) en ik ben benieuwd waar ik terecht kan.

Kunt u mij op weg helpen?

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Remco *****

Link naar reactie
Delen op andere sites

is wel gek. ik citeer;

 

Op zaterdag 21 maart 2015 vindt voor de negende keer de Landelijke Compostdag plaats.

 

Burgers kunnen gratis compost afhalen op vele locaties verspreid over het hele land, zoals gemeentewerven, milieustraten en composteerbedrijven. De jaarlijkse Compostdag wordt georganiseerd door de Vereniging Afvalbedrijven en de Branche Vereniging Organische Reststoffen, met medewerking van hun leden en vele gemeenten.

 

Met het gratis uitdelen van compost bedanken bedrijven en gemeenten de burgers voor hun inspanning om gft-afval en groenafval gescheiden aan te leveren en willen zij hen stimuleren om dat te blijven doen. Bovendien willen zij iedereen kennis laten maken met dit product dat zowel voor de bodem als voor het milieu van grote waarde is.

 

Je zou dan denken dat je dat gewoon mee moet krijgen. Er staat niets vermeld over een pasje oid...

 

De gemeenten die "groen" ophalen bij de burgers, delen het als compost weer uit aan diezelfde burgers. Rotterdam bijv. zamelt "groen" niet apart in, dat moet, HELAAS!, bij het gewone huisvuil. Omdat zij niet inzamelen, delen ze dus ook niet uit. Gemeenten die wel inzamelen, delen de compost alleen uit aan "eigen" burgers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Remco, hier in Almere kan je bij het recyclingperron zelf compost scheppen.

Je hebt geen pasje oid nodig, het enige wat ze willen is dat je iets brengt wat ze kunnen recyclen.

Dat kan een kapote waterkoker of een doos oud papier zijn.

Wel wat voor ons overlaten, he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier in Aalter is het dan wel beter, het groenpark is volledig gratis, zowel voor het brengen als voor het halen, enkel voor de inwoners, ook niet voor profs.

Gisteren voor de buur een grote kar takken, bijna twee meter hoog geladen, weggevoerd en compost mee terug.

Een schep van twee m³ kan er juist op.

 

IMG800096971427127534.JPG

 

Is wel wat zwaar om te trekken maar langs de binnenwegskes.....

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Triest maar waar: in Sappemeer is de compost op. Ook op de landelijke compostdag lag er geen compost klaar. De enorme berg prachtige compost die er steeds lag, werd maar niet opgehaald door particuliere tuiniers/moestuiniers, zodat het bedrijf dat de compost maakt, omzet en hakselt (spellingcontrole geeft een fout woord aan?), er een andere liefhebber voor heeft gevonden. Alles wordt nu verkocht aan een kwekerij. Aldus de compostmeester te Sappemeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...